    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Date: Thu, 3 Mar 2016 22:45:15 +0100
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > No i staram sie nie jezdzic zbyt daleko chyba ze jakas wycieczka pod
    > tytułem, jedziemy 200km i po drodze ogladamy 5 aut.

    czasami warto sie przejechac dalej nawet dla jednego auta...

    Pare lat temu szukałem fiata doblo w wersji osobowej. dopuszczałem
    wylatane bo te sobie naprawie sam więc poleasingowe nie stanowiło problemu.
    celowałem w rocznik 2008 i wszystkie oscylowały w okolicach 30kpln.
    Objezdzilem kilka komisów (wlascicieli nie ma szans bo te auta nie są
    bardzo popularne i jak os fizyczna sprzedaje to za ciezki pieniadz -
    grubo przekraczający mój budżet).
    tak z pamięci egzemplarze jakie mi się rzuciły w oczy i pamięć:
    -topielec z hiszpanii(?). umyty i wypachniony, ale wilgoć i letnie
    słońce zrobiło swoje - waliło zgnilizną w środku na potęgę. Na chłodnicy
    jeszcze żółty syf z powodzi bo nie chciało się myjką podjechać dobrze.
    To na wale miedzeszyńskim w warszawie. Kilka razy tam jezdzilem szukac
    samochodu i zawsze KAŻDY oglądany przeze mnie egzemplarz to był
    topielec, albo kręcony na potęgę, albo agonia posypana pudrem.
    -Piaseczno-Mysiadło (?) Wylatane egzemplarze za wysoką cenę. Ze 2 nie
    chciały zapalić mimo sprawnych akumulatorów i paliwa w zbiorniku:))))
    -Carservis - jedyny komis (przysalonowy) jaki posiadał auto godne
    rozważenia. Cena taka sobie ale przynajmniej stan akceptowalny
    Jeszcze gdzieś się telepałem ale już nie pamiętam pozostałych.

    w Końcu na allegro czy innym otomoto/gratce/chgw znalazłem doblo
    poleasingowego, jedyny egzemplarz z najmocniejszym silnikiem 1,9 i w
    wersji osobowej.byl rok starszy ale tańszy - bodaj 21kpln.

    Spodziewałem się trupa ale skusiła mnie cena i silnik. Poturlałem się do
    puław (ze 100-150km chyba od warszawy).
    Zastałem auto dość zadbane i odpicowane (jak to w komisie), sprawne,
    dobrze jeżdżące. Służy mi prawie bez wkładu i napraw jakieś 4 lata (nie
    licząc wymiany tarcz/klocków, oleju, filtra powietrza, wymiany chłodnicy
    od klimy i wahacza (który zastąpił fabryczny egzemplarz)). Nawet
    akumulator jest prawie napewno fabryczny (fiamm a takie AFAIK byly
    montowane na pierwszy montaż - detalu w polsce nie sa popularne).

    Słowem - trafiło mi się jak kurze ziarno. Tym bardziej, że na jeździe
    próbnej zwróciłem uwagę na absurdalne poziomy spalania zapamiętane w
    tripie. Bodaj 15 czy 20l/100 średnia z kilkuet kilometrów. Spodziewałem
    się walniętej turbiny i przekalkulowałem, że nawet z jej wymianą mi się
    opłaca. Na trasie już okazało się, że to częste palenie na placu musiało
    podbić spalanie bo pali mi mało jak na wysoce aerodynamiczną bryłę.