  • 21. Data: 2024-07-04 18:51:06
    Temat: Re: Pierwszeństwo łamane
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.07.2024 o 17:54, Shrek pisze:

    > Czyli jest złe, skoro nie działa.

    Co nie działa? Tam powinna być budka strażnicza z kamerą i dojebać
    każdemu za brak migacza.

    > Tutaj bez kierunku w "lewo czy w prawo"?
    > https://www.google.pl/maps/@52.2247658,20.859571,3a,
    75y,108.51h,83.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sC8l7ZTt0bWhM9
    G3X1nHixA!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

    Przecież w prawo nie jest zmianą kierunku :> To zwykły łuk/zakręt. Co
    innego, gdyby to było pod kątem 90" Zjazd w lewo "z głównej" to
    obowiązek kierunkowskazu.
    https://imgur.com/TNj1ySa znak jest.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2024-07-04 19:02:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co nie działa? Tam powinna być budka strażnicza z kamerą i dojebać
    > każdemu za brak migacza.

    Skoro jak piszesz połowa ma to w dupie to nie działa.

    75y,108.51h,83.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sC8l7ZTt0bWhM9
    G3X1nHixA!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

    > Przecież w prawo nie jest zmianą kierunku :> To zwykły łuk/zakręt.

    No niby tak... I tak właśnie powinny wyglądać skrzyżowania z
    pierwszeństwem łamanym. Jak nie ma miejsca to zwykle znaczy że to
    lokalna droga i łamanie pierwszeństwa przynosi symboliczne rezutaty,

    > Co
    > innego, gdyby to było pod kątem 90" Zjazd w lewo  "z głównej" to
    > obowiązek kierunkowskazu.

    A 80? odsuń sobie i zobacz gdzie jest proto a gdzie w prawo geometrycznie.

    > https://imgur.com/TNj1ySa znak jest.

    Wiem - datego pytam czemy tu "jest po prostu łuk" a u ciebie jednak jest
    skręt i trzeba:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2024-07-04 19:26:53
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.07.2024 o 19:02, Shrek pisze:

    > Wiem - datego pytam czemy tu "jest po prostu łuk" a u ciebie jednak jest
    > skręt i trzeba:P

    U mnie jest 90 stopni.

    Tutaj teraz jest "mikrorondo"
    https://maps.app.goo.gl/g3zJxtqF46L6xtBr5

    A tutaj jeszcze nie ma...ale może zrobią.
    https://maps.app.goo.gl/yyJvpK37W6mqWxDF8

    Żeby wyjechać z tych "domków" to jakaś masakra w godzinach szczytu :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 24. Data: 2024-07-04 20:11:22
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Na takich skrzyżowaniach to zwykle skręcający o 90° pas jest wymalowany, więc zielony
    nie zmienia pasa i nie musi włączać
    kierunkowskazu.

    -----

  • 25. Data: 2024-07-04 21:04:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > U mnie jest 90 stopni.

    A co za różnica 90 czy 80? Z kątomierzem jeździsz?

    > Tutaj teraz jest "mikrorondo"
    > https://maps.app.goo.gl/g3zJxtqF46L6xtBr5

    Zwykły łuk;)

    > A tutaj jeszcze nie ma...ale może zrobią.
    > https://maps.app.goo.gl/yyJvpK37W6mqWxDF8

    Jak dla mnie wcale nie jest oczywiste jak tu kierunków używać. Jeden
    rabin powie tak, drugi inaczej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2024-07-04 21:09:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 04.07.2024 o 20:11, ąćęłńóśźż pisze:
    > Na takich skrzyżowaniach to zwykle skręcający o 90° pas jest wymalowany,
    > więc zielony nie zmienia pasa i nie musi włączać kierunkowskazu.

    Nie, nie, nie. Musi włączyć.
    https://lexlege.pl/prawo-o-ruchu-drogowym/art-22/
    punkt 5.

    "Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    kierunkowskazem zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu"

    Robert

  • 27. Data: 2024-07-04 21:14:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 04.07.2024 o 21:04, Shrek pisze:

    > A co za różnica 90 czy 80? Z kątomierzem jeździsz?

    > Zwykły łuk;)

    > Jak dla mnie wcale nie jest oczywiste jak tu kierunków używać. Jeden
    > rabin powie tak, drugi inaczej.

    Jak używać to jasno w przepisach stoi, ale nie do końca jasno jak je
    interpretować.

    Robert

  • 28. Data: 2024-07-04 21:18:44
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jak dla mnie wcale nie jest oczywiste jak tu kierunków używać. Jeden
    > rabin powie tak, drugi inaczej.

    Proste. Zmieniasz kierunek, włączasz migacz. Traktuj to jak zwykłe
    skrzyżowanie w sensie, że "główna" jest po prostej, obojętnie z której
    strony jedziesz.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2024-07-04 21:29:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jak niewinnego? Bezwzględna jego wina :)
    >
    > https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/ten-kierowca-
    za-sekunde-uderzy-w-radiowoz-skrecajacy-w-lewo-wyrok
    -sadu-zaskakuje/0dj8421

    Tylko dopiszę. Od chuja kierowców, prowadząc nawet Matiza "zadaje" się w
    prawo jakby kurwa TIRem jechali, zamiast zbliżyć się do osi jezdni, bo
    taki mają obowiązek. Niektórzy to do krawężnika dobijają. Kiedyś takiemu
    chyba jebnę i chuj. Kamerę mam, casus sądowy jest więc nie ma się czego
    bać :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 30. Data: 2024-07-05 06:11:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak używać to jasno w przepisach stoi, ale nie do końca jasno jak je
    > interpretować.

    ;)

    --
    Shrek