  • Data: 2009-03-05 23:06:57
    Temat: Re: Pentax zrobił wszystkich w konia :>
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-03-05 21:32:46 +0100, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Typ filmu (w sensie rozmiaru kasetki/ szpulki).
    > 135 - film małoobrazkowy w standardowej kasecie (bywały kiedyś też bez
    > kasety - miały chyba inne oznaczenie numeru).
    Ładunek dzienny na szpuli. Typ 635, ale nie dam sobie nic obciąć. Był
    też ładunek nocny.
    Dzienny wkładało się do normalnej kasety przy świetle dziennym i
    wyciągało ochronny papier, przez szczelinę. Nocny jak sama nazwa
    wskazuje.
    > 120 - błona zwojowa o szerokości 6cm na standardowej szpuli - ładunek
    > dzienny, czyli błona nawinięta wraz z czarnym papierem aby można było pzry
    > świetle dziennym ładować do aparatu.
    > 220 - tu nie jestem pewny, ale chyba szerokość błony zwojowej identyczna jak
    > 120, ale inna szpulka (o cieńszej ośce?) i trochę więcej błony nawinięte na
    > niej. Nie wiem też, czy był to ładunek dzienny, czy sama błona z
    > koniecznością ładowania w ciemności.
    Nie. Błona 220, to dokładnie ta sama błona, tylko że dwa razy dłuższa i
    nie ma papieru na całej długości. Film był/jest (bo ciągle jest w
    sprzedaży), przyklejony do papieru na końcach. Wymaga dostosowanych do
    tego aparatów/kaset.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam