  • Data: 2021-02-06 16:20:44
    Temat: Re: Piec EKCO.MN3 i M3
    Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    fotowoltaiki. Co ma być według Ciebie nie ten teges, jak by to kogut z bajki
    powiedział, z cztero kilowatowa pompą ciepła do cwu żeby jej do ogrzewania nie użyć?
    prądu jaki do napisania zużyłeś.
    > To ja jakieś inne dokumentację czytałem bo dla niektórych pomp basenowych i do cwu
    podają informacje ze pracują do -7 stopni. Czyli dla mnie jak mam gwarantowane
    źródło ciepła o temperaturze nie niższe niż zero stopni są w sam raz. Uważasz że nie
    ma zamienności pomiędzy pompami do co i cwu. Czyli jak ktoś ma duży basen to nie może
    grzać go latem ta sama pompa do cwu bo nie jest basenowa. Jak sądzisz. To czy pompa
    nadaje się do cwu czy do co wynika z jej nazwy czy jeszcze z czegoś innego. A jak z
    czegoś innego to z czego?

    Właściwie to nie śmiem dyskutować z szeroko znanym w wąskich kręgach
    kilku grup, specjalistą od wszystkiego.
    Ale wydaje mi się, że basen można grzać czym popadnie, nawet własną
    chucią wpuszczając doń kilka koleżanek.
    Natomiast z pompa ciepła największy kłopot jest dla temperatury
    otoczenia w okolicy 0 bo przy dużej wtedy wilgotności powietrza na
    zewnątrz lubi zamarzać parownik. Dlatego faktyczny zakres pracy tanich
    pomp basenowych raczej nie obejmuje tych temperatur, jeśli dokumentacja
    jest rzetelna. Chyba, że ktoś ma piwnicę o powierzchni reszty domu i
    może ją chłodzić, wtedy można próbować.
    Poza tym, są to pompy start/stop o dużych przepływach wody, więc marnie
    nadają się do podłogówki bez dodatkowego dużego bufora.
    Podobnie sprawa ma się z pompami ciepła cwu. Jednak tu ekwiwalent bufora
    występuje z samej zasady i celu działania. One zapewniają też większy
    zakres temperatury pracy po stronie grzanej wody. W basenie nikt nie
    zamierza nagrzać wody od 10 do 60 stopni co jest typowe dla cwu. Więc w
    ich przypadku można myśleć nawet o klasycznych grzejnikach.