  • Data: 2012-07-12 15:32:19
    Temat: Re: Photoshop Elements 10 - zarządzanie barwą ICC
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.07.2012 12:34, Marcin [3M] pisze:
    > Proszę mnie skorygować, jeżeli się mylę, ale:
    > - jeżeli twój monitor ogarnia przestrzeń kolorystyczną fotografii (np.
    > zdjęcie ma przypisane sRGB, a monitor obejmuje aRGB), i faktycznie jest
    > skalibrowany do standardowej przestrzeni,
    > - jeżeli drukarka obejmie "przestrzeń" zdjęcia (w naszym przykładzie,
    > sRGB obejmuje niemal każda), i odda ją prawidłowo,
    > - jeżeli będziesz oglądał zdjęcia w oświetleniu o temperaturze zbliżonej
    > do punktu bieli monitora i o dobrym Ra/CRI
    > to pomijając złośliwe przypadki oddania bieli papieru oraz punktu czerni
    > wynik powinien być zadowalający.

    Jeśli cały tor jest zgodny z sRGB to teoretycznie powinna być jakaś tam
    zgodność. Taka zresztą jest idea standardu sRGB. Jednak w praktyce nie
    ma tak prosto. Przestrzeń bawowa to nie wszystko. Wewnątrz gamutu każde
    z urządzeń może kolor traktować nieco inaczej, urzadzenia będą sie
    różnić dynamiką, liniowością i aby je ze sobą "powiązać" potrzebne są
    ich profile i system zarządzania.

    Weźmy prosty przykład: Monitor ma kontrast ekranu 1000:1 a na wydruku na
    papierze zmierzona biel i czerń daje kontrast 100:1. Zatem bez
    odpowiedniego "przetłumaczenia", szczegóły w cieniach, bez problemu
    widoczne na monitorze, będą na papierze zlane w czarną masę.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!