eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPerpetuum mobile ;)Re: Perpetuum mobile ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Perpetuum mobile ;)
    Date: Fri, 14 Apr 2017 15:53:37 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 24
    Message-ID: <ocqk98$463$1@node1.news.atman.pl>
    References: <2...@g...com>
    <58ef1abc$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <ococ2p$qns$2@node1.news.atman.pl> <ococao$ra8$1@node1.news.atman.pl>
    <58efe1e1$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <ocoso0$d6$1@node2.news.atman.pl> <ocou0k$1i9$1@node2.news.atman.pl>
    <fx4z0y9l416w$.1p3ebwudl2ahw$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 31-178-46-73.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1492178024 4291 31.178.46.73 (14 Apr 2017 13:53:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 14 Apr 2017 13:53:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    In-Reply-To: <fx4z0y9l416w$.1p3ebwudl2ahw$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:716676
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-04-14 o 09:17, J.F. pisze:

    >> Swoją drogą, te prądnice wagonowe to przeżytek po czasach parowozów. Się
    >> dziwię kolejarzom, że skoro powiedzmy od lat 60 było już w wagonach
    >> elektryczne ogrzewanie 3kV, to że już wtedy nie montowano pod wagonem
    >> wirującej przetwornicy 3kV/24V - mogła by przy okazji napędzać
    >> wentylator nadmuchu i sprężarkę klimy, gdyby była.
    >
    > Moze to zbyt upierdliwe w eksploatacji by bylo, co chwila do warsztatu
    > na wymiane szczotek... no a linie dopiero elektryfikowano.

    Ale prądnice napędzane od kół to mają jeszcze bardziej skomplikowany myk
    - szczotki są mocowane do ruchomego mostu, który w zależności od
    kierunku jazdy ustawia się w jednej lub drugiej pozycji.

    To dopiero jest skomplikowana mechanika. Przy tym silnik bocznikowy 3kV
    i stałoobrotowa prądnica bocznikowa 24V byłyby prostsze.

    A konieczność obracania szczotek bierze się z tego, że dla uzyskania
    odpowiednio stabilnego napięcia przy różnych obrotach, prądnica wagonowa
    jest budową spokrewniona z amplidyną, a amplidyna nie działa prawidłowo
    na przeciwnym kierunku obrotów niż ten na który została zaprojektowana,
    stąd ten cały korowód z przesuwaniem punktu komutacji w zależności od
    kierunku jazdy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: