  • Data: 2016-06-27 13:38:17
    Temat: Re: Perfect - Ale w koło jest wesoło... Skąd takie słowa?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam Wysocki napisał:

    > Gra na TTL-ach? Jakiego rodzaju to byly gry?

    Pong. Czyli tenis, czy pigpong, jak kto woli. Znany od początku lat '70.
    Łatwy w realizacji na TTL, a nawet na tranzystorach. Potem doszło
    kilka czy kilkaniaście innych gier o podobnym lub nieco wyższym stopniu
    złożoności. Aż w końcu w czasach ZX81 doszło do tego, że zaistniał
    jeden układ scalony, który te wszystkie gierki miał w środku. Ale to
    jednak całkiem co innego, to dla mnie mało fascynujące. Po pierwsze,
    dużo mniejszy stopień złożoności. "Gra bez porcesora" -- to może budzić
    zdziwienie tylko u młodzieży. Za to kasa za tym stała spora. W przypadku
    ZX81 podziw mój bierze się stąd, że trzy układy scalone (CPU, RAM i ROM)
    wzięto po prostu z półki, a czwarty zaprojektowano w sposób bardzo
    oszczędny. A jednak wyszedł z tego porządny komputer.

    > Ciezko mi to sobie wyobrazic...

    Nie muszę sobie wyobrażać. Pierwszy raz podróżowałem na Zachód w czasie
    maksimum pongowego szaleństwa. W każdej knajpie stały automaty, a przy
    nich kolejka młodych ludzi gotowych przepuścić wszystkie swoje pieniądze,
    by tylko poodbijać tę piłeczkę.

    --
    Jarek