eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPiecyk Reflow T962A - i kolejne cuda Chińskiego przemysłu...Re: Piecyk Reflow T962A - i kolejne cuda Chińskiego przemysłu...
  • Data: 2014-08-10 23:25:45
    Temat: Re: Piecyk Reflow T962A - i kolejne cuda Chińskiego przemysłu...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytanie z innej beczki - jako szablon do pasty wykorzystujesz sito do
    > sitodruku, czy zamawiasz "normalny" szablon z blachy? A może jeszcze
    > coś innego?

    normalny z blachy. Zamawiam w płytkarni razem z płytkami.
    W unidruku konkretnie. I polecam ich z uwagi na zero (jak dotąd) braków
    i dobrą jakość.

    > Ja ze dwa razy robiłem rozpływ w normalnym opiekaczu Severina.
    > Włączałem zimny z płytką w środku i obserwowałem przez szybę co się
    > dzieje. Jak lutowie się roztopiło to wyłączałem grzanie (wentylator
    > termoobiegu działał nadal) i lekko uchylałem drzwiczki żeby szybciej
    > stygło. O dziwo udało się dobrze polutować (chociaż to jakaś ekstrema
    > nie była - Atmega128 w TQFP, parę scalaków w SO i elementy 0805).

    No i gitara - podobnie robię ja - tyle, że mam piecyk ciut przerobiony;

    * zamiast górnej grzałki są dwie mniejsze (o takiej samej mocy) - po
    prostu oryginalną szlag trafił z zużycia.
    * dorobiłem sterowanie grzałkiami przez optotriak
    * dorobiłem z boku wentylator wdmuchujący powietrze do środka
    a po drugiej stronie "rurę wylotową", do której podłączam aluminiowy
    kanał wentylacyjny wystawiony za okno.

    Grzałka i wiatrak jest sterowana z prostego sterowniczka (na zasadzie
    50% grzania, 100% grzania, wiatrak ON/OFF).

    Czujnik (termopara) zwykła od miernika - podłączona tylko do miernika.

    Nie rozwijałem tego bardziej raz - z braku czasu, dwa - z myślą, że jak
    będę miał ten chiński wynalazek, to go sobie właśnie "udoskonalę".