    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Piękno
    Date: Thu, 14 Jan 2010 15:38:36 +0100

    "marek augustynski" 3...@n...onet.pl

    > Jak rozumiecie piękno? Tzn nie jaka jest definicja tylko co Wam się podoba,
    subiektywnie.

    Piękne jest to, co jest i użyteczne, i tanie zarazem.
    Kobiecy biust jest piękny, bo daje mleko.
    Męski biust jest bezsensem -- mężczyzna nie karmi swoim mlekiem.

    Nos kaczki ma dziurki w górze i to jest piękne, ale człowieka nos jest
    piękny dopiero wówczas, gdy na dziurki u dołu -- o pięknie nosa decyduje
    użyteczność. :) Kaczka pływa w wodzie, człowiek chodzi w powietrzu. :)

    Mężczyzna piekny to mężczyzna silny i bogaty oraz wpływowy.
    (musi ochronić kobietę lub kobiety i dzieci oraz siebie)

    Kobieta piękna nie musi być fizycznie silna. :)
    (do obrony i fizycznej pracy ma mężczyznę)
    Nie musi dużo zarabiać, bo i tak znaczną część życia przesiedzi z dziećmi. :)
    Ale (jeśli jeszcze nie rodziła) musi być młoda (25 lat to max na urodzenie
    pierwszego dziecka bez gratisowych kłopotów) i zdrowa (nie może być otyła
    na przykład) i musi mieć urządzenia do oddychania -- bo nimi karmi swe pociechy... :)

    Człowiek jest piękny, bo jest cwanie zbudowany -- mało zżera, a jednak
    dużo daje -- czyli ma dużą sprawność przemiany materii w energię.
    Jest gęsto upakowany -- wewnętrz ciała ludzkiego nie ma wolnych,
    niezagospodarowanych przestrzeni. :) Potrafi (w pewnym zakresie)
    samonaprawiać się -- odciąta ręka nie odrośnie samoczynnie, ale
    zadrapanie zagoi się bez śladu widocznego gołym okiem... :)

    -=-

    Wcześniej czy później ludzie odkrywają, że coś jest piękne, gdyż jest
    pomysłowo zbudowane i jest użyteczne przy stosunkowo małym nakładzie
    sił czy środków lub surowców. :)

    Niestety wiele zależy od aktualnych trendów przy budowaniu modelu piękna.

    Często też można zauważyć, że piękne jest dopiero to, co (dzięki swej
    pomysłowej konstrukcji) nie sprawia kłopotów w używaniu lub raz za
    razem zaskakuje ukrytymi cechami przyjemnymi... :)

    Duży biust (patologiczny) nie dodaje uroku -- sprawia kłopoty. :)
    Szósty palec u pianisty jest piękny, ale może być brzydotą
    u kogoś, dla kogo ten palec po prostu przeszkadza.

    Apache jest piękny -- daje albowiem bezpieczeństwo, niesie pomoc oraz nadzieję... :)
    Ale zarazem ten helikopter jest brzydki -- dla kogoś, kto musi walczyć przeciwko
    niemu. :)

    -=-

    Dość często piękna kobieta to ta, którą można zdobyć. :)
    Zaś brzydka jest taka, która uszła zasadzkom. ;)
    W wypadku mężczyzn problem widać gołym okiem -- gdy ktoś nie
    chce służyć innym ludziom, jest wyzywany od trolli, głupców,
    debili, idiotów, wypierdków mamuta itd... :)

    -=-

    Kobieta, by być piękną, musi mieć wąską talię.
    Mężczyzna piękny -- ma szerokie bary. :)
    Zawsze i wszędzie wcześniej lub później zauważymy, że piękne jest po prostu
    użyteczne. :)
    Zamiast szerokich ramion można mieć szeroki samochód ;) lub szerokie horyzonty
    myślowe -- tak zwane. :)
    Zamiast wąskiej talii, można mieć koleżankę z taką talią. ;)

    Dla mnie piękna kobieta (mężczyzna zresztą też) musi mieć jeszcze coś -- nie
    może poddać się w walce, póki żyje. :) (ale mnie chowali duchowni, którzy
    walczą do upadłego -- JPII upadł; teraz kolej albo na mnie, albo na Glempa,
    Ozorowskich i resztę)

    -- Jeżeli przegrasz, to ze mną. :)
    (-- to najpierw ja przegram;
    nie przegrasz, póki mnie nie pokonają)

    Pozornie zawarta jest tu pogarda dla życia.
    W istocie nie tylko nie ma tu owej pogardy,
    ale wręcz odwrotnie -- jest zawarty szacunek do godnego życia. :)
    Są albowiem wartości, za które warto oddać życie biologiczne. :)
    (najlepiej cudze) ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'