  • 1. Data: 2012-02-27 00:33:39
    Temat: Pierwsze światło - proszę o pomoc
    Od: " arothron" <a...@g...pl>

    Witam!
    Chciałbym zakupić pierwsze oświetlenie do domu i potrzebuję pomocy bo nie
    bardzo wiem na co się zdecydować. Światło ma być głównie do portretów, jestem
    amatorem i dopiero się uczę, a ponieważ mam bardzo ograniczony budżet to zanim
    wydam moje ciężko odłożone zaskórniaki przydałaby mi się fachowa pomoc, o
    którą serdecznie proszę.

    Znalazłem takie oto 2 zestawy:
    http://www.ebay.co.uk/itm/300502598789?ssPageName=ST
    RK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

    i to:
    http://www.ebay.co.uk/itm/170753647289?ssPageName=ST
    RK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

    Co o nich myślicie? Który zestaw wybrać do mojego Nikona D-80?

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2012-02-27 11:09:26
    Temat: Re: Pierwsze światło - proszę o pomoc
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 27.02.2012 arothron <a...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    RK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

    > Co o nich myślicie? Który zestaw wybrać do mojego Nikona D-80?

    Nie mam doświadczenia z tymi żarówkami, ale zakładam że dają poprawne światło i mają
    faktycznie takie parametry bieli i czasu pracy i ekwiwalent mocy - a to daje:

    - brak jakiegokolwiek rozwoju w przeciwieństwie do wejścia w jakiś bogaty w osprzęt
    system
    (wrota, spoty, parasolki inne softboxy itd) jedynie statywy użyjesz, ale to 50zł/szt.
    - brak jakiejkolwiek regulacji mocy światła - poza odległością lampy od obiektu -
    więc z
    modelowania świadomego raczej nici

    Jeśli pierwszy parametr jest nie spełniony (barwa i światłosiła) to w ogóle odpuść -
    może
    ktoś kto się skusił na takie żarówki może coś potwierdzić, a najlepiej wrzucić jakiś
    pomiar ze światłomierza.
    Jeśli 2 następne wnioski Ci nie przeszkadzają to możesz w to wchodzić, ale w
    przypadku
    rozwoju masz związane ręce i wywalone 90 funciaków - bo zaczynasz od zera.

    Osobiście szukałbym może droższego zestawu ale w systemie do którego masz rozwój,
    który
    za chwilę nie będzie ograniczeniem.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 3. Data: 2012-02-27 16:32:21