    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
    Date: Mon, 4 Jul 2011 09:51:34 +0100

    Dnia Mon, 4 Jul 2011 10:23:11 +0200, Dman-666 napisał(a):

    > Tak jeszcze sobi mysle, ze w.w. mechanik raczej mial na mysli skrzynie
    > francuskie oraz inne wynalazki.
    > Tutaj nie ma co piany bic i sadze, ze jakby uslyszal jakiego typu
    > automat to raczej nie robilby ze strachu w gacie ;)

    Widzisz... jednak jest w Tobie rozsądek.
    Teraz skup się - od dłuższego czasu była tylko jedna francuska skrzynia,
    oznaczona jako AL4 w autach PSA i DP0 w Renówkach. JEDNA.
    Nie jest ani specjalnie gorsza, ani też trudniej serwisowalna niż ZF czy
    AW. Części są łatwo dostępne, w kilkanaście sekund znajdziesz kompletne
    opisy regeneracji, do zrobienia w garażu przez bardziej zaawansowanego
    amatora.
    Co prawda za Renówki nie ręczę, ale w Pugach i Citroenach nie było innych.
    W dodatku AL4 to wcale nie najpopularniejsza skrzynia, ani też nie
    montowana specjalnie długo. Bo licząc od początku lat 90, to w mniejszych
    silnikach montowali 4HP14, później własnie AL4, później 4HP18.
    Jako ciekawostka, zobacz sobie listę zastosowań 4HP18:
    http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP18_transmission
    Później przeszli na 4HP20, stosowna lista tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP20_transmission
    Ostatnie lata PSA przeszło na sześciobiegową skrzynie Aisin-Warner TF-80SC
    montowaną w:
    Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera, Cadillac BLS, Citroen C4,C5,C6, Fiat
    Croma, Opel Astra H, Opel Insignia, Opel Vectra C, Opel Zafira B, Opel
    Signum

    Oceniając zgrubnie liczby zamontowanych skrzyń, mając dowolny francuski
    samochód z automatem masz jakieś 30% szans na skrzynię AL4/DP0 i 70% na
    skrzynię ZF albo AW. Jeżeli samochód jest po roku 1998-2000, to szanse
    drastycznie rosną. Czyli każdy mechanik od niemieckich aut (a raczej ich
    automatów) powinien to zrobić bez żadnego problemu - o czym pisałem.
    Trafiając na AL4 - jeżeli jest mechanikiem od automatów, to też zrobi, bo
    jest powszechnie dostępna dokumentacja i części, a pieniądze nie śmierdzą.
    Robota łatwa, a kasa taka sama.

    Chyba, że z niego ostatnia pizda a nie mechanik od automatów - wtedy będzie
    jak ta pizda stał i jęczał, że francuskiego nie rusza. CBDO.

    PS.
    ZF 4HP20 ma wadę fabryczną która powoduje rozpieprzenie połowy skrzyni, co
    było już opisywane na pms. Dla odmiany TF-80SC jest prawie nieserwisowalna,
    bo całe sterowanie występuje jako jeden moduł (drogi jak cholera), zamiast
    oddzielnych zaworów, płyty itp. AL4 przy TF-80SC to wzór serwisowalności.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.