  • 141. Data: 2014-10-05 16:45:51
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:m0lloo$rr5$1@node1.news.atman.pl...

    > No i co, stalo ci się coś bo musiałeś ruszyć dwa razy noga i raz ręką ?
    > Czy może szkoda ci było klocków hamulcowych ? Takie sytacje będą sie
    > zdarzać, jednak jest ich promil. Owszem obie strony muszą się uczyć, ale
    > zdecydowanie częściej kierowcy.

    Promil? Mało widzisz. Podobne sytuacje są zawsze i codziennie. Dzisiaj
    dopóki ktoś idący/stojący na chodniku nie włazi na przejście nie generuje
    dodatkowych kosztów. Finansujesz te wzrosty spalania i naprawy czy jesteś z
    PO?
    neelix

  • 142. Data: 2014-10-05 16:52:21
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Nie ma obowiązku czytania.
    > Niestety do pewnych spraw trzeba dorosnąć. Ale tak juz jest, że w wielu
    > istotnych i ważnych kwestiach zawsze jesteśmy te 20 lat do tyłu w stosunku
    > do cywilizowanych państw.
    > Martwi mnie tylko opór betonu który to opóźnia:/

    Niestety ostatnie 7 lat to zwycięstwo betonu nad rozumem. W kraju w którym
    obywatel zarabia 4-5 razy mniej niż w tych cywilizowanych a paliwo kosztuje
    tyle samo nie ma miejsca na debilne pomysły rządzących.
    neelix
    neelix

  • 143. Data: 2014-10-05 16:53:20
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 5 października 2014 16:21:25 UTC+2 użytkownik neelix napisał:
> [...]
    >
    > Przez skrzyżowanie przejeżdża sznur samochodów a tu będzie sznur stojących i
    >
    > oczekujących na świętą krowę. Po jednym pieszym w odległości 10 m będzie
    >
    > szedł drugi i następny i następny, a część pójdzie dalej chodnikiem bez
    >
    > przechodzenia a my 100 m będziemy robić na 20 razy. To będzie polowanie na
    >
    > lukę. Do tej pory jak jadą auta to przed przejściem zbierze się grupka nawet
    >
    > kilku-kilkunastu osób i przechodzą hurtowo tak jak auta jadą hurtowo. Nie
    >
    > dziwię się tym, którzy nadal uciekają z POlandii. Tu się nie da żyć! Kraj

    Trochę przesadzasz. Tam gdzie jest duży ruch są światła. Nawet na dużych i bardzo
    dużych skrzyżowaniach robią światła na żądanie dla pieszych. Do tej pory według mnie
    było dostatecznie dobrze i nie powinni nic zmieniać. Pewne zachowania powstają w
    drodze ewolucji bez żadnych przepisów. Przepuszczanie pieszych przez kierowców i
    kierowców przez pieszych też. To musi być gra do wspólnej bramki. Jak cywilizowany
    pieszy widzi że jedzie 20 samochodów to powinien je przepuścić. Jak jadę to uważam na
    pieszych i staram się w miarę możliwości nie przeszkadzać im w przechodzeniu przez
    jezdnię, zwłaszcza jak jest zimno, pada śnieg itp. Jak jestem pieszym to tez staram
    się nie utrudniać życia kierowcom. Do takiego zachowania nie są potrzebne żadne
    przepisy. Wystarczy trochę oleju w głowie. Ci co chcą to unormować przepisami cały
    czas badają na ile sobie mogą pozwolić żeby ludzie się nie wkurwili. Skracanie smyczy
    i zaciskanie obroży robią małymi kroczkami. Teraz przejścia za jakiś czas e
    papierosy. Jak by naraz chcieli za dużo zmieniać to za dużo ludzi by się wkurwiło.

  • 144. Data: 2014-10-05 17:08:07
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

    > Nie pomne ale czy nie jest tak ze jak pieszy jest naprzejsciu to ja wcale
    > nie musze sie zatrzymac byle tylko przepisowi o pierwszenstwie stalo sie
    > zadosc (tzn. ze zatrzymywanie sie jest jedynie tuba propagandy)? Czyli
    > wystarczy, ze pieszy nie musi zwolnic ani przyspieszyc? No a jak nie musi
    > to nie ma mowy o tym, ze nie ustapiono pierwszenstwa?

    Dzisiaj tak jest. Nie musisz zatrzymywać się. Jak nie utrudnisz / wymusisz
    pierwszeństwa to jedziesz.

    neelix

  • 145. Data: 2014-10-05 17:23:56
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    ps.com...
    napisał:
> [...]

    przejścia za jakiś czas e papierosy. Jak by naraz chcieli za dużo zmieniać
    -------------
    Im głupszy urzędas tym częściej grzebie w przepisach i pieprzy to co lepiej
    lub gorzej ale jest przyjęte przez wszystkich i jakoś w miarę bezpiecznie
    funkcjonuje. PoRD przed PO był wystarczający. Non stop idiotyczne pomysly i
    zmiany. PO testuje nas jak Putin resztę krajów. Systematycznie poszturchuje
    i dokręca śrubę. Gdyby nie te kłamliwe sondażownie i codzienne sraczki
    typu"gdyby wybory odbyły się w tę niedzielę to PO-36%, PiS-22%, ... " byłoby
    znośnie. Te 7 lat to koszmar.
    neelix

  • 146. Data: 2014-10-05 17:29:29
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...com> napisał w wiadomości

    > Moja żona zdawała na prawko jakieś 3 lata temu. Instruktor jej wpajał, że
    > jak na pasach nikogo nie ma to jedzie, nieważne, że do pasów się zbliża.
    > Jak myślicie za co obaliła pierwszy egzamin :))))
    > Wystraszyła pieszego sierotę co chciał wejść na jezdnie postawił nogę za
    > chodnikiem i ją cofnął.

    Jak cofnął nogę to jego sprawa. Nie wszedł na przejście to nie było powodu
    do oblania egzaminu!

    neelix

  • 147. Data: 2014-10-05 17:31:40
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Dużo w życiu przejeździłem, a ostatnio fakt mniej, coraz częściej rowerem.
    > I w zasadzie dyskusja chyba jest o mniejszych czy większych wyjątkach, bo
    > coraz więcej kierowców jest społecznie ucywilizowanych i się zatrzymują
    > widząc pieszego zbliżającego się do przejścia.

    O tym decyduje obowiązujące prawo a nie falszywie pojęte: kultura czy
    stopień ucywilizowania. Jezdnia to część drogi przeznaczona dla pojazdów i
    obowiązują zasady pierwszeństwa.

    neelix

  • 148. Data: 2014-10-05 17:43:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Oct 2014 14:08:38 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Będą trupy. Mnóstwo.

    Umiarkowanie.

> [...]
    > stanąć w miejscu, będę włazić pod koła.
    >
    > Jak tylko ten kretyński przepis wejdzie, to kupuję kamerkę do samochodu.

    I co ci da ? Miales ustapic pierwszenstwa.

    J.

  • 149. Data: 2014-10-05 17:50:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Oct 2014 16:52:21 +0200, neelix napisał(a):
    > Niestety ostatnie 7 lat to zwycięstwo betonu nad rozumem. W kraju w którym
    > obywatel zarabia 4-5 razy mniej niż w tych cywilizowanych a paliwo kosztuje
    > tyle samo nie ma miejsca na debilne pomysły rządzących.

    Zaraz zaraz - co proponujesz - doplaty do paliwa, czy doplaty do
    pensji ?

    Zachowajmy pewien rozsadek.

    J.

  • 150. Data: 2014-10-05 17:52:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-05 17:29, neelix wrote:

    > Jak cofnął nogę to jego sprawa. Nie wszedł na przejście to nie było
    > powodu do oblania egzaminu!

    Jak postawił nogę na jezdni, to wszedł na przejście. Jeśli kursantka
    mogła fizycznie zahamować a tego nie zrobiła i pieszy musiał się
    ewakuować spowrotem to jest to jak najbardziej wymuszenie.

    Inna sprawa, że egzaminatorzy są trochę oderwani od rzeczywistości (i
    przepisów też) i na przykład ja dostałem opieprz za "prawie wymuszenie"
    na równorzędnym - tylko że jakie wymuszenie jak ja byłem za
    skrzyżowaniem, zanim przeciwnik dojechał (nie zmieniając prędkości). Po
    prostu ja korzystając z faktu, że jechałem motocyklem odwinąłem manetkę,
    a techniczny za mną nie dał rady i musiał gościa przepuścić;) Z
    ciekawszych teorii - masz drogę z 70 (serwisówka wzdłuż s8 na Targówku)
    do tego jest zjazd z eski na tą serwisówkę, za skrzyżowaniem znów 70.
    Podobno należy jechać 70 przed skrzyżowaniem, 50 na skrzyżowaniu
    (skrzyżowanie odwołuje 70, czyli 50 jak to w zabudowanym) i znów 70 za
    skrzyżowaniem. Wydaje się tak absurdalne, że aż niemożliwe, ale
    instruktor mówił, że jednego tak oblali, więc sam też zwolniłem...

    Shrek