    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Perpetuum mobile :)
    Date: Wed, 09 Oct 2013 18:21:01 +0200
    <l2btkk$fu9$1@node2.news.atman.pl> <l2cvit$qbo$1@dont-email.me>
    <l2ec89$j82$1@node1.news.atman.pl> <l2flft$ui9$1@dont-email.me>
    <l2gm92$65b$1@node2.news.atman.pl> <l2ick6$ie3$1@dont-email.me>
    <l2jat7$o0j$1@node1.news.atman.pl> <l2nhos$2kn$1@dont-email.me>
    <l2psdj$f1u$1@node1.news.atman.pl> <l2r10q$1tt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <l2sh5s$5mo$1@node1.news.atman.pl> <l2sjus$fjj$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <l2tprb$cob$1@node1.news.atman.pl> <l2usoo$j4n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <l312kp$vb$1@node2.news.atman.pl> <l31fqt$g6u$1@dont-email.me>
    <l31jju$c4s$1@node1.news.atman.pl> <l31v2j$qme$1@speranza.aioe.org>
    <b...@g...com>
    <a...@n...neostrada.pl>

    W dniu 2013-10-09 07:45, Marek pisze:

    > No ale widać, że ten ruch religijny powstał dla jaj i na przekór. Tego
    > zaprzeczyć się nie da.

    Potrafisz to udowodnić? Jesteś w stanie dowieść, że nie istnieje choćby
    mała grupka wyznawców, którzy sprawę traktują poważnie? Może osoby
    składające wniosek o rejestrację są właśnie tymi szczerymi czcicielami FSM?
    Zresztą pastafarianizm właśnie po to powstał. O ile dobrze pamiętam jego
    początki wiążą się ze sporem wokół nauczania kreacjonizmu w USA. Nie da
    się w żaden logiczny sposób uzasadnić, dlaczego absurdalne i niczym
    niepoparte twierdzenia jednej religii mają być nauczane w szkołach jako
    fakty, a innym odmawia się tego prawa. FSM służy ujawnieniu specjalnego
    traktowania religii przez władze.
    U nas jak widać system zadziałał doskonale.

    > szans na rejestrację z prostego powodu - widać jak na dłoni, że sami
    > wyznawcy NIE wierzą w tego potwora.

    I co z tego? Jak na dłoni widać też, że zdecydowana większość katolików
    nie wierzy w dogmaty swojej religii. Najlepszy przykład to
    transsubstancjacja. Ilu znasz katolików, którzy FAKTYCZNIE wierzą, że co
    niedzielę jedzą coś, co NAPRAWDĘ jest ciałem ich boga (a nie wafelkiem z
    mąki) podczas gdy kapłan wypija jego PRAWDZIWĄ krew (a nie trochę wina)?
    Ilu znasz takich, którzy poważnie traktują dziewicze poczęcie, opętania
    przez demony itp. Dla większości to tylko "symbole i metafory".

    Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to, że dla kogoś z zewnątrz wiara w
    Latającego Potwora Spaghetti nie jest wcale bardziej absurdalna od
    wszystkich treści głoszonych przez chrześcijaństwo, gdy zbierze się je
    razem.