  • 21. Data: 2019-10-30 20:51:00
    Temat: Re: Piesza i pociąg
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.10.2019 o 20:22, Uncle Pete pisze:

    > Bo do k... nędzy robią to zgodnie z przepisami, a psim obowiązkiem
    > kierowcy jest ich przepuścić, nie prowadzą pociągu.

    przy pociągu jest większe prawdopodobieństwo śmierci niż pod autem
    jadącym 50km/h, żądajmy pierwszeństwa pieszych przed pociągami!

    Ale jesteś zbyt
    > odporny na to, żeby to zrozumieć.

    ja też, ale to dlatego, że mieszkam w niecywilizowanym kraju w którym
    pieszy ma obowiązek ustąpić pojazdom

    Lukasz

  • 22. Data: 2019-10-31 15:17:57
    Temat: Re: Piesza. Zabrania się pieszym wtargnąć.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2019 o 10:47, Poldek pisze:

    > Tam było gorzej - zawrócenie podczas przechodzenia przez pasy.
    > Ja się nie znam, ale czy pieszemu wolno zawrócić podczas przechodzenia
    > przez przejście bez sygnalizacji?

    Ale pisz, że ironia. Coraz ciężej odróznić w tym wątku.

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2019-10-31 21:44:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-30 o 10:59, Liwiusz pisze:

    > Nie może wejść bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd. Czyli wyjść 1
    > metr przed pojazdem - tak należy rozumieć ten przepis.

    Niczego nie należy rozumieć. Przepisy muszą być precyzyjne, a zapis
    "bezpośrednio przed jadący pojazd" po prostu jest nieprecyzyjne.

    > Wystarczy, że wyjdzie kilka metrów przed - to, że pojazd nie potrafi
    > zahamować, to już wina pojazdu, że jedzie za szybko i nie zwalnia
    > przed przejściem.

    Nie ma czegoś takiego jak "wejście bezpośrednio przed jadący pojazd",
    ponieważ prawodawca nie określił co to znaczy "bezpośrednio przed jadący
    pojazd".

    Ile to jest "bezpośrednio przed jadący pojazd"? Metr, dwa metry, sto
    metrów, dziesięć centymetrów, a może kilometr?

    Przepis ten jest martwym i niemożliwym do orzeczenia winy pieszego na
    przejściu tylko i wyłącznie na podstawie tego przepisu. Czym innym jest
    wejście poza pasami. Tam ten przepis działa, ponieważ poza przejściem,
    pieszy już nie jest chroniony, poza pieszym z widoczną niepełnosprawnością.

    Aby sąd mógł orzec o winie pieszego na przejściu, powołując się na ten
    przepis musi wystąpić dodatkowa okoliczność. Okoliczność, która sprawi,
    że kierowca nie mógł uniknąć wypadku lub, że został wprowadzony wbłąd
    np. pieszy był niewidoczny i gwałtownie wszedł kierowcy pod auto, albo
    gwałtownie zmienił kierunek np. przeszedł przez przejście i kiedy
    opuszczał przejście nagle się wrócił itp.

  • 24. Data: 2019-10-31 21:57:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Oczywiscie ze pieszy na przejsciu kolejowym powinien mieć pierwszenstwo. Jest
    mniejszy, słabszy i niczym nie chroniony.

    Pierdolisz od rzeczy. Póki co nie ma takiego przepisu, a dla kierowcy
    względem pieszego na przejściu jest i ma on obowiązek ustąpienia
    pierwszeństwa pieszemu.

  • 25. Data: 2019-10-31 22:13:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Stara dobra reguła określa drogę hamowania w metrach jako połowę prędkości w km/h.
    Czyli w mieście 25-30 metrów przed autem.
    Oczywiście z rozwagą.

    -----

  • 26. Data: 2019-10-31 22:53:06
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-10-31 o 21:44, Uzytkownik pisze:

> [...]
    >>
    > Nie ma czegoś takiego jak "wejście bezpośrednio przed jadący pojazd",
    > ponieważ prawodawca nie określił co to znaczy "bezpośrednio przed jadący

    To że ustawodawca tego nie zdefiniował dokładniej nie oznacza że takie
    zachowania nie mają czy nie miały miejsca.

> [...]
    > pieszy już nie jest chroniony, poza pieszym z widoczną niepełnosprawnością.

    Kłamiesz, nawet istnieje taryfikator mandatowy za ten "martwy i
    niemożliwy" przepis.
    https://mojafirma.infor.pl/moto/logistyka/zarzadzani
    e-flota/679729,Mandat-za-wtargniecie-na-przejscie-dl
    a-pieszych.html

> [...]
    > gwałtownie zmienił kierunek np. przeszedł przez przejście i kiedy
    > opuszczał przejście nagle się wrócił itp.

    Sąd jak powszechnie wiadomo może uznać winę kogoś kto w tym czasie
    siedział w domu ileś kilometrów dalej. Takie sady mamy.

    pozdrawiam

  • 27. Data: 2019-10-31 23:33:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I co z tego że pieszy moze zostac ukarany za ..... . Jak to martwy przepis.

  • 28. Data: 2019-10-31 23:41:04
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-30 12:01, SW3 wrote:

    > A może powinien - zgodnie z zasadą, że mniejszy ma pierwszeństwo.
    > Że pociąg jest ciężki i słabo hamuje? No to niech zwolni odpowiednio
    > zawczasu. Miasto dla ludzi a nie dla pociągów!

    Hehe

  • 29. Data: 2019-10-31 23:48:48
    Od: Kviat

    W dniu 31.10.2019 o 23:41, kk pisze:

    > Hehe

    A ile pociągów w porównaniu do ilości samochodów jeździ w centrum twojej
    wioski (miasta?)? Hehe.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 30. Data: 2019-10-31 23:58:50
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-31 23:48, Kviat wrote:

    > A ile pociągów w porównaniu do ilości samochodów jeździ w centrum twojej
    > wioski (miasta?)? Hehe.

    A jakie to ma znaczenie? Pierdolisz żeby pierdolić?