  • Data: 2011-07-04 13:33:46
    Temat: Re: PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 04 Jul 2011 13:17:31 +0200, Robson napisał(a):

    > Strach to czytać. To, że skrzynia tak samo się nazywa, nie znaczy wcale,
    > że jest taka sama. bebechy tak, natomiast mocowania, czyli obudowa oraz
    > konektory mogą sie różnić. to po pierwsze.

    Owszem, ale naprawa skrzyni odbywa się dokładnie w ten sam sposób

    > po drugie, montowane były/są skrzynie: ZF SensoDrive (C3), EGS
    > (6-biegowa w C4Picasso),

    to są manualne skrzynie z dołożoną automatyką. Skądinąd bardzo fajne, ale
    nijak się mają do niniejszego wątku.
    Dla przykładu - skrzynię EGS/MCP na upartego _TEORETYCZNIE_ da się
    przerobić na skrzynię manualną, zdejmując z niej całe sterowanie. Rzeźba w
    gównie i nikt tego nie robi, wspominam, żeby uzmysłowić różnice w
    konstrukcji.

    >MB3 (Peugeot 106), MB1 (R 5, 19 i kilka
    > innych), ML-1 (R traffic), JF613E (scenic), AD8 (safrane), AD4 (laguna,
    > clio, 21, 25), AR4 (espace) itd.

    toż pisałem, że za renufki nie ręczę. Z AD8 w safrane to były też jakieś
    historie, chyba związane z montażem w nim silnika Volvo, jakaś współpraca
    czy takie tam, pamiętam jak przez mgłę.
    Modele 21 i 25 ledwo zahaczają o lata 90 itp.
    W każdym razie wszystkie te skrzynie jakoś niespecjalnie zmieniają
    statystyki, mówiące, że jednak większość skrzyń jest niemiecka albo
    japońska. W dodatku wraz z upływem czasu te proporcje jeszcze bardziej się
    zmienią w niefrancuskim kierunku.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.