  • Data: 2015-01-16 10:38:13
    Temat: Re: Pentax>>Olympus OM-D
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-16 00:02, 666 pisze:
    > Dziś spiąłem korpus K-3 (swoje waży z baterią, aluminiowe chassis) z
    > L-bracketem Really Right Stuff (kawałek aluminium), z SMA DA* 1:2,8
    > 16-50 mm (sporo szkła) i AF540FGZ (swoje waży z bateriami).
    > Bez gripa (nie mam, a do K10d nie lubiłem)
    > Rękę urywało niestety, bez łokci opartych o tułów ciężko to utrzymać i
    > jeszcze zdjęcia nie poruszyć [...]

    Mam dokładnie przeciwne odczucia. Wiele lat robiłem zdjęcia Exaktą
    RTL100 z pryzmatem pomiarowym, to "swoje ważyło", po zmianie "kasetka"
    wydała mi się lekka jak piórko :-) Z żadnym z tych sprzętów nie miałem
    problemu z utrzymaniem. Mimo szóstego krzyżyka na karku co najmniej
    połowa zdjęć przy czasie 1/4 sekundy i standardowym obiektywie nie ma
    widocznego poruszenia na odbitce 10x15.
    Natomiast zdjęcia z małpek bardzo często wychodzą mi poruszone.
    Popracuj nad postawą i techniką naciskania "cyngla". Poważnie, to bardzo
    dużo daje.

    P.P.