  • 51. Data: 2012-05-24 09:33:05
    Temat: Re: Pierwsza autostrada w Mazowieckim
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-23 17:24, J.F pisze:
    > Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup

    > Na "panstwowych" odcinkach 10gr/km, co jest powiedzmy znosnie/w miare
    > rozsadnie.

    50PLN za 500km? Znośne? Za 50PLN w znacznie bogatszym kraju jak Austria
    jeżdżę przez ok. tydzień.

    A.

  • 52. Data: 2012-05-24 10:16:16
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    szufla nabazgrał(a):

    > Watpie:
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11786138,Ministe
    rstwo_Finansow_zaakcep
    > towalo_tylko_dwie_kolejne.html

    Co się dziwić, EURO się skończyło więc potem kasa musi iść na utrzymanie
    tych stadionów chyba że znowu otworzą strefę handlową dla Rosjan, Chińczyków
    itd .... :)

  • 53. Data: 2012-05-24 11:18:18
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Co się dziwić, EURO się skończyło więc potem kasa musi iść na utrzymanie
    > tych stadionów chyba że znowu otworzą strefę handlową dla Rosjan,
    > Chińczyków itd .... :)

    A2 do wschodniej granicy z obwodnica Wawy daje nie 5 lat ale 15.

    sz.

  • 54. Data: 2012-05-24 12:38:46
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-05-23 19:45, jerzu pisze:

    > Pracujesz w GDDKiA?

    nie.

  • 55. Data: 2012-05-24 12:45:12
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-05-23 15:38, T. pisze:
    > Chodziło raptem o 2 dodatkowe ślimaki. Przy wywalonej kasie na S8 to grosze...
    > Droga nr 2 będzie dalej używana - są duże centra logistyczne w Ożarowie i Błoniu -
    nikt
    > nie będzie pchał się 15 km w bok tylko po to, żeby dojechać do autostrady. No i
    skoro
    > będzie płatna, to ruch na drodze nr 2 nie będzie mniejszy.
    > T.

    zobacz sobie na zdjęcie satelitarne węzła i narysuj te ślimaki, następnie przelicz to
    na
    pieniądze związane z wykupem działek, wyburzeniami itp. Wyjdzie parędziesiąt milionów
    na
    węzeł, który za parę miesięcy będzie miał znikomy ruch. Sugerujesz, że nikt nie
    będzie
    jeździł tą autostradą i wszyscy zostaną na DK2 żeby tylko nie zapłacić tych 10gr za
    km? :)
    Chciałbym zobaczyć jak jedziesz do Łodzi przez Łowicz i DK14 przez 3h i jesteś na
    koniec
    zadowolony, że zrobiłeś ten kawałek "za darmo" w jedyne 3h i zaoszczędziłeś całe 10
    zł na
    autostradzie, którą ten kawałek robi w 1h.

  • 56. Data: 2012-05-24 12:47:37
    Od: komar <k...@1...cc>

    > Światła na autostradzie - tylko na Mazowszu mogli coś takiego
    > wymyślić. Tam macie chyba jakiegoś geniusza, który to robi. Gierkówka
    > pod Piotrkowem też z powodu bezsensownych swiateł się korkuje i
    > niczego to nie nauczyło decydentów?
    >
    > [...]

    na autostradzie nie ma żadnych świateł, nie wiem jak na to wpadłeś. A co do
    świetlnych
    geniuszy to mamy w Warszawie jednego, chyba nie ma większego w psuciu organizacji
    ruchu
    talentu na całym świecie, ale na pomysł stawiania świateł na autostradzie to jeszcze
    na
    szczęście nie wpadł.

  • 57. Data: 2012-05-24 12:55:53
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-05-23 16:39, J.F pisze:
    > gotowy, czy "w minimalnym stanie nadajacym sie do ruchu" ?
    >
    > Bo doswiadczenie uczy ze jak jest asfalt (nawet niekoniecznie wszystkie warstwy) to
    juz
    > mozna jechac, a gotowosc moze zajac jeszcze pare miesiecy - malowanie, barierki,
    zaslony,
    > lampy, ekrany, odstojniki, bramki viatolla.

    Jezdnie oddanego odcinka E są skończone i mają wszystkie warstwy Pozostały jeszcze
    drobne
    prace w okolicach jezdni ale zgodnie z umową mają czas do 31 maja. Podobnie będzie na

    odcinku D, który będzie oddany w przyszłym tygodniu i B na początku czerwca. Odcinki
    A i C
    mają w umowach zapis o przejezdności po warstwie wiążącej - oba odcinki będą spełniać
    ten
    wymóg jeszcze w tym tygodniu, ale na obu zaczęto już układać ostatnią warstwę -
    ścieralną,
    czyli wyprzedzili harmonogram. Umowny termin zakończenia prac na A i C to 15
    października.
    Niestety tego w TV się nie mówi, bo lepiej podać że "nie będzie niczego". Jak na
    razie
    wszystko oddawane jest przed terminem mimo medialnej sraczki na temat tej autostrady.

    Nawet odcinek C, na którym już dwóch wykonawców się przejechało, miał przestoje w
    budowie
    i jest kończony przez kolejną, trzecią firmę będzie spełniał warunki dopuszczenia do
    ruchu
    przed Euro.

  • 58. Data: 2012-05-24 12:58:00
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-05-23 17:22, J.F pisze:
    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    > Dnia pięknego Wed, 23 May 2012 15:09:39 +0200 osobnik zwany Arek wystukał:
    >
    > No, pozyjemy, zobaczymy ... bo media sugeruja ze jest zle.
    > A ci co nie schodzili musieli zaczac, bo jak dlugo mozna zyc bez wygranych
    przetargow :-)

    > Co prawda na rynku zamowien chyba ciagle te same firmy, wiec cos te pismaki
    przesadzaja.

    > J.

    Przejechało się kilka firm, które rzuciły się na zamówienia bez żadnych zabezpieczeń
    umowach, gwarancji bankowych, bez niczego. Część to pewnie nawet umów nie spisała na
    papierze a teraz płacz, lament i wina Tuska. Selekcja naturalna działa także w branży

    budowlanej.

  • 59. Data: 2012-05-24 13:06:41
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-05-24 09:33, Arek pisze:

    > 50PLN za 500km? Znośne? Za 50PLN w znacznie bogatszym kraju jak Austria jeżdżę
    przez ok.
    > tydzień.

    To nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś tam sobie jeździł po autostradach, a u nas po
    bezpłatnych drogach.
    Dodam od siebie, że w jeszcze bogatszym kraju od Austrii - w Niemczech w ogóle nie
    trzeba
    płacić za autostrady jadąc autem osobowym.

  • 60. Data: 2012-05-24 13:10:38
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-05-23 14:29, Chris pisze:

    > Oczywiście bo na dzieńdobry spierdolono zarządzanie tym odcinkiem (światła) i
    ludzie jadący zamiast jechać płynnie stoją w mega korkach.
    > ci co to ustawiali mieli bardzo dużo czasu na precyzyjne ustawiebnie świateł

    Było bardzo dużo czasu na testy z pełnym obciążeniem? Doprawdy? Jak?

    Wiesz, to jest normalna praktyka inżynierska: robisz tak, jak sądzisz że będzie
    dobrze, obserwujesz, poprawiasz.
    Bywa że kilka razy. I nie ma w tym kompletnie nic dziwnego ani nieprawidłowego.
    Źle to by było dopiero, jakby poprzestano na punkcie pierwszym, albo gdyby nie
    osiągnięto po którejś tam iteracji,
    w akceptowalnym czasie, stanu zadowalającego.