eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierścień tłokaRe: Pierścień tłoka
  • Data: 2021-03-08 12:07:01
    Temat: Re: Pierścień tłoka
    Od: robot <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 07.03.2021 o 10:37, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 07.03.2021 o 07:55, cef pisze:
    >
    >>> Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
    >>> cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra
    >>> ,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji
    >>> podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika
    >>> zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni
    >>
    >> Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
    >> i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
    >> które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?
    >>
    > Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół idealnie.
    > Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na mocowanie do
    > korbowodu. Przy zużytym silniku idzie to oglądać na dolnej części
    > cylindra, że otwór nie jest okrągły lecz owalny.

    Podobno w f1 tłok też jest owalny kiedy jest zimny.
    I dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury staje się okrągły.
    Między innymi dlatego taką formułe odpala się dopiero po nagrzaniu
    silnika do odpowiedniej temperatury.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: