  • 61. Data: 2013-10-05 10:53:46
    Temat: Re: Perpetuum mobile :)
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-05 01:10, Pszemol pisze:

    > Nie wiem dlaczego ludzie dają się tak bałamucić przez KK...
    > Czy to naprawdę tak trudne skapnąć się o co tu chodzi???

    Wiesz, mnie osobiście przerażają efekty tzw. "nauczania religii",
    szczególnie w szkołach publicznych. Jak już wspominałem w przypadku
    pokolenia moich dziadków jest to szczególnie widoczne. Proboszcz był
    najwyższym autorytetem od wszystkiego (szczególnie w małych
    miejscowościach) i jeśli powiedział, że ewolucja jest kłamstwem
    wymyślonym przez bezbożnych bolszewików, to ta wersja stawała się
    obowiązującą...

    Dzisiaj jest tylko trochę lepiej. W szkołach nie uczy się retoryki,
    logiki albo filozofii. Mamy za to po dwie albo trzy lekcje religii w
    tygodniu (w niektórych szkołach jest mniej zajęć z fizyki albo języka
    angielskiego). Katecheci bardzo często korzystają z chwytów
    erystycznych, bo przecież dzieciom trzeba jakoś "udowodnić" istnienie
    Boga. Efekt jest taki, że potem wśród studentów wyższych uczelni
    spotykam osoby, które nie widzą różnicy między teorią a hipotezą, albo
    przerzucają ciężar dowodu na krytyka jakiegoś poglądu.

    Kiedyś zdarzył mi się naprawdę interesujący przypadek. Dyskutowałem z
    pewnym studentem kierunku ścisłego na temat moralnej oceny działań
    inkwizycji. W pewnym momencie stwierdziłem coś, co wydawało mi się
    oczywistą oczywistością - że magia nie istnieje. Jaka była odpowiedź?
    "Nie potrafisz udowodnić NIEISTNIENIA magii. Tak samo jak nie potrafisz
    udowodnić nieistnienia Boga". No cóż...

  • 62. Data: 2013-10-05 10:59:21
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-10-02 01:25, Pszemol pisze:

    > Ewolucja przyjęta przez KK jako "narzędzie w rękach kreatora" nie
    > oznacza bynajmniej braku wiary w kreacjonizm... Zlitujcie się!

    Widzę, że nagle zaroiło się na grupie od teologów.

    Problem nie tkwi w tym, czy ewolucja jest narzędziem w rękach stwórcy,
    czy Wielki Wybuch nastąpił samoczynnie czy też jakiś Bóg mu pomógł.

    Problem jest w tym, że wszyscy ci, którzy odrzucają ewolucję, to są
    psychole sterowani doktrynalnie. Ich nie obchodzi czym ewolucja jest i
    ile ewolucji jest w kreacjoniźmie, bo są na to za głupi. Oni po prostu z
    uporem osła wierzą w pewną doktrynę i nic tego nie zmieni.

    To jest problem tego całego kreacjonizmu a nie to, na ile Bóg pomógł czy
    nie pomógł ewolucji.

  • 63. Data: 2013-10-05 11:08:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 04 Oct 2013 21:23:03 -0500, A.L. napisał(a):
    > On Fri, 4 Oct 2013 18:10:03 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    >
    > O pieniedze na tace?...

    Akurat jak swiat swiatem to zawsze byla jakas religia.

    J.

  • 64. Data: 2013-10-05 12:19:07
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-10-05 08:09, Atlantis pisze:

    > Kłaniają się podstawy erystyki. Polecam lekturę Schopenhauera. ;)

    Podpisuję się obydwoma rękami! Króciutki tekst, a ile radości przy
    czytaniu! I znakomite narzędzie na różnej maści krętaczy.
    Proponuję ominąć wszelkie wstępy i przejść od razu do tekstu Pana Arthura.

    > Chcesz obalić ewolucję? Musisz to zrobić wewnątrz metody naukowej.
    > Sformułuj hipotezę, przeprowadź badania, sformułuj wnioski, opublikuj w
    > recenzowanym periodyku, dajn innym powtórzyć twoje rezultaty i czekaj na
    > wynik dyskursu.

    Albo "znajdź skamieniałości królika w kambrze" :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 65. Data: 2013-10-05 15:07:06
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message
    > Propozycje ze DNA wyewulowala z "pierwotnego rosolu" nieorganicznych
    > zwiazkow chemicznych uwaza za absurd. Prawdopodobienstwo czegos
    > takiego porownuje do prawdopodobienstwa zdarzenai ze po przejsciu
    > huraganu przes skladnice zlomu, w owej skladnicy powstal nowiutki
    > Boeing 777.

    biologiem nie jestem ale to delikatnie mowiac idiotyzm

    nawet jezeli jest to nieprawdopodobne to sam fakt ze klepiesz po
    klawiaturze swiadczy o tym ze sie udalo, inaczej bys poprostu nie
    istnial

    inaczej: jakkolwiek rzadkie jest takie zdarzenie bedac jego efektem
    nie mozesz negowac jego zajscia powolujac sie na jego znikome
    prawdopodobienstwo

    chyba ze wierzysz ze akurat te dwa miliardy glownie europejczykow i
    amerykanow ktory wierzy w boga tajniaka (to akurat wiekszosc religii
    ma wspolne - mniej glupio wyglada jak sie powie zeby bogu dupy nie
    zawracac ciaglym ukazywaniem i uwierzyc) jest blizsze prawdy niz
    pozostale 2/3 ludzi na swiecie

    to ze popularna zabawa w "gluchy telefon" dostarcza rozrywki juz przy
    ~10 osobach nikogo nie powstrzymuje uznac za fakt czegos o czym ludzie
    mowia (i pisza, przyznaje) juz lekko liczac od 50-55 pokolen i
    niezliczonej ilosci ludzi

    bo przeciez jezeli wszyscy w okolicy wierzyli w cos to nie moga sie
    mylic, prawda?

    a bede tez strzelal ze ZNACZNIE mniej niz 1% chrzescijan przeczytalo
    pismo swiete w calosci, w zwiazku z tym ich wiara opiera sie tylko
    na kilku modlitwach, rytualach i zwyczajach wyuczonych (zeby nie
    uzyc zwrotu pranie mozgu) w dziecinstwie, ogolnym wrazeniu a nie
    chociazby swiadomosci co deklaruja mowiac ze "wierza w Boga Ojca..."

    w ramach rozrywki powiedz paru starszym paniom w kosciele ze jezus
    byl zydem i daj znac jakie byly reakcje

    --
    http://db.org.pl/

  • 66. Data: 2013-10-05 16:22:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-10-05 04:19, A.L. pisze:

    > Proponuje nie mieszac kreacjinizmu z "intelligent design"
    >
    > A.L.

    Przecież to jest kreacjonizm. Stwórca - kreator - wszystko zmontował.
    Jakiego narzędzia użył, czy "magic wand" czy "intelligent design", nie
    ma znaczenia. W najlepszym razie jest zepchnięciem problemu na inny
    plan, albo tylko dyskusją o znaczenie słów.

    P.P.

  • 67. Data: 2013-10-05 16:54:17
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 5 października 2013 04:31:53 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:

> [...]
    >
    > stayus religii z swoimi Swietymi, swoim Papiezem i swoja Inkwizycja. A
    >
    > jej wyznawcy sa gotowi palic na stosach wszystkich majacych

    Użyłeś sztandarowego argumentu stosowanego rzez świadków jehowy. Tego czy jakiś
    przedmiot mógł powstać sam. W zależności od okoliczności może to być samolot, ołówek,
    maszynka do mięsa. Ołówek nie może powstać sam pomimo że jest to niezbyt
    skomplikowany przedmiot. Musi ktoś go zrobić. To jeśli ołówek nie może się sam
    zrobić. To jak zrobiła się o wiele bardziej skomplikowana istota nadrzędna - bóg Bóg?
    Na dodatek osobnik od razu rozwinięty z rozwiniętymi nieograniczonymi możliwościami.
    Dlaczego jak powstał jeden to nie mogło powstać więcej takich osobników? Jak powstało
    więcej to co się z nimi stało skoro są nieśmiertelni? Pytałem już o to. Oczywiście
    zero odpowiedzi za to powstał wpis o samolocie.

  • 68. Data: 2013-10-05 18:05:43
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-05 16:54, k...@g...com pisze:

> [...]
    > może to być samolot, ołówek, maszynka do mięsa. Ołówek nie może
    > powstać sam pomimo że jest to niezbyt skomplikowany przedmiot. Musi

    Co więcej, jest to typowy przykład antropologizacji problemu. Kiedyś
    człowiek widział na niebie piorun i w chwilę potem słyszał grzmot.
    Oczywiście w głowie mu się nie mieściło takie zjawisko i jego wyobraźnia
    tworzyła (w zależności od czasu i miejsca) Zeusa, Thora albo Peruna -
    istotę, która generalnie wygląda jak człowiek, ale potrafi ciskać
    błyskawicami.
    Kiedyś człowiek nie mógł pojąć jak to możliwe, że zdrowa jednostka w
    jednym momencie pada martwa na ziemię. Wymyślił więc Apolla, który z
    magicznego łuku strzela niewidzialnymi strzałami do śmiertelników.

    Dzisiaj już wiemy na czym polegają zachodzące w atmosferze zjawiska
    elektryczne, rozumiemy mniej-więcej jak działa nasze ciało i dlaczego
    czasem nagle zawodzi. Wyobrażenia naszych przodków wydają nam się
    naiwne. Jednak ci sami ludzie, którzy uśmiechają się na myśl o
    "prymitywnych" mitach starożytnych ludów w taki sam sposób łatają dziury
    w swojej ignorancji.

    "Nie wiadomo jak powstał wszechświat? To chyba oczywiste! Człowiek++ go
    zrobił!"

    :)

  • 69. Data: 2013-10-05 18:33:26
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 05 Oct 2013 08:09:35 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:

    >Kłaniają się podstawy erystyki. Polecam lekturę Schopenhauera. ;)

    Mam w dupie co napisal Shopenhauer, z dokladnie tego samogo powodu dla
    ktorego ty masz w dupie co napisal Crick. Na dodatek, uwazam
    Schopenhaurera za kretyna, a Cricka - nie

    >Argumentum ad authoritatem. Pewien uznany naukowiec coś powiedział,

    No wlasnie, Schopenhauer cos powiedzial..

    >ergo
    >musi to być prawdą. W tym miejscu należy sobie uświadomić, że Newton był
    >alchemikiem, wierzącym w mistykę i przepowiednie. Takiemu Einsteinowi
    >też się zdarzały pomyłki.
    >Argumentum ad ignorantiam. Nie mamy wyjaśnienia jakiegoś zjawiska w

    Caly tekst - znakomite wystapienie ewolucjonisty-inkwizytora

    A.L.

  • 70. Data: 2013-10-05 19:00:12
    Od: A.L. <a...@a...com>

    wrote:

    >2) Kompletną bzdurą jest ten tekst o religii, dogmatach, świętych itp.
    >Chcesz obalić ewolucję? Musisz to zrobić wewnątrz metody naukowej.

    Rzecz szla o ewolucji/kreacjonizm, a wlasciwie nie tyle kreacjonizm,
    co "intelligent design". "Kreacjonizm" bowiem nakazuje interpretacjie
    Biblii DOSLOWNIe - przynajmniej w czesc idotyczacej stworzenia.

    "intelligent design" zas uwaza ze malo prawdopodobne jest aby zycie
    wyewoluwalo "samo z siebie", zupelnie na boku zostawiajac problem SKAD
    mianowicie mogloby wyewoluowac.

    Oczywiscie, ewolucja jako taka i problem powstania zycia pzrecinaja
    sie w niewielkim stopniu. Tym niemniej, ewolucjonisci traktuja problem
    powstania zycia jako swoj osobisty problem, i "intelligent design"
    traktuja jako zamach na Swieta Ewolucje

    "Ewoulcja to nei jest zadana teoria, to pewnik i fakt" deklaruja,
    zapominajac ze w nauce nie ma pewnikow, jak chocby z cytowanym to
    Newtonem, ktorego prawa okazaly sie jedynie aproksymacja.

    Proby napisania w podreczniku szkolnym ze ewolucja jest teoria, nie
    objasnia powstania zycia i sa teorie alternatywne, doprowadzila do
    procesu sadowego w stanie Pennsylvania, podczas ktorego to procesu
    sedzia decydowal co "jest nauka a co nie jest". Dla mnie to niczym sie
    nie rozni od Inkwizycji sadzacej Galileusza, kladacego dzielo
    Kopernika na indeksie, albo Stalina zakazujacego badan nad cybernetyka
    czy Teoria Wzglednosci.

    To tyle. Nie zamierzam kontynuowac, bo NTG

    A.L.