eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszenstwo pieszegoRe: Pierwszenstwo pieszego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe
    .org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5fbe88e6$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <rprsbi$msh$1$Jacek@news.chmurka.net>
    <j...@4...net> <rps1fa$gon$1@dont-email.me>
    <5fc18afb$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rpt0a7$crk$1@dont-email.me>
    <5fc22c50$0$518$65785112@news.neostrada.pl> <rq4q1h$jl7$1@dont-email.me>
    <5fc68bcf$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <rq7e91$qb2$1@dont-email.me>
    In-Reply-To: <rq7e91$qb2$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Pierwszenstwo pieszego
    Date: Wed, 2 Dec 2020 10:53:47 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 90
    Message-ID: <5fc7642c$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.149.122
    X-Trace: 1606902829 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 556 83.30.149.122:58687
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4791
    X-Received-Body-CRC: 1461313589
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2688161
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rq7e91$qb2$...@d...me...
    W dniu 01.12.2020 o 18:30, Shrek pisze:
    >>> Londyn to akurat specyficzne miasto, na jego temat się nie
    >>> wypowiem bo nigdy tam nie byłem
    >>
    >> Uk ma 66M ludziów. z czego 83% żyje w miastach - 54 miliony. I co
    >> szósty mieszka właśnie w lądku. No rzeczywiście - zupełne
    >> specyficzne i nie reprezentatywne.

    >tak, zupełnie niereprezentatywne. Równie dobrze możesz powiedzieć, że
    >w UK trzeba płacić za wjazd do miasta, bo tak jest w Lądku.


    >
    >> o tym właśnie mówiłem - takie przejścia są rzadkością (być może w
    >> Londynie nie) i dodatkowo oznaczone są tymi okrągłymi błyskającymi
    >> lampkami, które ostrzegają kierowcę, że to jest to miejsce, w
    >> którym pieszy może ci wyleźć przed maskę
    >
    > Są rzadkością bo spora cześć miasta to tempo 30

    to zależy od miasta- ją takie, gdzie chętnie wprowadzili by tempo 10,

    takie gdzie z dowolnego miejsca do drogi z limitem wyższym niż 50 masz
    max kilka minut

    gdzie piesi łażą gdzie
    > chcą i jak chcą,

    I to jest podstawa. Pieszy może przechodzić gdzie chce, nie ma pasów
    na
    każdym skrzyżowaniu i ustępuje samochodom. Wyjątkiem są nieliczne
    zebry
    oraz liczne światła, które najczęściej (wiem, pewnie znajdziesz w
    lądku
    inne) nie są załączane czasowo, a nawet jak przycisk zostanie
    wciśnięty
    pieszy musi poczekać. Ja jak tu przyjechałem to byłem w szoku, że
    wyjeżdżając z podwórka gdzieś z pomiędzy ogrodzenia, dzieci idące
    chodnikiem (reagują tak nie tylko dzieci) się zatrzymały (gdy jeszcze
    byłem daleko) - gdzie w Polsce nikt by na to nie zareagował (i nie
    chodzi o to, że chcę mieć pierwszeństwo na chodniku, ale o to, że już
    dzieci wiedzą, że powinny zaczekać na wyraźny sygnał ze strony
    kierowcy,
    że bezpiecznie przejdą

    a przez wielopasmówki są przejścia ze światłami nie
    > rzadziej niż u nas.

    tylko u nas, pomijając fakt, że żeby przejść po przekątnej to trzeba
    zaliczyć dwa przejścia, to światła dla pieszych najczęściej włączają
    się
    nawet jak pieszych nie ma

    Jak są światła to problem kto ma pierwszeństwo nie
    > istnieje, poza rzadkimi przypadkami jak nie działają. A i wszyscy
    > łażą na czerwonym - nawet porządni niemcy nie wierzą, że u nas
    > kulsoneria za to ściaga. Jeden mnie pytał, bo myślał że go polacy z
    > pracy wkręcają.

    bo to uczy bezpiecznego zachowania pieszych. Logika 'dajmy
    pierwszeństwo
    pieszym, będzie mniej wypadków' to po prostu 'wyłączmy myślenie u
    pieszych'

    >
    >> no niestety, są miasta w których włodarze najchętniej zrobiliby
    >> wszędzie ograniczenie do 10km/h... a później dziwić się, że wszyscy
    >> i tak jeżdżą szybciej
    >
    > Jakoś na zachodzie się sprawdza...

    tu gdzie ja jeżdżę nie sprawdza się. To znaczy większość jedzie
    przepisowo na 50 (30mph), ale jeśli 30mph było gdzieś w terenie
    niezabudowanym, to wszyscy jeździli 40 (bo faktycznie taka prędkość
    była
    tam sensowna, wreszcie podnieśli do 40), jak w dużym mieście zrobili
    pełno stref 20mph, to ludzie zaczęli jeździć 20mph... przy
    fotoradarach*

    *- przepisowo jeżdżą jeszcze niektóre firmowe samochody, gdzie firma
    się
    czepia przekroczeń, oraz samochody z polisą blackbox, gdzie
    ubezpieczenie jest zależne od stylu jazdy

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: