-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-medi
a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.
pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Date: Tue, 08 Nov 2016 08:34:51 +0100
Message-ID: <k...@4...com>
References: <nvhtvp$8b5$4@node1.news.atman.pl>
<j...@4...com> <j...@m...org>
<4...@4...com> <b...@m...org>
<v...@4...com> <vl3ajs2l8hyu$.dlg@myjk.org>
<p...@4...com>
<1tzkxwalj9yn0$.dlg@myjk.org>
<t...@4...com> <p...@m...org>
<q...@4...com> <1...@m...org>
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Antivirus: avast! (VPS 161107-1, 2016-11-07), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 98
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-78-50-18.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1478592008 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5144 89.78.50.18:53666
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5034
X-Received-Body-CRC: 3666608439
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2592143
[ ukryj nagłówki ]Mon, 7 Nov 2016 15:30:31 +0100, w <1...@m...org>, Myjk
<m...@n...op.pl> napisał(-a):
> Mon, 07 Nov 2016 14:45:09 +0100, r...@k...pl
>
> > Nie, nie są. Masz jezdnię główną i jezdnię łącznika. Dwa osobne byty. Jakby to
> > była część głównej drogi, to najwyraźniej ustawodawca wszędzie się myli np.
> > określając warunki jakie powinien spełniać prawy pas autostrady (co ciekawe
> > wszędzie jest "włączenie się do ruchu na prawy pas autostrady" -- widocznie
> > tutaj też się myli).
>
> Czego byś nie napisał, jedno i drugie jest jednak jezdnią.
Oczywiście, z tym że jest osobnymi jezdniami.
> Jak jest
> jezdnią, to obowiązują w kwestii pierwszeństwa ruchu przepisy ogólne.
Robi się ciekawie :)
> I po raz kolejny źle rozumiesz pojęcie włączenia sie do ruchu z zapisów w
> "ustawie o autostradach", podownie jak mylisz pojęcie pasa "włączania".
> Kiedy następuje włączenie do ruchu jest opisane w Art. 17. PORD i nie ma
> tam rozróżnienia na pasy czy tym bardziej autostrady.
Jak się mylę? A to ciekawe :)). Nawet nic nie pisałem o włączeniu się do ruchu
i art. 17 :)).
> Z Twoich wniosków wynika, że każdy zjazd z jednej autostrady na drugą wiąże
> się z wyłączeniem się z ruchu, podobnie każdy skręt z pasa oznaczonego przy
> pomocy linii P-1. Tak nie jest.
Nie wiem w jaki sposób to wywnioskowałeś, ale błędnie. Do żadnego ruchu się nie
włączasz (najwyżej do ruchu na głównej drodze), zmieniasz jedynie na
skrzyżowaniu drogę korzystając z dodatkowego rozwidlenia (czyli łącznika).
> > Do absurdalnej sytuacji dochodziłoby, gdyby kierowca miał zjechać na długi pas
> > włączania, no bo przecież ma "jechać prawym pasem".
>
> I żeby bezsensownie nie zjechać, ma właśnie P-1(c) informujący o tym, że to
> pas m.in. włączania/wyłączania, ale nadal pas ruchu. Pisałem już o tym
> wcześniej w wyjaśnieniu dlaczego stosuje się grubszą linię z serii P-1 --
> ale nadal z serii należącej do oddzielania od siebie _pasów_, a nie jakiś
> kosmicznych "oddzielnych bytów".
Wytłumacz mi mistrzu dlaczego więc "jezdnia łącznika kończy się wraz z końcem
pasa włączania"? Co zresztą jest logiczne w związku z tym, że w tym samym
miejscu kończy się skrzyżowanie co wynika z definicji skrzyżowania. Anawet jest
potwierdzone w wytycznych:
"Skrzyżowanie obejmuje (...) odcinki tych dróg, na których występują
poszerzenia jezdni spowodowane dodatkowymi pasami ruchu"
> > Pisz na Wiejską, że dochodzi do masowych stłuczek samobójców
> > na autostradach i trzeba coś z tym zrobić.
>
> Nie dochodzi do masowych stłuczek, bo większość zna obowiązujące przepisy
> które mówią, że ten wjeżdżający na środkowy pas z prawej ma pierwszeństwo
> przed tym z lewej. Jakby tak robili, nawet chcąc sobie naprawić prawy bok,
> to polegną -- bo bedą winni. Proste. I tak jest w każdym innym miejscu
> gdzie równolegle biegną trzy lub więcej pasów.
A ten uparciuch dalej swoje :)). PS. Zauważyłem, że skrzętnie wycinasz ze
wszystkich postów moje ustępy o tym, że sam fakt że jesteś wciąż na
skrzyżowaniu implikuje pierwszeństwo tych na głównej drodze. Spoko, rozumiem że
to niewygodne :)
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.16 08:20 r...@k...pl
- 08.11.16 08:52 r...@k...pl
- 08.11.16 08:54 r...@k...pl
- 08.11.16 08:11 r...@k...pl
- 08.11.16 09:10 Dalok
- 08.11.16 10:05 J.F.
- 08.11.16 10:17 r...@k...pl
- 08.11.16 10:18 r...@k...pl
- 08.11.16 10:21 Shrek
- 08.11.16 11:37 Dalok
- 08.11.16 11:47 r...@k...pl
- 08.11.16 11:58 r...@k...pl
- 08.11.16 13:58 SW3
- 08.11.16 14:02 Dalok
- 08.11.16 16:17 Dalok
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-02 Poznań => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-12-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-02 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=