  • Data: 2015-05-13 10:56:08
    Temat: Re: Peltier, chłodzenie
    Od: g...@s...invalid (Gof) szukaj wiadomości tego autora

    Mario <M...@...pl> wrote:

    > Skoro możesz otworzyć obwód to możesz tez wpiąć w ten układ wodomierz.
    > Kosztuje chyba z 50 zł, ale w blokach takie wodomierze wymieniają co
    > jakiś czas, więc możesz popytać hydraulików, czy by ci nie dali jednego.

    Zapytam znajomego budowlańca.

    > 160 watów to jest jakieś 40 kalorii.

    Hmm, a kaloria nie jest jednostką energii, czyli trzeba jeszcze uwzględnić
    czas, przez jaki działa ta moc?

    > Zamiast wstawiać Peltiera zwiększ po prostu przepływ.

    Ale to nie zmniejszy mi temperatury. Woda ma określoną temperaturę,
    mierzyłem w zeszłym roku i było to 10 stopni. Chcę zrobić na dniach
    termometr kilkustrefowy, żeby to dokładnie pomierzyć (zmierzyć temperaturę
    wody wchodzącej do konwertera, wychodzącej z niego do pompy, wracającej z
    pompy do studni... i jeszcze dwa kanały w razie gdybym chciał użyć
    Peltiera - dwa, bo chcę mierzyć też stronę gorącą).

    > 1 litr na minutę to żałośnie mało.

    Z tym przepłwem tak naprawdę strzelałem, bo jakiś trzeba założyć. Rurki to
    alupex 16mm (czyli jak już ktoś zauważył, 12mm w środku).

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/