-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
u!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Piesza. Zabrania się pieszym wtargnąć.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <1...@i...dyndns.org.invalid.191029.invalid>
<5db87f22$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.191029.invalid>
<5db89a1c$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
<5db89f70$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<qpa7dv$88v$1@gioia.aioe.org> <5db943dc$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<qpbgl0$1t4j$1@gioia.aioe.org>
<5db95f05$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Thu, 31 Oct 2019 21:44:06 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5db95f05$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 31
Message-ID: <5dbb478d$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.120.204
X-Trace: 1572554637 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 5.173.120.204:60670
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2664997
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-10-30 o 10:59, Liwiusz pisze:
>
> Nie może wejść bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd. Czyli wyjść 1
> metr przed pojazdem - tak należy rozumieć ten przepis.
Niczego nie należy rozumieć. Przepisy muszą być precyzyjne, a zapis
"bezpośrednio przed jadący pojazd" po prostu jest nieprecyzyjne.
> Wystarczy, że wyjdzie kilka metrów przed - to, że pojazd nie potrafi
> zahamować, to już wina pojazdu, że jedzie za szybko i nie zwalnia
> przed przejściem.
>
Nie ma czegoś takiego jak "wejście bezpośrednio przed jadący pojazd",
ponieważ prawodawca nie określił co to znaczy "bezpośrednio przed jadący
pojazd".
Ile to jest "bezpośrednio przed jadący pojazd"? Metr, dwa metry, sto
metrów, dziesięć centymetrów, a może kilometr?
Przepis ten jest martwym i niemożliwym do orzeczenia winy pieszego na
przejściu tylko i wyłącznie na podstawie tego przepisu. Czym innym jest
wejście poza pasami. Tam ten przepis działa, ponieważ poza przejściem,
pieszy już nie jest chroniony, poza pieszym z widoczną niepełnosprawnością.
Aby sąd mógł orzec o winie pieszego na przejściu, powołując się na ten
przepis musi wystąpić dodatkowa okoliczność. Okoliczność, która sprawi,
że kierowca nie mógł uniknąć wypadku lub, że został wprowadzony wbłąd
np. pieszy był niewidoczny i gwałtownie wszedł kierowcy pod auto, albo
gwałtownie zmienił kierunek np. przeszedł przez przejście i kiedy
opuszczał przejście nagle się wrócił itp.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.19 21:57 Uzytkownik
- 31.10.19 22:13 ąćęłńóśźż
- 31.10.19 22:53 RadoslawF
- 31.10.19 23:33 Zenek Kapelinder
- 31.10.19 23:41 kk
- 31.10.19 23:48 Kviat
- 31.10.19 23:58 kk
- 01.11.19 00:02 RadoslawF
- 01.11.19 00:12 Kviat
- 01.11.19 06:58 Uzytkownik
- 01.11.19 07:36 Uzytkownik
- 01.11.19 07:51 Uzytkownik
- 01.11.19 07:51 ąćęłńóśźż
- 01.11.19 15:07 RadoslawF
- 01.11.19 15:59 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-18 doładowania 5zł
- 2024-10-17 Prośba o identyfikację komponentu