  • 261. Data: 2016-11-09 15:18:20
    Temat: Re: Połączenie dróg.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Nov 2016 14:45:51 +0100, Dalok

    > tutaj widzę ul. Złote Łany z wiaduktem nad al. Legionów Piłsudskiego
    > i to nie jest skrzyżowanie.

    Mówiłem że się "skrzyżowanie" nie mieści w kadrze. :P Nie chodzi bowiem o
    wiadukt Złote Łany (gdzie tam widzisz linię P-1c?), tylko o wlot z S79 na
    S2 --> https://goo.gl/maps/7ogutZ7eCWD2 -- z dwoma pasami włączania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 262. Data: 2016-11-09 15:23:33
    Temat: Re: Połączenie dróg. Re: Pierwszeństwo
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Nov 2016 14:46:16 +0100, Dalok

    > A ja widzę ul. Kujawską z wiaduktem nad al. Legionów Piłsudskiego
    > i to nie jest skrzyżowanie.

    Widzsz tam też gdzieś linię P-1c, o której jest dyskusja?
    Może warto poszukać innej możliwości -- ta z pewnością tam jest.

    > Są na skrzyżowaniu i obowiazuje ich znak A-7,
    > tzn. gdyby z jakichkolwiek powodów pojazd z głównej
    > zjechał na rozbiegówkę, to ci z rozbiegówki
    > są zobowiązani mu ustapić.

    Są zobowiązani uniknąć kolizji. Pierwszeństwa, ze względu na wyznaczone
    pasy ruchu, ustępować muszą pojazdy chcące na zajmowany pas wjechać. Ergo,
    droga główna nie nadaje prawa do pierwszeństwa zawsze i wszędzie.
    Pierwszeństwo nadają znaki, w tym wypadku poziome wyznaczające pasy ruchu
    oraz PORD ze szczególnym wskazaniem na Art. 22.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 263. Data: 2016-11-09 15:50:12
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 7 Nov 2016 12:09:15 +0100, w <1pjl6wm9ui9zy$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Jest rozdzielone, żeby to jakoś sensownie brzmiało -- po to się nadaje
    > różne nazwy. W kwestii prawnej i pierwszeństwa nic to nie zmienia. Ten na
    > pasie włączania ma ustąpic temu bezpośrednio z lewej, ale już nie musi temu
    > z bardziej lewej (bo ten ma swoje ograniczenia z tytułu zmiany pasa ruchu).

    Jest to bzdura -- lepiej aby nikt w to nie wierzył.

  • 264. Data: 2016-11-09 16:34:39
    Temat: Re: Pierwszeństwo
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 9 Nov 2016 14:47:18 +0100, w <1...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Wed, 09 Nov 2016 14:26:16 +0100, r...@k...pl

    > W sądzie wystarczy powołanie się na Art. 22.,
    > bo tam nie trzeba tłumaczyć jak krowie na rowie.

    Bardzo płytko rozumujesz.
    Oczywiście masz prawo do rozśmieszenia sądu powołując się na wyrwany jeden
    artykuł.
    W następnym podejściu możesz też tak spróbować tłumaczyć się przy wjeździe z
    pasa awaryjnego na autostradzie -- że miałeś pierwszeństwo przed tym ze
    skrajnego lewego pasa, który też chciał na niego wjechać. W końcu pas to pas,
    reszta niech sądu nie obchodzi.

  • 265. Data: 2016-11-09 17:36:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 09 Nov 2016 16:34:39 +0100, r...@k...pl

    > Bardzo płytko rozumujesz. Oczywiście masz prawo do rozśmieszenia
    > sądu powołując się na wyrwany jeden artykuł.

    Nie wyrwany, tylko konkretny i adekwatny do sytuacji, w której zaszła
    kolizja.

> [...]
    > skrajnego lewego pasa, który też chciał na niego wjechać. W końcu pas to pas,

    Nie zamierzam jako że pasa awaryjnego na autostradzie nie oddziela
    PRZERYWANA linia P-1c jak w omawianej sytuacji.

    Tymczasem pokaż gdzie wg Twojej teorii kończą się i zaczynają skrzyżowania
    na wskazanych wczesniej przykładach -- tak się domagałeś o ciągnięcie wątku
    skrzyżowań i połączonych z nimi pasów włączenia, a teraz nagle wyrżnąłeś
    wszystkie odniesienia w pień.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 266. Data: 2016-11-09 17:44:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości
    Wed, 9 Nov 2016 14:17:35 +0100, w <vusff6e33vyb$.dlg@myjk.org>, Myjk
> [...]

    sensowniej to by bylo odwrotnie.
    wyobraz sobie ze lewym pasem tirman jedzie, jaka on ma widocznosc na
    malucha na prawym pasie ?

    >I te bzdury będziesz powtarzał w sądzie?

    Czemu nie, przeciez to wyraznie w ustawie napisane.

    Ale dotyczy sie trzech rownorzednych pasow na jednej drodze/jezdni.

    J.

  • 267. Data: 2016-11-09 23:41:35
    Temat: Re: PoRD Art. 5.1 Re: Pierwszeństwo
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    > Tyle, że znak poziomy nie jest w niczym gorszy od znaku pionowego (jakaś
    > zaszłość historyczna, że ludzie uważają iż oznakowanie pionowe ma wyższość
    > nad poziomym).
    >
    > Shrek

    Co ci się ubzdurało ?
    Kto pisał, że oznakowanie pionowe ma wyższość nad poziomym ?

  • 268. Data: 2016-11-10 00:00:33
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    > Wed, 9 Nov 2016 14:46:16 +0100, Dalok

    > Pierwszeństwo nadają znaki, w tym wypadku poziome wyznaczające pasy ruchu
    > oraz PORD ze szczególnym wskazaniem na Art. 22.
    >
    > Myjk

    Ale z ciebie zakuta pała.
    Ile razy trzeba pisać, że linie wyznaczające pasy
    nie dają pierwszenstwa ?
    ile razy trzeba pisać, że znak A-7 jest ważniejszy od art.22 ?

  • 269. Data: 2016-11-10 09:14:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 9 Nov 2016 17:36:00 +0100, w <1olps08l6vvd9$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Wed, 09 Nov 2016 16:34:39 +0100, r...@k...pl

    > Nie zamierzam jako że pasa awaryjnego na autostradzie nie oddziela
    > PRZERYWANA linia P-1c jak w omawianej sytuacji.

    A co za różnica? Przecież art. 22 nie pozbawia ciebie pierwszeństwa przy
    ciągłej linii :>.

> [...]
    > skrzyżowań i połączonych z nimi pasów włączenia, a teraz nagle wyrżnąłeś

    Wkleiłem do przeczytania o pasie przeplatania. Czyli nie przeczytałeś ze
    zrozumieniem. To bardzo, bardzo smutne. Bo jest tam jasno napisane jasno, że
    jest to jednocześnie pas włączania i wyłączania, czyli nie stanowi jezdni
    głównej drogi. Ponadto czy to będzie jedno skrzyżowanie, czy dwa bezpośrednio
    do siebie przylegające i tak nie ma znaczenia, bo i tak musisz ustąpić
    pierwszeństwa wjeżdżając na jezdnię głównej drogi.

    Ale po co to ja piszę, jak i tak nie zrozumiesz :D.

  • 270. Data: 2016-11-10 11:52:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Nov 2016 00:00:33 +0100, Dalok

    > Ale z ciebie zakuta pała.

    Argumentów braknie, to musisz je zastąpić brakiem kultury? Miałeś tylko na
    przykładach potwierdzić to co napisałeś. I jakoś z Radkiem się nie kwapicie
    do tego szczególnie.

    > Ile razy trzeba pisać, że linie wyznaczające pasy
    > nie dają pierwszenstwa ?

    Następnym razem przeczytaj ze zrozumieniem. Powtarzam, pierwszeństwo
    określają znaki poziome (w tym wypadku linie z serii P-1) _oraz_ PORD (w
    tym wypadku Art. 22.).

    > ile razy trzeba pisać, że znak A-7 jest ważniejszy od art.22 ?

    Nie jest ważniejszy.

    I już możesz sobie darować wskazywanie gdzie te wasze skrzyżowania się
    zaczynają i kończą. EOT.

    --
    Pozdor
    Myjk