  • 1. Data: 2023-04-02 17:21:46
    Temat: Peugeot 207 - Antipollution system fault
    Od: Ewa <E...@c...com>

    Witam,

    mam Peugeota 207 Presence 1,4 75KM (benzynowy).
    Pomimo, że wkrótce skończy 13 lat, jest w bardzo dobrym stanie.
    Od lat przechodzi coroczne badanie techniczne bez zastrzeżeń.
    Tak się złożyło, że nie używałam go przez kilka tygodni.
    Gdy dzisiaj odpaliłam, na zegarze obrotów pojawiła się pomarańczowa
    kontrolka, która wg opisu oznacza "System autodiagnostyki silnika"
    i powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika. U mnie pali się na stałe
    (tzn. nie miga i to chyba dobrze).
    Ponadto, zaraz po uruchomieniu silnika na wyświetlaczu pokazują się
    na przemian 2 komunikaty: INFO ANTIPOLLUTION i INFO FAULTY. Po kilku
    wyświetleniach już się więcej nie wyświetlają.
    Moje pytania:
    1) czy mogę jeździć z tą zapaloną kontrolką?
    2) co ta kontrolka i te komunikaty oznaczają i na czym polegałaby
    naprawa?
    Mam go od nowości i czegoś takiego do tej pory nie było.
    Kiedyś, gdy jeszcze podczas gwarancji, przeglądy techniczne były
    w firmie Peugeot, pokazywał się jakiś komunikat ze słowem fault,
    ale w serwisie powiedzieli żeby nie zwracać na niego uwagi. Różne
    komunikaty się zdarzają.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2023-04-02 19:40:19
    Temat: Re: Peugeot 207 - Antipollution system fault
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 02.04.2023 o 17:21, Ewa pisze:
> [...]
    > w firmie Peugeot, pokazywał się jakiś komunikat ze słowem fault,
    > ale w serwisie powiedzieli żeby nie zwracać na niego uwagi. Różne

    Dodam jeszcze, że wg opisu komunikatów wyświetlanych przez komputer
    Peugeot Antypollution system fault oznacza "ogólny błąd w którymś
    z systemów związanych z jakością spalin".

    Czy ktoś miał taki problem i jak go rozwiązał?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 3. Data: 2023-04-02 20:29:35
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > wyświetleniach już się więcej nie wyświetlają.
    > Moje pytania:
    > 1) czy mogę jeździć z tą zapaloną kontrolką?

    Skoro jest pomarańczowa a nie czerwona to ...

  • 4. Data: 2023-04-02 20:30:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.04.2023 o 19:40, Ewa pisze:

> [...]
    > z systemów związanych z jakością spalin".
    >
    > Czy ktoś miał taki problem i jak go rozwiązał?

    Może sonda Lambda? Szklaną kulę mają w serwisie i nazywa się to "podpiąć
    pod komputer" wtedy program diagnostyczny jest w stanie wskazać CO
    dokładnie się stanęło :)

    Możesz też na Allegro zakupić moduł do OBD2 i sama sprawdzić przy pomocy
    smartfona ale diagnoza nic Ci nie da.

    Czyli? Jechać do jakiegoś mechanika, który posiada możliwość diagnozy.

    To dopiero połowa zabawy bo postawiona diagnoza nie łączy się z naprawą.

    Później powinnaś wybrać kogoś, kto Ci to wymieni/naprawi.

    Mógłbym napisać ASO ale tam są chore ceny...a usługa taka sama jak u
    Janusza na zapleśniałym kanale...a jakość usługi to ToToLoTek i w jednym
    i w drugim :]

    Z uszkodzoną sondą da się jechać ale często pali wincyj niż mu wlejesz :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-04-02 20:33:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-02 o 19:40, Ewa pisze:

> [...]
    > z systemów związanych z jakością spalin".
    >
    > Czy ktoś miał taki problem i jak go rozwiązał?

    Problem rozwiązuje zamiana na e-208.

  • 6. Data: 2023-04-02 20:48:37
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Może sonda Lambda?

    Tu masz filmik (tak strzelam diagnozą ze szklanej kuli) jak to wygląda,
    znaczy prawidłowa wymiana.
    https://youtu.be/tgUz9rTiJXc sondy lambda.

    Ponieważ to Żabojacki wynalazek, zdarza się, że połączenie (wtyczki)
    szwankują a efekt podobny.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-04-02 20:54:24
    Od: Ewa <E...@c...com>

> [...]
    > i w drugim :]
    >
    > Z uszkodzoną sondą da się jechać ale często pali wincyj niż mu wlejesz :D

    Dzięki za odpowiedzi.

    Przeczytałam sporo w Internecie i potwierdza się to, co już wcześniej
    wiedziałam, że może to być mnóstwo różnych rzeczy, w tym także i to,
    że może to być niepotrzebny komunikat, tak jak ten, który pokazywał
    się na początku używania samochodu, a który też straszył słowem fault.

    Ale może jeszcze ważniejsze jest to, że z opisu podobnych sytuacji
    wynika, że podpięcie pod komputer w warsztacie wcale nie musi dać
    odpowiedzi co do przyczyny. Oznacza to w konsekwencji wymianę różnych
    rzeczy na próbę i koszty.

    Nie wiem czy fakt, że samochodu nie używałam przez jakiś czas może
    mieć tu wpływ.
    Przypomniałam sobie jeszcze, że zmieniłam godzinę na wyświetlaczu
    i w trakcie tej zmiany weszłam w jakąś diagnostykę.

    Chyba po prostu pojeżdżę nim trochę i zwrócę szczególną uwagę na zachowanie.
    Najgorsze jest to, że muszę niedługo jechać na doroczny przegląd
    i obawiam się, że tam się przyczepią. :-(

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 8. Data: 2023-04-02 21:02:22
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.04.2023 o 20:54, Ewa pisze:

> [...]
    > wynika, że podpięcie pod komputer w warsztacie wcale nie musi dać
    > odpowiedzi co do przyczyny. Oznacza to w konsekwencji wymianę różnych

    Tak się zdarza, dlatego najlepiej szukać kogoś, kto jest dobry w Pegotach :]

    > Nie wiem czy fakt, że samochodu nie używałam przez jakiś czas może
    > mieć tu wpływ.

    Może (wtyczki).

> [...]
    > zachowanie.
    > Najgorsze jest to, że muszę niedługo jechać na doroczny przegląd
    > i obawiam się, że tam się przyczepią. :-(

    Mogą się czepiać. Zależy na kogo trafisz. Ja bym najpierw podjechał
    sprawdzić/zdiagnozować (koszt ok 100-200zł) w zależności do kogo
    trafisz/pojedziesz.

    https://kb.pl/transport/ceny-w-warsztacie/cennik-dia
    gnostyki-samochodowej-w-calej-polsce-_mot/

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-04-02 21:24:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Mogą się czepiać. Zależy na kogo trafisz. Ja bym najpierw podjechał
    > sprawdzić/zdiagnozować (koszt ok 100-200zł) w zależności do kogo
    > trafisz/pojedziesz.

    W sumie źle odpowiedziałem :) Ja bym użył modułu z Allegro
    https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-in
    terfejs-bluetooth-polski-8194134208
    i aplikacji Piston czy Torque na smartfona. Po diagnozie, skasowałbym
    błędy i patrzył czy wrócą :)

    Ponieważ to posiadam to już nie muszę kupować.

    Dlaczego skasowanie błędów? Czasem się takie błędy pojawiają i jest to
    nawet przypadek. Skasowanie błędu, kasuje ten "przypadek" bo jeśli błąd
    wystąpi ponownie, to raczej mamy pewność, że jest to jednak konkretna
    usterka a nie źle kontaktująca chwilowo wtyczka...co również może być
    konkretem :D

    Często jednak się zdarza, że po skasowaniu błędu nie wraca...chociaż
    takich przypadków jest niewiele. Sam moduł OBD2 przydaje się później do
    wielu rzeczy. U siebie mam wpięty na stałe w gniazdo i używam apki
    Torque, logując sobie do WWW różne parametry podczas jazdy i mam
    historię tego, co się tam odjaniepawla :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-04-02 21:24:40
    Od: Ewa <E...@c...com>

    > Może (wtyczki).

    Co to są wtyczki?

    > https://kb.pl/transport/ceny-w-warsztacie/cennik-dia
    gnostyki-samochodowej-w-calej-polsce-_mot/
    Dzięki.

    Pozdrawiam
    Ewa