    From: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.hum.polszczyzna
    Subject: Re: Piekło!!! Ponad 100 stopni Celsjusza w rdzeniu!!!
    Date: Tue, 4 Oct 2011 11:24:21 +0200

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał:

    > "Krystian Zaczyk" j6cabr$27c$...@n...onet.pl

    > Przekonałeś mnie -- teraz zjem kolację. Powiem więcej -- bardzo zjem kolację.
    > Później wyślę post, lub nawet bardziej wyślę, a na koniec bardzo wyłączę komputer.

    Twoje sprowadzanie do sprzeczności niczego nie dowodzi, bo przecież
    nie chodzi tu o jakąś uniwersalną, ścisłą regułę. 'Bardzo' to przysłówek
    oznaczający tyle, co dużo lub mocno. Może podkreslać cechy zarówno
    przymiorników, jak i wielu czasowników - tych mianowicie, których cecha
    może działać w większym lub mniejszym stopniu (mocniej lub słabiej).
    Dotyczy to wielu czasowników określających oddziaływanie (można bardziej
    lub mniej oddziaływać, przyciągać, odpychać, wpływać), emocje (można
    bardziej lub mniej lubić, bać się czy obawiać się) i wielu innych (np. można się
    w różnym stopniu zmęczyć, pobrudzić, nudzić, pokaleczyć itp.).

    > Zjem bardzo -- bo jestem głodny, a wyłączę bardziej niż zwykle, bo nie mam miejsca
    > na plik hibernacyjny... Nie wiem, po co mam bardzo wysyłać... Może wyślę nie
    > bardzo?

    j.w.

    > [imo ten wiek mógł wpłynąć w większym lub mniejszym stopniu, ale albo
    > wpłynął, albo nie wpłynął, albo trudno nam określić, czy wpłynął...

    Ależ nie. Wpływ nie jest cechą ani wyłączną, ani "binarną", i wpływać
    na to samo może w _różnym_ stopniu _wiele_ czynników. Jeden wpłynął
    bardziej, a inny też wpłynął, ale mniej. Nie rozumiem dlaczego dziwi
    Cię wyrażanie tego?

    > inna sprawa, czy aby na pewno wpływ tego wieku był aż tak istotny?
    > nic poza XIX wiekiem nie wpłynęło na ten charakter w tamtym czasie?...]

    Wiek XVIII też wpłynał, ale w mniejszym stopniu, a wiek XX miał niewielki wpływ.
    Największy wpływ miały lata 60-te XIX w, kiedy powstał słynny park zdrojowy
    i charakterystyczna główna aleja.

    Krystian