  • 11. Data: 2011-07-01 11:37:26
    Temat: Re: Pentax poszedł pod młotek
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    b...@n...pl napisa?(a):

    > Sprzedano w przeliczeniu za 350 mln złotych. Dużo tego nie było. Solorz
    > kupił Polkomtela za 18 mld zł, czyli cały Pentax jest wyceniany na 1/60
    > wartości lokalnego operatora komórkowego.

    Ktory to raptem poszedl za cene ok <1500 zl za abonenta (to ma byc
    duzo?) ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 12. Data: 2011-07-01 11:44:10
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Oficjalne oświadczenie Ricoha.

    Hm... List intencyjny raczej.
    Zle nie wyglada a prawde pokaze czas - jak zawsze. :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 13. Data: 2011-07-01 12:31:26
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-01 13:37, januszek wrote:
    > Ktory to raptem poszedl za cene ok<1500 zl za abonenta (to ma byc
    > duzo?) ;)

    Bardzo dużo, bo przy przeciętnym abonamencie około 60 zł przychody
    zrównałyby się z kosztem transakcji po 2 latach. Nie wiem jakie są w tym
    biznesie zyski, ale kupno Polkomtela prawie na pewno nie zwróciłoby się
    szybciej niż po 5-6 latach. Po tej cenie oczywiście widać, że nie o
    żadnych abonentów tu chodzi tylko o świetną infrastrukturę i rynek zbytu
    dla jego mediów :)

    I pewnie podobnie będzie i z Pentaxem. Możemy mówić, że stało się dobrze
    dla P, bo "nie będzie gorzej niż pod Hoyą". Może się jednak stać inaczej
    - Ricoh może w ogóle porzucić produkcję systemu SLR, przejąć całą
    technologię i sprzedać samą markę pierwszemu chętnemu (jak już bywało z
    firmami na "P"). Tym bardziej, że aktualnie Pentax już raczej nie
    walczył z konkurencją SLR, tylko bronił się przed przejmującymi
    entry-level bezlusterkowcami (skutecznie, bo kolorowy K-x rzeczywiście
    nieźle sobie radzi).

    pozdrawiam,
    PK

  • 14. Data: 2011-07-01 12:39:25
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-01 13:21, Vituniu wrote:
    > Nie caly... Reuters przynajmniej twierdzi, ze w Hoya zostawia sobie
    > "medical technology"... Nic pozostaje czekac na oficjalne oswiadczenia
    > obu firm.

    Chyba wielką tajemnicą nie jest fakt, że Hoya kupiła Pentaxa głównie dla
    tego "medical technology" (za mniej więcej 2 mld zł). Dlatego po zakupie
    postanowili się w ogóle nie mieszać w produkty foto. Zostawili logo
    (choć formalnie Pentax przestał przecież istnieć) i po prostu zajmowali
    się zyskami/stratami.

    pozdrawiam,
    PK

  • 15. Data: 2011-07-01 12:46:23
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Zostawili logo (choć formalnie Pentax przestał przecież
    > istnieć) i po prostu zajmowali się zyskami/stratami.

    No ktos tam jednak wylozyl kase na dopiecie kilku
    projekcikow (ze sredmim formatem wlacznie)...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 16. Data: 2011-07-01 12:54:06
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-01 12:20:41 +0200, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> said:

    > ???
    > Z tego co wiem, K-X, K-R i K-5 to konstrukcje które powstały w czasach,
    > gdy Pentax był własnością Hoyi. Nie uważałbym ich za słabe posunięcia
    > produktowe.

    K-X i K-R są w mojej ocenie aparatami poprawnymi - ani nie odstają
    bardzo od konkurencji, ani się na jej tle szczególnie nie wyróżniają.
    Trochę słabo jak na firnę będącą na pozycji goniącego stawkę. IMHO
    jednym z błędów ze strony Pentaxa jest nie umieszczanie uszczelnień w
    niższej półce. K7 to była w mojej ocenie porażka pod 3 względami:
    cieńka matryca (jak na te czasy), wciąż taki sobie AF, wręcz kiepski
    jak na pułap cenowy oraz właśnie cena. K-5 to tylko malutki kroczek,
    rozwiązał jedną z bolączek poprzednik - bodaj najlepszą obecnie matrycą
    od Sony, ale AF wciąż daleko w tyle za takim D300s (kosztującym te same
    pieniądze), który konstrukcyjnie ma już 5 lat.
    Do tego dość słaba oferta szklarni systemowej, w której postęp
    następuje bardzo niemrawo.

    > To fakt. Pytanie tylko, czy te pomysły byłyby w stanie na siebie
    > zarobić po wprowadzeniu do sprzedaży (nie twierdzę, że nie byłyby - to
    > by dopiero trzeba przeanalizować).

    Myślę że marketingowo Ricoh też nie jest demonem kreatywności,
    produkcja aparatów sprawia wrażenie hobby syna prezesa, a kasę ta firma
    trzepię zdecydowanie gdzie indziej. Ale mam nadzieję, że po wydaniu
    takich pieniędzy na zakup Pentaxa, wezmą się trochę w garść, aby
    się odkuć.

    > Pożyjemy, zobaczymy. Mam nadzieje, że będzie dobrze

    Mimo że sam wybrałem w końcu Nikona, a Pentax był poważnym
    pretendentem, to dalej darzę tą firmę pewnym sentymentem i życzę jej
    jak najlepiej.

    > - ale uważam, że już za czasów Hoyi Pentax zaczynał się odradzać.

    Patrząc na to, jak radzą sobie Sony (firma bez tradycji), Panasonic
    (podobnie), Olek (ocierający się wcześniej o margines, jak Pentax), to
    IMHO wcale nie było/jest dobrze.

    > Oby ten trend się utrzymał.

    Nie zgadzam się, oby ten trend w górę zdecydowanie się nasilił ;-)

    de Fresz

  • 17. Data: 2011-07-01 13:00:00
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 01.07.2011 14:46, Vituniu wrote:

    > No ktos tam jednak wylozyl kase na dopiecie kilku
    > projekcikow (ze sredmim formatem wlacznie)...

    Żeby było co sprzedać.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 18. Data: 2011-07-01 13:03:17
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Żeby było co sprzedać.

    Ale wlasnie ustalilismy arbitralnie, ze cena sprzedazy byla symboliczna ;)

    V.

  • 19. Data: 2011-07-01 15:19:44
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-01 15:03, Vituniu wrote:
    > Ale wlasnie ustalilismy arbitralnie, ze cena sprzedazy byla symboliczna ;)

    Jak dla mnie nie była symboliczna tylko niska - tak jak wartość w sumie
    dość małej działalności. Poza tym firma to nie obiektyw, że płacisz i
    robisz co chcesz. Firma to długi, straty i ludzie objęci ochroną
    zatrudnienia w pogrążonej po katastrofie Japonii. Dlatego są takie firmy
    na świecie, których nikt nawet za darmo nie chce (nie szukając daleko -
    wiele państwowych w Polsce jest w takiej sytuacji :)).

    Ponieważ Pentax przez ostatnie 3 lata nie był spółką publiczną tylko
    działem w Hoya, tak naprawdę nie wiemy zbyt wiele o jego sytuacji
    finansowej. Może być tak, że ta firma to totalny bankrut i że gigant
    Ricoh kupił za te $120m trochę wykwalifikowanej siły roboczej, kilka
    patentów i nieruchomości. Wszystko na pewno jakoś przyda się w produkcji
    drukarek :]

    pozdrawiam,
    PK

  • 20. Data: 2011-07-01 18:29:50
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-01 14:54, de Fresz pisze:

    > K-X i K-R są w mojej ocenie aparatami poprawnymi - ani nie odstają
    > bardzo od konkurencji, ani się na jej tle szczególnie nie wyróżniają.

    To tylko Twoja opinia. Ja bardziej ufam opinii takich źródeł jak
    www.dpreview.com (z podsumowania testu K-X: 'Its high ISO JPEGs are
    possibly the best of all current DSLRs with an APS-C size sensor; they
    certainly beat any of its direct competitors.') czy www.dcresource.com
    (z podsumowaniatestu K-R: 'The Pentax K-r is one of the best entry-level
    digital SLRs on the market. No other camera in this class comes close to
    the K-r when it comes to value. ').

    > Trochę słabo jak na firnę będącą na pozycji goniącego stawkę. IMHO
    > jednym z błędów ze strony Pentaxa jest nie umieszczanie uszczelnień w
    > niższej półce.

    A który producent je umieszcza? O ile wiem, poza Pentaxem K200D
    amatorskich korpusów z uszczelnieniami nie było. Uszczelnienia oznaczają
    wzrost kosztów produkcji - a wszyscy je tną.

    > K7 to była w mojej ocenie porażka pod 3 względami: cieńka
    > matryca (jak na te czasy), wciąż taki sobie AF, wręcz kiepski jak na
    > pułap cenowy oraz właśnie cena.

    Owszem, K-7 nie był udanym modelem. Niewiem jednak, jaki wpływ miała
    Hoya na jego konstrukcję. K-7 ukaał się mniej więcej rok po przejęciu
    Pentaxa przez Hoyę. Nie wiem, ile trwał proces jegop projektowania i
    wdrażania do produkcji -być może po przejęciu przez Hoyę było już za
    późno na większe zmiany.

> [...]
    > ale AF wciąż daleko w tyle za takim D300s (kosztującym te same
    > pieniądze), który konstrukcyjnie ma już 5 lat.

    Cóż... nie mam możliwości osobistego porównania z D300s,ale znów się
    powołam na www.dpreview.com: 'Whilst we do not have a specific testing
    regimen for AF, we have used the K-5 extensively, and we have found that
    its AF system is extremely capable, in both bright and very low ambient
    lighting conditions. In the dull interiors of bars and museums, the K-5
    doesn't give 100% accuracy, but out of the hundreds of frames which we
    shot, only a handful are marred by focus errors. Autofocus acquisition
    is extremely fast and positive, with both conventional screw-driven AF
    lenses and SDM (ultrasonic-type) optics.'

    > [...]
    >
    > Nie zgadzam się, oby ten trend w górę zdecydowanie się nasilił ;-)

    Nie miałbym nic przeciwko temu:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)