-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
u!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Piesza. Zabrania się pieszym wtargnąć.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <1...@i...dyndns.org.invalid.191029.invalid>
<5db87f22$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.191029.invalid>
<5db89a1c$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
<5db89f70$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<qpa7dv$88v$1@gioia.aioe.org> <5db943dc$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<qpbgl0$1t4j$1@gioia.aioe.org>
<5db95f05$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Thu, 31 Oct 2019 21:44:06 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5db95f05$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 31
Message-ID: <5dbb478d$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.120.204
X-Trace: 1572554637 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 5.173.120.204:60670
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2664997
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-10-30 o 10:59, Liwiusz pisze:
>
> Nie może wejść bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd. Czyli wyjść 1
> metr przed pojazdem - tak należy rozumieć ten przepis.
Niczego nie należy rozumieć. Przepisy muszą być precyzyjne, a zapis
"bezpośrednio przed jadący pojazd" po prostu jest nieprecyzyjne.
> Wystarczy, że wyjdzie kilka metrów przed - to, że pojazd nie potrafi
> zahamować, to już wina pojazdu, że jedzie za szybko i nie zwalnia
> przed przejściem.
>
Nie ma czegoś takiego jak "wejście bezpośrednio przed jadący pojazd",
ponieważ prawodawca nie określił co to znaczy "bezpośrednio przed jadący
pojazd".
Ile to jest "bezpośrednio przed jadący pojazd"? Metr, dwa metry, sto
metrów, dziesięć centymetrów, a może kilometr?
Przepis ten jest martwym i niemożliwym do orzeczenia winy pieszego na
przejściu tylko i wyłącznie na podstawie tego przepisu. Czym innym jest
wejście poza pasami. Tam ten przepis działa, ponieważ poza przejściem,
pieszy już nie jest chroniony, poza pieszym z widoczną niepełnosprawnością.
Aby sąd mógł orzec o winie pieszego na przejściu, powołując się na ten
przepis musi wystąpić dodatkowa okoliczność. Okoliczność, która sprawi,
że kierowca nie mógł uniknąć wypadku lub, że został wprowadzony wbłąd
np. pieszy był niewidoczny i gwałtownie wszedł kierowcy pod auto, albo
gwałtownie zmienił kierunek np. przeszedł przez przejście i kiedy
opuszczał przejście nagle się wrócił itp.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.19 21:57 Uzytkownik
- 31.10.19 22:13 ąćęłńóśźż
- 31.10.19 22:53 RadoslawF
- 31.10.19 23:33 Zenek Kapelinder
- 31.10.19 23:41 kk
- 31.10.19 23:48 Kviat
- 31.10.19 23:58 kk
- 01.11.19 00:02 RadoslawF
- 01.11.19 00:12 Kviat
- 01.11.19 06:58 Uzytkownik
- 01.11.19 07:36 Uzytkownik
- 01.11.19 07:51 Uzytkownik
- 01.11.19 07:51 ąćęłńóśźż
- 01.11.19 15:07 RadoslawF
- 01.11.19 15:59 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu
- 2025-02-03 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-02-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-03 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=