-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Perpetuum mobile ;)
Date: Fri, 14 Apr 2017 15:53:37 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 24
Message-ID: <ocqk98$463$1@node1.news.atman.pl>
References: <2...@g...com>
<58ef1abc$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
<ococ2p$qns$2@node1.news.atman.pl> <ococao$ra8$1@node1.news.atman.pl>
<58efe1e1$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
<ocoso0$d6$1@node2.news.atman.pl> <ocou0k$1i9$1@node2.news.atman.pl>
<fx4z0y9l416w$.1p3ebwudl2ahw$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 31-178-46-73.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1492178024 4291 31.178.46.73 (14 Apr 2017 13:53:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 14 Apr 2017 13:53:44 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
In-Reply-To: <fx4z0y9l416w$.1p3ebwudl2ahw$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:716676
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-04-14 o 09:17, J.F. pisze:
>> Swoją drogą, te prądnice wagonowe to przeżytek po czasach parowozów. Się
>> dziwię kolejarzom, że skoro powiedzmy od lat 60 było już w wagonach
>> elektryczne ogrzewanie 3kV, to że już wtedy nie montowano pod wagonem
>> wirującej przetwornicy 3kV/24V - mogła by przy okazji napędzać
>> wentylator nadmuchu i sprężarkę klimy, gdyby była.
>
> Moze to zbyt upierdliwe w eksploatacji by bylo, co chwila do warsztatu
> na wymiane szczotek... no a linie dopiero elektryfikowano.
Ale prądnice napędzane od kół to mają jeszcze bardziej skomplikowany myk
- szczotki są mocowane do ruchomego mostu, który w zależności od
kierunku jazdy ustawia się w jednej lub drugiej pozycji.
To dopiero jest skomplikowana mechanika. Przy tym silnik bocznikowy 3kV
i stałoobrotowa prądnica bocznikowa 24V byłyby prostsze.
A konieczność obracania szczotek bierze się z tego, że dla uzyskania
odpowiednio stabilnego napięcia przy różnych obrotach, prądnica wagonowa
jest budową spokrewniona z amplidyną, a amplidyna nie działa prawidłowo
na przeciwnym kierunku obrotów niż ten na który została zaprojektowana,
stąd ten cały korowód z przesuwaniem punktu komutacji w zależności od
kierunku jazdy.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.04.17 16:37 jacek
- 15.04.17 21:38 m4rkiz
- 15.04.17 22:16 Robert Wańkowski
- 18.04.17 09:33 robot
- 16.04.17 04:04 Kamil
- 16.04.17 04:07 Kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-01-28 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=