  • Data: 2015-12-12 22:01:20
    Temat: Re: Perełka pewnego forum...
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Mario napisał:
    > Też mi się zdarzało, że lutowane zawodziło. Ale głównie z powodu złego
    > lutowania, a nie z powodu zawodnej technologii. Jak miałem jeszcze
    > pracowników to niestety bardzo trudno było od nich wyegzekwować dobre
    > wykonanie lutowania. Błędy typu: przenoszenie cyny na grocie zamiast
    > podawać drut lutowniczy bezpośrednio do lutowanej nóżki. Zbyt krótkie
    > lutowanie dające zimny lut. Takie coś wiadomo że zawodzi. Nie twierdzę,
    > że sam nigdy nie zlutowałem błędnie, ale byłem zaskoczony tym, że
    > pracownik w ogóle nie interesuje się tym jak wykonał zadanie.

    Wiesz, ludzie byli różnie szkoleni. Jeżeli uczyli się na takich
    przykładach:
    http://elportal.pl/pdf/2003/edw_2003_09_s24.pdf
    to się nie dziwię, że partolili robotę.
    Żeby nie było wątpliwości - mam na myśli rysunek 9, czyli poradę w
    stylu: grzej górę nóżki elementu bez dotykania grotem pola lutowniczego,
    cynę podawaj na nóżkę tak aby sama spłynęła na pole lutownicze i je
    zwilżyła.
    Gdy zobaczyłem ten artykuł na żywo, przeglądając czasopismo w Empiku, to
    przestałem je potem w ogóle dotykać :-)