  • Data: 2010-01-29 19:11:18
    Temat: Re: Pentax a M42
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Norbert" <x...@h...spam> napisał:

    > Tak jest ale z obiektywami manualnymi pentaxa bez stykow. Wtedy nie
    > pracujesz na przyslonie roboczej tylko ostrzysz na pelnej dziurze, a potem
    > aparat przymyka przyslone i teraz on nie wie jaka jest nastawiona (mowimy
    > cyfrakach), dlatego podaje przyklad:
    > Obiektyw Pentax M 50/2.0, ustawiasz 2.0, ustawiasz w Av i robisz normalnie
    > zdjecia.
    > Jesli natomiast ustawisz przyslone 4.0 (2.0 -> 2.8 -> 4.0 czyli 2ev) to...
    > trybie Av musisz dodac +2.0EV i wtedy mozesz robic w Av nie zmieniajac
    > przyslony, lub tez bez korekcji w trybie M uzywajac green button ustawic
> [...]
    Trochę z tymi obiektywami z bagnetem K bez styków w trybie AV pomieszałeś. W
    trybie AV z takim obiektywem aparat nie pzrymyka pzrysłony - niezależnie od
    ustawień pierścieniem na obiektywie. W trybie M - przymknie, w trybie AV -
    zrobi zdjecie poprawnie naświetlone, ale zawsze na pełnej dziurze.
    Przynajmniej tak to działa w *istD, K10D, K20D (w tym ostatnim nie
    sprawdzałem, czy po włączeniu LV nie bedzie inaczej - bo LV nie używam).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)