  • 1. Data: 2011-02-01 20:16:55
    Temat: spdif-out, hdmi-audio, dzwięk dolby, 5.1 itp
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jest sobie TV (samsung Ps50c530 jesli to cos zmienia)
    Do niego złączami hdmi są podłączone:
    - tuner N
    - komputer (grafika nvidia ion2, windows7)
    Oba źródła odtwarzają również dźwięk przez hdmi.
    W TV jest włączona obsługa dolby digital.
    Do TV jest podłączony światłowodem zestaw głośnikowy Logitech Z5500
    (który ma dekoder dolby digital)

    Gdy włączę tuner Nki - mam (oczywiście zależnie od wybranego kanału i
    jego nadawania) obsługę Dolby, dzwięk jest 5.1 itp bajery.

    W komputerze - w ustawieniach "sound device - samsung via hdmi" nie da
    się wybrać żadnego innego ustawienia niż 2 głośniki. Brak jakichkolwiek
    innych ustawień, a po przełączeniu TV na hdmi-pc - brak możliwości
    aktywacji dolby digital spdif-out. Oczywiście w zestawie głośnikowym
    mogę zaemulować z stereo jakiś dzwięk przestrzenny, ale nie o to mi
    chodzi. Gdy zamienię wtyczki hdmi komputer<>N nic to nie zmienia.

    Pytanie brzmi czy winę ponosi tutaj:
    - hdmi audio device interface zintegrowane w nvidia ion2
    - hdmi audio device wykrywane w samsungu
    - brak oprogramowania/codeka sprzętowego jakiegoś?

    Gdy przepnę światełko z tv wprost do komputera (albo tunera N) to przez
    realtec hd-audio da się włączyć wyjście cyfrowe spdif i skonfigurować
    5.1 i wszystkie głosniki w teście grają...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2011-02-04 16:46:19
    Temat: Re: spdif-out, hdmi-audio, dzwięk dolby, 5.1 itp
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witam
    Może zainwestuj w (rozdzielacz) rozgałęźnik optyczny toslink. Sporo tego na
    allegro, sam również używam do 3 urządzeń.