  • Data: 2016-06-24 11:19:04
    Temat: Re: Perfect - Ale w koło jest wesoło... Skąd takie słowa?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan __Maciek napisał:

    > Też umiałem zrobić przewód DIN-DIN i kopiować z jednego magnetofonu
    > na drugi.

    Będąc gdzieś tak w czwartej klasie wymyśliłem, a następnie wdrożyłem
    do produkcji skrosowany przewód DIN-DIN (tak bym go dzisiaj opisał
    we wniosku patentowym). Znamienny był tym, że monofoniczny gramofon,
    zwłaszcza Mister-Hit (wtedy wielka nowość na rynku), potrafił przemienić
    w gramofon stereo. Stereofonia też była naówczas czymś nowym i niemal
    nieznanym. Gramofon ten miał wkładkę stereo (więc nie niszczyła płyt
    jak Bambino) oraz monofoniczny wzmacniacz podłączony do lewego kanału.
    Z tyłu było stereofoniczne gniazdo DIN przeznaczone do nagrywania lub
    podłączania wzmacniacza. Jak się nic nie podłączało, to w komplecie był
    stosowny korek do gniazda, który zwierał kanały, więc w głośniku mono
    słyszane były oba. No więc w moim kablu prawy kanał w jednej wtyczce
    połączony był ze złącem lewego. Więc jak się to tego patefonu podłączyło
    zewnętrzny wzmacniacz monofoniczny, na przykład jakieś radio, to już
    była stereofonia jak się patrzy (i słucha). Nawet udało mi się wpisać
    w ówczesne realia gospodarcze kraju. Mo mój diwajs ustawiała się kolejka
    kolegów ze szkoły, zapisy były, jak w każdym sklepie z okresu PRL.

    Jarek

    --
    Prawy do lewego, wypij kolego
    Przecież wiemy, nigdy nie ma tego złego