  • Data: 2021-02-06 14:52:34
    Temat: Re: Piec EKCO.MN3 i M3
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 6 lutego 2021 o 14:41:19 UTC+1 t-1 napisał(a):
> [...]
    polskich fabrykach. Nie ma w takiej pompie dużo elementów. Jest kilka. Jest
    sprężarka. Nie zbudowana od podstaw dla takiej pompy ale wzięta z katalogu producenta
    sprężarek. Taka kilowatowa nowa sprężarka dobrej marki to 600-1000 złotych. Chłodnica
    zwana skraplaczem. Z karabinu trzeba do niej strzelc żeby się zapsula. Zawór
    rozprężny to typowy element stosowany w chłodnictwie. Płytowy wymiennik ciepła też do
    nieosiągalnych nie należy. W wersji lajtowej za sterownik może robić termostat od
    bojlera . O pompie wody zapomniałem. To typowa pompa wody do centralnego ogrzewania.
    Jak tyle elementów zgromadzić to można samemu pompę ciepła zbudować. Nic gorsza nie
    będzie od fabrycznej. A jak ktoś potrzebuje więcej niż np cztery kilowaty to nie
    jedna osmio kilowatowa a dwie po cztery. Osiem może ktoś potrzebować przy dużych
    mrozach. A tak jak jest dzisiaj opięka jedna pompa. Wszystko może się popsuć. Ale
    prawdopodobieństwo że jednocześnie popsują się dwa takie same urządzenia jest
    niewielkie. Widać że jeśli masz takie zastrzeżenia jak przedstawiłem to albo
    sprzedajesz takie rzeczy albo masz dwie lewe rączki, jedno nie wyklucza drugiego. Ja
    już podjąłem decyzję że przejdę na pompę ciepła. Zostaje jeszcze analiza czy robić od
    podstaw samemu czy kupić gotową. Co do tych minus dwudziestu. Dedykowana do
    ogrzewania pompa ciepła za trzydzieści tysięcy przy takiej temperaturze ma COP o
    okolicach 1. To jak grzeje nie zależy od nazwy czy obudowy a od czynnika
    chłodniczego.

    > Raczej nie dwie pompy po 4kW tylko tytułowy piec na największe mrozy i
    > ew. awarię i jedna pompa.
    Ten tytułowy piec a raczej chyba kocioł kosztuje podobnie co pompa ciepła do co.
    Jeśli idzie o elektryczne grzanie wody do co to w głowie mi się nie mieści że ktoś
    może kupić specjalnie zrobione urządzenie za kilka tysięcy a nie założyć sobie parę
    grzałek w obieg. Kiedyś widziałem grzanie wody w rurze za pomocą buzały. Grzałki były
    zbędne.