  • Data: 2016-11-07 11:46:08
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.11.2016 o 09:42 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Z wyjątkiem jednego (i tu de facto o nim dyskutujemy) przypadku - ktoś
    > na autostradzie z lewego zmienia na prawy, a ktoś z rozbiegówki tez na
    > prawy. Niby pomysł (który wynika z interpretacji pierwszeństwa według
    > pasów) że tez z rozbiegóki będzie miał w tej sytuacji pierwszeństwo na
    > pierwszy rzut oka wydaje się słaby... ale wszędzie gdzie mają już długo
    > autostrady obowiazuje (ludowa akurat, choć niewykluczone że tą właśnie
    > interpretacją sankcjonowana) zasada, że prawy pas na węzłach się zwalnia
    > w miarę możliwości, żeby mogli z tej rozbiegówki właśnie wyjechać. Więc
> [...]

    Jak najbardziej pierwszeństwo dla tego z rozbiegówki przed tym z lewego
    jest rozsądne choćby dlatego, że jemu zaraz kończy się pas. Tylko czy to
    ma poparcie w przepisach?

    BTW: Zauważyłem na filmach z USA, że tam między rozbiegówką a normalnych
    pasem nie ma żadnej linii - od pewnego momentu tworzą jakby jeden bardzo
    szeroki pas, który się powoli zwęża. Nie wiem jakie tam dokładnie
    obowiązuje pierwszeństwo ale myślę, że ten brak ścisłej granicy między
    pasami powoduje płynniejsze łączenie ruchu.

    --
    SW3
    ----