  • 1. Data: 2011-02-02 18:44:33
    Temat: Pendrive w sieci
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Potrzebuję takie coś, żeby pendrive był widoczny w sieci dla innych
    komputerów.

    Myślę, że powinien to być jakiś server NAS z USB - cos w tym stylu:
    http://sklep.pkab.com.pl/asmax-giga-nasprint-serwer-
    usb-p-10847.html
    http://www.ontech.pl/product-pol-29998-Unitek-Y-7120
    -USB-2-0-LAN-serwer.html

    Ważne jest, żeby widział NTFS i FAT32.
    Peny będą wkładane co chwilę to inny (z jakim klient podejdzie - taki będzie
    musiał być obsłużony), głównie odczyt.

    Macie jakieś doświadczenia?
    Jakiś model, który sprawuje się jak trzeba?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-02 22:09:51
    Temat: Re: Pendrive w sieci
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości
    > Potrzebuję takie coś, żeby pendrive był widoczny w sieci dla innych
    > komputerów.

    W sieci lokalnej czy z Internetu?

  • 3. Data: 2011-02-03 18:23:37
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W sieci lokalnej czy z Internetu?

    w lokalnej

  • 4. Data: 2011-02-03 21:47:35
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 03-02-2011 o 19:23:37 jwzw <j...@i...nospam.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > w lokalnej

    Może jakiś Fritz, modele co mają USB Host można już kupić za dwie i pół
    stówki
    http://wiki.ip-phone-forum.de/gateways:avm:start#pro
    duktuebersicht

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 5. Data: 2011-03-02 19:09:46
    Od: "R2D2" <w...@o...pl>

    Wpinasz do jednego z kompów i udostępniasz. W sieci powinno być widoczne.
    Można też utworzyć specjalny folder wymiany (np. SWAP, z prawem odczytu i
    zapisu). Dostępny oczywiście tylko z sieci lokalnej. natradycyjnymrouterze
    też ruszy.

    Pozdrawiam, M.

    BTW: ja tak mam i fajnie działa!

    --
    http://forum.gazeta.pl/forum/f,338,Pszczyna.html

  • 6. Data: 2011-03-12 13:09:33
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.02.2011 19:44, jwzw pisze:
> [...]
    > Ważne jest, żeby widział NTFS i FAT32.
    > Peny będą wkładane co chwilę to inny (z jakim klient podejdzie - taki będzie musiał

    A nie lepiej włożyć od razu taki pen-drive do pieca albo pod
    walec drogowy? :)

    Wyobraź sobie -- ktoś zapisuje akurat coś na pen-drive przez
    sieć, a ktoś inny go wyciąga w trakcie. W przypadku FAT to
    katastrofa.

    Oczywiście, *da* się takie coś zrobić, ale gotowego urządze-
    nia raczej nie znajdziesz, bo praktycznie co chwilę wiązałoby
    się to z utratą danych. Chyba, że opracujesz procedurę, zgod-
    nie z którą osoba wyciągające pen-drive musi krzyknąć na całą
    salę, że to za 10 sekund zrobi i poczekać na potwierdzenie
    wszystkich, że nie mają otwartych żadnych dokumentów na rze-
    czonym nośniku.

    Prawidłowe rozwiązanie: osoba obsługująca stanowisko kontaktu
    z klientem kopiuje pliki danych do folderu sieciowego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2011-03-15 22:41:47
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Prawidłowe rozwiązanie: osoba obsługująca stanowisko kontaktu
    > z klientem kopiuje pliki danych do folderu sieciowego.

    Napisałem - głównie odczyt, ale może niedokładnie się wyraziłem.

    Generalnie obsługuje to jedna osoba.
    Chodzi o to, że tabuny ludzi przychodzą do punktu usługowego - każdy ze
    swoim penem, z którego należy przeczytać coś i coś z tym zrobić - mało kiedy
    coś zapisać na pena.
    Ludków są dziesiąki dziennie. Za każdym razem XP instaluje jakieś śmieci.
    Założeniem było wyeliminowanie gwałtownego puchnięcia rejestru, który po 2-3
    miesiącach uniemożliwia normalną pracę, oraz odizolowanie się od wirusów.
    Dlatego myślałem o jakimś miedzymordziu niezależnym od systemów na
    komputerze.

    Próbowałem już czegoś takiego jak obudowa NAS z gniazdem USB i przyciskiem
    do autokopiowania, ale te urządzenia kopiują całego pena. Wszystko
    jest fajnie, jak ten pen mierzony jest w megabajtach.

    Nie mam już pomysłów.

  • 8. Data: 2011-03-16 06:36:59
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-15, o godz. 23:41:47
    "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl> napisał(a):

> [...]
    > przyciskiem do autokopiowania, ale te urządzenia kopiują całego pena.
    > Wszystko jest fajnie, jak ten pen mierzony jest w megabajtach.

    Jak do tej pory mógł to być komputer to może przy tym zostań? Tylko
    wrzuć tam jakąś dystrybucję linuxa. Unikniesz problemów z puchnącym
    rejestrem Windows i wirusami. Katalog do którego zgrywasz dane z
    pendrive-ów udostępnisz innym użytkownikom/komputerom w dowolny
    właściwie sposób (samba/ftp/www/nfs czy co tam sobie wymyślisz. Starczy
    używana maszynka za 100-200PLN. Zarządzanie możesz zrealizować zdalnie
    więc monitor/klawiatura/mysz będzie potrzebna tylko na czas instalacji.

    Zdrówko