  • 91. Data: 2013-10-08 15:51:20
    Temat: Re: Perpetuum mobile :)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.10.2013 19:58, Atlantis pisze:

    > Mam wrażenie, że każda religia powstała w podobny sposób. Efekt głuchego
    > telefonu, celowe oszustwo, żart który zaczął żyć własnym życiem. Jest

    Oryginalne to raczej był w zamierzeniu mechanizm kontroli.

    > wiele możliwości. W przypadku stosunkowo młodych kultów szczególnie
    > mocno rzuca się to w oczy. Te stare mogą czuć się bezpieczniej, bo ich
    > początki znikają w mrokach dziejów, a więc można spokojnie pielęgnować
    > własne mity założycielskie.
    > Swoją drogą nie zdziwiłbym się, gdyby pewnego dnia w taki sam sposób
    > spod kontroli wymknął się jakiś odłam pastafarianizmu, discordianizmu,
    > kultu K'thulu albo kościoła Jedi. ;)

    Stare kościoły zazdrośnie strzegą rynku - minister Boni (Katolik chyba?)
    bezczelnie odmówił zarejestrowania Pastafarianizmu.

  • 92. Data: 2013-10-08 19:36:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Stare kościoły zazdrośnie strzegą rynku - minister Boni (Katolik chyba?)
    > bezczelnie odmówił zarejestrowania Pastafarianizmu.

    A na jakiej podstawie odmówił?

  • 93. Data: 2013-10-08 20:11:43
    Od: Luke <l...@l...net>

    > W kwestii zasadniczej wątku: proponuję rzut oka na katechizm Jana Pawła
    > II. Wynika z niego akceptacja teorii ewolucji. Choć z drugiej strony,
    > sformułowania są tak ogólne, że pasuje do nich też inteligentny projekt,
    > a to kreacjonizm czystej wody.

    Jeśli już o tym mówimy, chociaż to w ogóle off topic, to wszystkie te
    teorie są TEORIAMI, zatem jawne uznanie którejkolwiek za prawdziwą przez
    papieża mogłoby w przyszłości stworzyć nie lada problem, gdyby okazała
    się nieprawdziwą. Już raz tak zrobili z helio/geo (centryzmem) i się
    pomylili, więc po co się za czymkolwiek opowiadać, jeśli nie ma to
    znaczenia z punktu widzenia teologii.

    Teoria ewolucji jest teorią najbardziej prawdopodobną, przy czym nikt
    jej nie udowodnił, a jest wiele "niewygodnych" pytań, których ona nie
    jest w stanie wytłumaczyć. Konkretnie chodzi o to, że ewolucja zachodzi,
    natomiast założenie, że wszystko powstało tylko dzięki niej nie jest
    takie proste.

    L.

  • 94. Data: 2013-10-08 20:41:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 08.10.2013 19:36, Pszemol pisze:
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message
    >
    > A na jakiej podstawie odmówił?

    Bo uznał, że to nie jest "prawdziwa religia" (na podstawie opinii
    jakichś biegłych).

    Może dopiero jakby jakiś fanatyk mu gardło poderżnął za takie
    bluźnierstwo to by uznał to za prawdziwą religię ;->

  • 95. Data: 2013-10-08 22:59:55
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-10-08 20:11, Luke wrote:
    (ciap)

    > Teoria ewolucji jest teorią najbardziej prawdopodobną, przy czym nikt
    > jej nie udowodnił, a jest wiele "niewygodnych" pytań, których ona nie
    > jest w stanie wytłumaczyć.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Strzel_%C5%82oskotnik

    Włodek

  • 96. Data: 2013-10-08 23:56:37
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Bo uznał, że to nie jest "prawdziwa religia" (na podstawie opinii
    > jakichś biegłych).

    Nie że nie jest prawdziwa tylko że stworzona dla jaj (w skrócie)

    http://kosciol-spaghetti.pl/pliki/odpowiedz_na_odwol
    anie.pdf

    Zapewne gdzieś tam mają i samą odmowę ale nie chciało mi się szukać.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 97. Data: 2013-10-09 00:39:41
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 8 października 2013 23:56:37 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:

> [...]
    anie.pdf

    > Zapewne gdzieś tam mają i samą odmowę ale nie chciało mi się szukać.

    Przecież chodzi o to żeby nie zarejestrowali. Dokąd nie zarejestrują można robić siwy
    dym. Mądry by przybił pieczątkę że zarejestrowano i żeby sobie poszli w pizdu. I na
    tym by się wszytko skończyło. Nie rejestrując minister przerabia się na głupka bo
    musi się tłumaczyć dlaczego nie rejestruje. Finał będzie taki że w jakimś parlamencie
    europejskim to wyląduje i wtedy będą jaja jak hełmy poniemieckie.

  • 98. Data: 2013-10-09 07:45:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Oct 2013 15:39:41 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:
    > Przecież chodzi o to żeby nie zarejestrowali. Dokąd nie zarejestruj=

    No ale widać, że ten ruch religijny powstał dla jaj i na przekór.
    Tego zaprzeczyć się nie da.
    Myślę, że gdyby nie było "akcentow prześmiewczych" w tym ruchu
    religijnym to by bez problemu zarejestrowali. Moim zdaniem nie mają
    szans na rejestrację z prostego powodu - widać jak na dłoni, że sami
    wyznawcy NIE wierzą w tego potwora. Brak w tym ruchu elementów
    tradycji, mistycyzmu, tajemnicy, otoczki moralno-etycznej. Prędzej da
    się zarejestrować wyznawców Kościoła Światowida czy Ducha Lasów.

    --
    Marek

  • 99. Data: 2013-10-09 11:08:45
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 9 października 2013 07:45:13 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > tradycji, mistycyzmu, tajemnicy, otoczki moralno-etycznej. Prędzej da
    >
    > się zarejestrować wyznawców Kościoła Światowida czy Ducha Lasów.

    Nie chodzi o to co widać tylko czy spełnia jakieś brzegowe warunki do rejestracji.
    Jeśli spełnia to trzeba zarejestrować. Jeśli w takiej sytuacji nie chce ktoś
    przystawić pieczątki to daje powód do robienia siwego dymu. I o to chodzi.

  • 100. Data: 2013-10-09 13:17:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Oct 2013 02:08:45 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:
    > Nie chodzi o to co widać tylko czy spełnia jakieś brzegowe warunki
    do=
    > rejestracji. Jeśli spełnia to trzeba zarejestrować. Jeśli w takiej=

    Oczywiście, ale to tylko tym gorzej dla ustawy. Ustawodawca widać nie
    przewidział (absurdalnej) sytuacji, w której będzie próba rejestracji
    ruchu religijnego, którego wyznawcy (bądźmy szczerzy) sami _nie
    wierzą_ (sic!) w to co deklarują.

    --
    Marek