  • 251. Data: 2016-11-09 12:13:19
    Temat: Re: Połączenie dróg. Re: Pierwszeństwo
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 9 Nov 2016 11:51:23 +0100, w <1...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Wed, 9 Nov 2016 11:12:26 +0100, Dalok

    > Ja tam widze jeden poziom, do tego jeszcze A-7 na wjeździe, czyli jest to
    > skrzyżowanie.

    7.7.2.3. Pasy przeplatania

    Jeżeli miejsca wlotu i wylotu uniemożliwiają oddzielne wyznaczenie pasa
    włączania i wyłączania, wówczas wydziela się jeden pas stanowiący połączenie
    pasów włączania i wyłączania. Pas ten wraz z sąsiednim pasem ruchu jezdni
    głównej tworzą pasy przeplatania. Pasy te oddziela się od pozostałych pasów
    ruchu na jezdni głównej linią ciągłą (znak P-2a), a między sobą linią
    wydzielającą. Na dodatkowym pasie stanowiącym połączenie pasów włączania i
    wyłączania od połowy jego długości do końca wyznacza się strzałki kierunkowe.

    Przykład oznakowania pasów przeplatania pokazano na rysunku 7.7.2.5.

    W miarę możliwości należy eliminować przeplatanie z jezdni głównej i stosować
    jezdnię zbierająco -rozprowadzającą, jak pokazano na rysunku 7.7.2.6.

    > Przed rozbiegówką musi stać A-7, bo jednak jest to skrzyżowanie wg prawa i
    > kierowca musi być ponformowany że wyjeżdża z podrzędnej (gdy wczesniej
    > jechał nadrzędną). Ale z pewnością skrzyżowanie nie ciągnie się tak daleko,
    > jak ciągnie się pas "rozbiegowy" oznaczony P-1c...

    Szkoda, że ustawodawca uważa inaczej. Ale zawsze przed sądem możesz powiedzieć,
    że wiesz lepiej niż ustawodawca i projektant to określają.

  • 252. Data: 2016-11-09 12:47:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 09 Nov 2016 12:13:19 +0100, r...@k...pl

    To jest to skrzyżowanie, czy go nie ma?

    > 7.7.2.3. Pasy przeplatania

    I jaki to ma związek z poruszonym wątkiem? Pytałem, gdzie w tym przypadku
    zaczyna się a gdzie kończy skrzyżowanie, bo przecież tam jest. Dostałem za
    to definicję pasów przeplatania, które pełnią jednocześnie funkcję pasów
    włączania oddzielonymi od "głównych" linią P-1c. Pierwszeństwa wynikającego
    ze zmiany pasa ruchu, czy to tylko pas włączania czy także przeplatania, i
    tak to nie zmienia. Ponieważ linia P-1c nie do tego została namalowana aby
    określać pierwszeństwo.

    > Szkoda, że ustawodawca uważa inaczej. Ale zawsze przed sądem możesz powiedzieć,
    > że wiesz lepiej niż ustawodawca i projektant to określają.

    Ja z pewnością nie będę się podpierać przepisami o budowie dróg,
    projektantami, a tylko to co mnie dotyczy jako kierowcę, tj. PORDem. A tam
    jest napisane jak wół, że jak są więcej niż dwa równolegle biegnące pasy,
    to pierwszeństwo wjazdu na pas ma ten wjeżdżający z prawej i ani ksztyny o
    wykluczeniu z tego przepisu ze względu na namalowaną linię P-1c czy stojący
    gdzieś znak A-7.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 253. Data: 2016-11-09 13:47:02
    Temat: Re: Pierwszeństwo
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

> [...]
    > to pierwszeństwo wjazdu na pas ma ten wjeżdżający z prawej i ani ksztyny o
    > wykluczeniu z tego przepisu ze względu na namalowaną linię P-1c czy

    Znak A-7 jest wazniejszy, niż pierwszenstwo z prawej.

  • 254. Data: 2016-11-09 14:17:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Nov 2016 13:47:02 +0100, Dalok

    > Znak A-7 jest wazniejszy, niż pierwszenstwo z prawej.

    Nie jest ważniejszy, służy do innego celu, mianowicie do określania
    pierwszeńśtwa na skrzyżowaniach -- a tu są jeszcze pasy ruchu, które mają
    swoje prawa.

    Poza tym skoro skrzyżowania są tak istotne, to czekam w takim razie na
    określenie gdzie w przedstawionych przykładach kończy się skrzyżowanie, ew.
    gdzie już zaczyna się kolejne.

    Oraz chętnie uzyskam odpowiedź, dlaczego kierowca ma się zajmować takimi
    szczegółami mając na ocenę niewiele ponad parę sekund, skoro nie sposób
    tego jednoznacznie stwierdzić w wielodniowej dyskusji...

    Może dlatego, że te wywlekanie szczegółów dot. tego czy pas należy do
    skrzyżowania, czy przepisów budowlanych i pojęć tam użytych, jest o kant
    tyłka potłuc i trzeba się skupić na najprostszym możliwym wyjaśnieniu. Są
    trzy pasy (albo więcej) obok siebie, niezależnie jaka linia przerywana jest
    namalowana, pierwszeństwo zajęcia pasa "środkowego" ma ten z prawej -- bo
    choć jedzie z podrzędnej to sensowniej jest aby to on miał pierwszeństwo
    przed tym, który ma swój lewy pas i może spokojnie pojechać dalej zamiast
    uniemożliwiać włączenie się innym z drogi podrzędnej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 255. Data: 2016-11-09 14:26:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 9 Nov 2016 14:17:35 +0100, w <vusff6e33vyb$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

> [...]
    > przed tym, który ma swój lewy pas i może spokojnie pojechać dalej zamiast
    > uniemożliwiać włączenie się innym z drogi podrzędnej.

    I te bzdury będziesz powtarzał w sądzie?

  • 256. Data: 2016-11-09 14:45:40
    Temat: PoRD Art. 5.1 Re: Pierwszeństwo
    Od: "Frankowik" <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > Nie jest ważniejszy, służy do innego celu, mianowicie do określania
    > pierwszeńśtwa na skrzyżowaniach -- a tu są jeszcze pasy ruchu, które mają

    powyzsze nie zgadza się z PoRD.

    Najpierw przeczytaj sobie jak niżej i napisz jak to zrozumiałeś :
    PoRD
    Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani stosować się do znaków
    drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób
    zachowania niż nakazany przez te znaki drogowe.

  • 257. Data: 2016-11-09 14:45:51
    Temat: Re: Połączenie dróg.
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    > https://goo.gl/maps/RuJcEWdLNA72
    >
    > Myjk

    tutaj widzę ul. Złote Łany z wiaduktem nad al. Legionów Piłsudskiego
    i to nie jest skrzyżowanie.

  • 258. Data: 2016-11-09 14:46:16
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    > Wed, 9 Nov 2016 11:12:26 +0100, Dalok

    > Ja tam widze jeden poziom, do tego jeszcze A-7 na wjeździe, czyli jest to
    > skrzyżowanie.

    A ja widzę ul. Kujawską z wiaduktem nad al. Legionów Piłsudskiego
    i to nie jest skrzyżowanie.

    > Oczywiście że mają pierwszeńśtwo do jazdy po swoim pasie.

    > Myjk

    Są na skrzyżowaniu i obowiazuje ich znak A-7,
    tzn. gdyby z jakichkolwiek powodów pojazd z głównej
    zjechał na rozbiegówkę, to ci z rozbiegówki
    są zobowiązani mu ustapić.

  • 259. Data: 2016-11-09 14:47:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 09 Nov 2016 14:26:16 +0100, r...@k...pl

    > I te bzdury będziesz powtarzał w sądzie?

    W sądzie wystarczy powołanie się na Art. 22.,
    bo tam nie trzeba tłumaczyć jak krowie na rowie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 260. Data: 2016-11-09 14:56:55
    Temat: Re: PoRD Art. 5.1 Re: Pierwszeństwo
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.11.2016 o 14:45, Frankowik pisze:

> [...]
    > drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób
    > zachowania niż nakazany przez te znaki drogowe.

    Tyle, że znak poziomy nie jest w niczym gorszy od znaku pionowego (jakaś
    zaszłość historyczna, że ludzie uważają iż oznakowanie pionowe ma
    wyższość nad poziomym).

    Shrek