  • 1. Data: 2010-01-06 23:19:39
    Temat: Pentax K-x - wymiana matówki
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Witam
    Chcialem sie zapytac, czy ktos z grupowiczow wymianial matowke w K-x,
    chcialbym wlozyc taka z rastrem i klinem. Ze wymienic sie da to wiem, tylko
    czy beda pasowaly od K20D, czy moze tez od K-7, nie orientuje sie w temacie,
    wymienie bez problemu tylko nie wiem czy jak kupie pod K20d bedzie pasowac,
    pod K-x oficjalnie praktycznie nic nie znalazlem w Polsce czy na allegro.
    Ostatnio przyszly mi 2 fajne Porsty z allegro, pomijajac SMC-A 50/1.7 i
    Heliosa 58/2.0 ktore mialem wczesniej i jednak taka matowka by mi sie
    przydala. LV to nie wszystko. Polecacie szczegolnie jakas marke (nie liczac
    drogiej Katz Eye)?
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2010-01-06 23:48:07
    Temat: Re: Pentax K-x - wymiana matówki
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Norbert wrote:
    > Chcialem sie zapytac, czy ktos z grupowiczow wymianial matowke w K-x,
    > chcialbym wlozyc taka z rastrem i klinem. Ze wymienic sie da to wiem,
    > tylko czy beda pasowaly od K20D, czy moze tez od K-7,

    Pasuja te od rodziny DS/DL/K100D - sam uzywam jakiegos chinskiego
    wynalazku za kilkanascie USD, jest porzadny, choc ciemny. Choc w sumie w
    K-x nie widze potrzeby wymiany matowki - duzo bardziej precyzyjne (choc
    moze nieco mniej wygodne, ale to zalezy od sytuacji) ostrzenie zapewnia LV
    i mozliwosc powiekszenia wybranego fragmenu sceny.

    --
    KILu

  • 3. Data: 2010-01-06 23:59:39
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pasuja te od rodziny DS/DL/K100D - sam uzywam jakiegos chinskiego

    Czyli od 20D nie wejdzie?

> [...]
    > moze nieco mniej wygodne, ale to zalezy od sytuacji) ostrzenie zapewnia LV
    > i mozliwosc powiekszenia wybranego fragmenu sceny.

    Uzywam LV, jednak nie zawsze jest na to czas. Z drugiej strony bawilem sie
    ostatnio pulapka ostrosci czy jak to zwal, jest taka opcja w menu, ze po
    wcisnieniu spustu robi zdjecie w momencie potwierdzenia ostrosci i musze
    przyznac ze nawet niezle to wychodzi (z 50/1.7), ale to tylko wtedy jak sie
    chce ostrosc na centrum, bo przy wiekszej liczbie detektorow to juz loteria,
    a przesuwanie punktu ostrosci to slaby pomysl bo i tak nie widac ich na
    matowce.
    Matowke z klinem i rastrem to ja pamietam z Zenita i tyle, wtedy to bylo
    fajne ale i matowka byla duza i jasna, nie wiem jak w tym pentaxie to bedzie
    wygladac, ale chcialem zobaczyc.
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2010-01-07 11:18:34
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 7 styczeń (czwartek), gdy o godz. 0:59 *Norbert* napisał(a):

    > Matowke z klinem i rastrem to ja pamietam z Zenita i tyle, wtedy to bylo
    > fajne ale i matowka byla duza i jasna, nie wiem jak w tym pentaxie to bedzie
    > wygladac, ale chcialem zobaczyc.

    Nie wiem jak matówka, bo mam oryginalną, ale pomyśl o muszli
    powiększającej. Mam i polecam do manualnego ustawiania ostrości i ogólnie
    do kadrowania przez wizjer. Różnica niby mała, ale jednak widoczna :).

    --
    Krasnal...

  • 5. Data: 2010-01-07 15:55:20
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Krasnal wrote:
    > Nie wiem jak matówka, bo mam oryginalną, ale pomyśl o muszli
    > powiększającej. Mam i polecam do manualnego ustawiania ostrości i
    > ogólnie do kadrowania przez wizjer.

    Czy w takiej matowce widac jednoczesnie caly kadr?

    --
    KILu

  • 6. Data: 2010-01-07 15:57:03
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Norbert wrote:
    > Czyli od 20D nie wejdzie?

    Nie wiem, musisz pogooglac.

    > Matowke z klinem i rastrem to ja pamietam z Zenita i tyle, wtedy to bylo
    > fajne ale i matowka byla duza i jasna, nie wiem jak w tym pentaxie to
    > bedzie wygladac, ale chcialem zobaczyc.

    Roznica jest ogromna. :) Moja jest wyraznie ciemniejsza, niz oryginalna,
    ale klin oczywiscie spelnia swoje zadanie. Byc moze katzeye i inne drogie
    sa lepsze.

    --
    KILu

  • 7. Data: 2010-01-07 16:40:14
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "KILu" <b...@w...pl> napisał:

    > Czy w takiej matowce widac jednoczesnie caly kadr?

    Jeśli masz an myśli to, czy muszla nie ogranicza widzialności matóki, to w
    K10D i K20D nie ogranicza. Trzeba tylko pzrykładać oko do wizjera trochę
    dokłądniej niż bez muszli. Natomiast na samej matówce w cyfrowych
    lustzrankach Pentaxa 100% kadru widać tylko w K7D - w pozostałych 95 do 96%
    kadru.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 8. Data: 2010-01-07 19:35:11
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Jeśli masz an myśli to, czy muszla nie ogranicza widzialności matóki,
    > to w K10D i K20D nie ogranicza.

    Tak, to mialem na mysli - przez nieuwage zle sformulowalem pytanie.

    Hm, czyli chyba trzeba bedzie sie za czyms takim rozejrzec...

    --
    KILu

  • 9. Data: 2010-01-07 19:55:28
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Tak, to mialem na mysli - przez nieuwage zle sformulowalem pytanie.
    >
    > Hm, czyli chyba trzeba bedzie sie za czyms takim rozejrzec...

    Widzialem gdzies i kosztuje 200 zl, nie wiem jaki bedzie tego efekt. Nadal
    nie moge sie doszukac tych wymiarow matowek. Oficjalnie do K-x nie ma na
    stronie Pentaxa bo tylko 20D i 7D mial miec wymienne do kupienia, a przeciez
    jak kupie do 20D to nie bede szlifowal bokow bo jest np za duza, choc z
    drugiej strony inni juz robili takie cuda ze starych :) Pozostaje jeszcze
    kwestia tej samej grubosci zeby ostrosc na matowce byla ostroscia na
    matrycy.

    Pozdrawiam
    Norbert

  • 10. Data: 2010-01-07 20:25:35
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał

    >[...]
    >
    > Tak, to mialem na mysli - przez nieuwage zle sformulowalem pytanie.
    >
    > Hm, czyli chyba trzeba bedzie sie za czyms takim rozejrzec...

    Jeśli masz jakiegoś znajomego z Nikonem i muszlą powiększajacą DK11M to jest
    ona optycznie identyczna z O-ME53 do Pentaxa. Trochę ciężko w sanki Pentaxa
    wchodzi, ale można przymierzyć aby ocenić efekt. Docelowo jednak warto kupić
    muszlę Pentaxa gdyż dużo ładniej pasuje do korpusu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)