eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPiecyk Reflow T962A - i kolejne cuda Chińskiego przemysłu...Re: Piecyk Reflow T962A - i kolejne cuda Chińskiego przemysłu...
  • Data: 2014-08-11 11:03:32
    Temat: Re: Piecyk Reflow T962A - i kolejne cuda Chińskiego przemysłu...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ls93ia$ve6$1@node2.news.atman.pl...

    > tylko, muszę dodać - ten chinol, poza megachujowym (trzeba tak to nazwać)
    > softem, ma jeszcze jedną bardzo poważną wadę - okienko inspekcyjne bardzo
    > wąziutkie. Właściwie nie da się tam nic sensownie zobaczyć.
    >
    > I to jest bardzo poważny kłopot - nie bardzo sobie wyobrażam wkładanie
    > płytki bez wzrokowej kontroli. W piecyku "od zapiekanki" nie ma tego
    > problemu - widać świetnie.
    >
    > Dlatego też wspomniałem, że imo niezbędne jest dodanie jakiejś kamerki,
    > która jednak nie może być byle jaka - żeby było jednak widać coś, a po
    > drugie jest problem, żeby jej nie usmażyć.

> [...]
    Zdziwiłem się czytając o tym okienku inspekcyjnym.
    Nie pamiętam dokładnie kiedy, ale tak coś koło 1995..97 kupiliśmy ten piec:
    http://www.mechatronika.com.pl/content/view/9/4/lang
    ,pl/
    Piec to tylko to na górze.
    Nie ma żadnego okienka inspekcyjnego, ale to jakoś nie przeszkadzało (nawet
    nie pomyśleliśmy, że mogło by być). Profile mierzyliśmy jakimś zwykłym
    Metexem, ale nie z jego oryginalną termoparą bo strasznie sztywna tylko z
    taką cieniuteńką (ktoś nam dał 1m).
    Napisałem do tego programik (DOSowy jeszcze) - przeliczał T (ta termopara
    miała inną ch-kę), wypisywał kolejne wartości i stawiał gwiazdkę odpowiednio
    daleko od lewej krawędzi ekranu.
    Ale piec jest w Pile, a ja w Gdańsku więc poza tymi pierwszymi pomiarami nie
    miałem potem z nim nic do czynienia. O ile wiem nabrali tam w Pile
    praktycznego doświadczenia i już mieli wyczucie jak ustawić parametry
    zależnie od wielkości wypiekanej płytki i największych elementów na płytce.
    Żadnych problemów z tym, aby piec inaczej liczył czas nie zauważyliśmy :).
    P.G.