  • 301. Data: 2014-10-12 19:21:29
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5436fdd0$0$18075$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 07.10.2014 o 16:44, Shrek pisze:
    > /.../
    > Jak pokonuję skrzyżowanie jako pieszy ot mnie irytują kierowcy
    > zatrzymujący się, kiedy za nimi pusto. Niechby przejechał a ja bym
    > przeszedł. Co innego jak jest sznur aut. Wtedy każdy ciśnie na zderzak
    > następnego żeby się z boku nikt nie wepchał.

    Widocznie jest tak, że w ostatnim momencie kierowca musiałby spojrzeć w
    lusterko czy z tyłu jadą a wtedy straci z oczu owego pieszego, który sam
    może wpieprzyć się pod koła. Najlepiej nie zatrzymywać się bez powodu i nie
    zapraszać pieszego. Są przecież zasady pierwszeństwa. Jeśli stoi grupa to
    dochodzi ryzyko w postaci prowodyra.

    neelix

  • 302. Data: 2014-10-12 19:24:30
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Witolko" <v...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Dokładnie.
    > A ten kretyński przepis usankcjonuje taką głupotę.

    Mądry pieszy nie skorzysta z tego przepisu i poczeka w pewnej odległości od
    przejścia.
    Głupi pieszy skorzysta, ale w wielu przypadkach miałby kłopoty z przejściem
    i narażałby się przy tym na duże niebezpieczeństwo.
    -------------

    Ale mądrych jest tylko 5%.

    neelix

  • 303. Data: 2014-10-12 19:28:59
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Jak pokonuję skrzyżowanie jako pieszy ot mnie irytują kierowcy
    > zatrzymujący się, kiedy za nimi pusto. Niechby przejechał a ja bym

    To nie stój przy krawężniku jezdni.
    To nie zbliżaj się do przejścia.
    Stań przed przejściem w większej odległości i w ten sposób
    daj znać kierowcy, że teraz nie zamierzasz wejść na przejście.
    -------------------

    Pieszy to przeważnie ciemna masa tak jak rowerzysta. Wielu pieszych zamiast
    popatrzeć w lewo patrzy wyłącznie w prawo i lezie na jezdnię! Pieszy nie
    myśli, bo on musi przejść.

    neelix

  • 304. Data: 2014-10-12 19:35:11
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Znowu to samo. Strasznie infantylny jestes i naiwny.
    > Ja ?
    > Ja sie bardzo ciesze, ze przepisy sie zmienia :)

    A ja nie, bo wszelkie zmiany są bezmyślne, idiotyczne (typu copy-paste) i
    pasują u nas jak wół do karety.

    > To ty jestes beksa, bo ci sie to nie podoba. W kazdym poscie uzalasz sie
    > nad soba.
    > Jesli zycie cie zle doswiadczylo sieroto to wyjedz tylko uwazaj tam na
    > pieszych, bo kary troche wyzsze :)

    Właśnie dlatego, że żyję tutaj to nienawidzę ściągania każdej obcej bredni
    typu światła w dzień bo w skandynawii świecą.

    > Acha, a od 20t TiRa zadasz, zeby sie zatrzymal czy nie ?
    > Idz lepiej spac :)

    A łaskę tir robi że ustąpi przed kilkuset tonami?

    neelix

  • 305. Data: 2014-10-12 19:48:41
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Witolko" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli nie wiesz na kogo głosować to pójście na wybory
    > nie ma sensu.

    Głosowanie to zawsze wybór w ciemno. Najłatwiej głosować przeciw a nie za.
    Ja głosuje za.

    > Ich wybór. Nie wiedzą na kogo głosować to nie chodzą.

    Nie wiedzą, nie chodzą, ale mają najwięcej do powiedzenia. Z drugiej strony
    zawsze są tylko obietnice bez rezlizacji i kłamstwa. Może to oni są
    normalniejsi?

    > Ty mądraliński, co ty jeszcze tutaj robisz ? Czyżby już nie było
    > miejsca na swiecie dla tak mądrego jak ty ?

    A mam inne wyjście? Czy każdy musi wyjechać?

    > W pewnym wieku też będziesz mazgajem. Zapamiętaj to.
    > Dziecko nie mogące przejść też jest mazgajem ?

    Demagogia. Wejście na jezdnię tak jak wjazd na przejazd zawsze niesie
    ryzyko.

    > I tak się robi. Jeżeli za mało to zbierz/znajdź pieniądze na więcej.

    To robić. Unia dołoży. U nas na razie moda na ronda.

    > Wymyśl lepsze przepisy i przekonaj większość.

    Każdy kraj jest inny. Nasze przepisy były/są wystarczające. Kopiowanie i
    wklejanie to najgłupsza metoda.

    neeli

  • 306. Data: 2014-10-12 20:02:05
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości
    > Nie pitol farmazonow. Kazdy kierowca jest tez pieszym wiec doskonale
    > doswiadcza tego o czym mowi.
    > Natomiast nie kazdy pieszy jest aktywnym kierowca. Wniosek? Piesi
    > wnioskuja i dopominaja sie czegos o czym pojecia nie maja. Kierowcy wrecz
    > przeciwnie - wystepuja w roli jednych i drugich.
    > Tak wiec nie siej propagandy jakoby kierowca to byl jakis stwor bez nog co
    > chodzic nie moze.

    Zgadza się. Kierowca zna realia występujące w różnych "punktach siedzenia" i
    dostrzega zagrożenia wynikające z idiotycznych pomysłów. Pieszy to
    przeważnie ciemna masa. Nienależne przywileje dla ciemnej masy tylko jeszcze
    bardziej tę masę ogłupiają.

    neelix

  • 307. Data: 2014-10-12 20:07:43
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Rozumiem, że twoim zdaniem na ten temat może się wypowiadać tylko osoba
    > bez PJ i mieszkająca w odelgłości conajmniej kilometra od najbliższej
    > drogi? No to ty też nie spełniasz:P

    Ale poleciałeś w przeciwną stronę! Osoba nieposiadająca parasola nie może
    żądać zakazu padania deszczu. Warto zapytać np. rolników tak jak w kwestii
    ruchu kierowców, bo jezdnia jest dla pojazdów a pieszy jest w tym
    niebezpiecznym miejscu tylko gościem tak jak pojazd na chodniku.

    neelix

  • 308. Data: 2014-10-12 20:26:38
    Temat: Re: Pierwszeństwo ...
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Prawo uchwala parlament.
    > Rząd musi prawo przestrzegać i wykonywać uchwały/ustawy parlamentu.

    A większość parlamentarna to jest z opozycji czy z tej samej opcji co rząd?
    neelix

  • 309. Data: 2014-10-12 20:29:12
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Teoretycznie.
    > W praktyce to parlament wybiera rzad, rzad ma poparcie wiekszosci, i
    > zglasza projekty rzadowe.
    > J.
    Projekt rządowy parlament przyjmuje lub odrzuca,
    czyli to parlament decyduje jakie jest prawo.

    Teoretycznie. Mało tego. To partie i ich koalicje narzucają co ma
    przregłosować parlamentarna większość.
    neelix

  • 310. Data: 2014-10-12 20:30:51
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "Witolko" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Projekt rządowy parlament przyjmuje lub odrzuca,
    > czyli to parlament decyduje jakie jest prawo.
    > Oczywiście prezydent też ma w tym udział.

    Dzisiaj prezydent tylko stwarza pozory a i tak wszystko podpisuje. Dlaczego?
    Bo jest z partii i bez jej poparcia nie będzie reelekcji.
    neelix