-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
u!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Piesza. Zabrania się pieszym wtargnąć.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <1...@i...dyndns.org.invalid.191029.invalid>
<5db87f22$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.191029.invalid>
<5db89a1c$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
<5db89f70$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<qpa7dv$88v$1@gioia.aioe.org> <5db943dc$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<qpbgl0$1t4j$1@gioia.aioe.org>
<5db95f05$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Thu, 31 Oct 2019 21:44:06 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5db95f05$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 31
Message-ID: <5dbb478d$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.120.204
X-Trace: 1572554637 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 5.173.120.204:60670
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2664997
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-10-30 o 10:59, Liwiusz pisze:
>
> Nie może wejść bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd. Czyli wyjść 1
> metr przed pojazdem - tak należy rozumieć ten przepis.
Niczego nie należy rozumieć. Przepisy muszą być precyzyjne, a zapis
"bezpośrednio przed jadący pojazd" po prostu jest nieprecyzyjne.
> Wystarczy, że wyjdzie kilka metrów przed - to, że pojazd nie potrafi
> zahamować, to już wina pojazdu, że jedzie za szybko i nie zwalnia
> przed przejściem.
>
Nie ma czegoś takiego jak "wejście bezpośrednio przed jadący pojazd",
ponieważ prawodawca nie określił co to znaczy "bezpośrednio przed jadący
pojazd".
Ile to jest "bezpośrednio przed jadący pojazd"? Metr, dwa metry, sto
metrów, dziesięć centymetrów, a może kilometr?
Przepis ten jest martwym i niemożliwym do orzeczenia winy pieszego na
przejściu tylko i wyłącznie na podstawie tego przepisu. Czym innym jest
wejście poza pasami. Tam ten przepis działa, ponieważ poza przejściem,
pieszy już nie jest chroniony, poza pieszym z widoczną niepełnosprawnością.
Aby sąd mógł orzec o winie pieszego na przejściu, powołując się na ten
przepis musi wystąpić dodatkowa okoliczność. Okoliczność, która sprawi,
że kierowca nie mógł uniknąć wypadku lub, że został wprowadzony wbłąd
np. pieszy był niewidoczny i gwałtownie wszedł kierowcy pod auto, albo
gwałtownie zmienił kierunek np. przeszedł przez przejście i kiedy
opuszczał przejście nagle się wrócił itp.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.19 21:57 Uzytkownik
- 31.10.19 22:13 ąćęłńóśźż
- 31.10.19 22:53 RadoslawF
- 31.10.19 23:33 Zenek Kapelinder
- 31.10.19 23:41 kk
- 31.10.19 23:48 Kviat
- 31.10.19 23:58 kk
- 01.11.19 00:02 RadoslawF
- 01.11.19 00:12 Kviat
- 01.11.19 06:58 Uzytkownik
- 01.11.19 07:36 Uzytkownik
- 01.11.19 07:51 Uzytkownik
- 01.11.19 07:51 ąćęłńóśźż
- 01.11.19 15:07 RadoslawF
- 01.11.19 15:59 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS