    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Peltier
    Date: Thu, 13 Jun 2024 23:30:51 -0000 (UTC)

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.lucida.console> wrote:

    > Z wentylatorami coś wyjdzie?

    Jest taka szansa.

    > Różnica temperatur raczej nie przekroczy kilku °C.

    To nie ma aż takiego znaczenia. Peltiery nie są wydajne. Te lodówki
    działają tylko dlatego, że mają izolację termiczną. To nie klima o mocy
    kilowata albo dwóch, która sobie to wnikające ciepło odpompuje.

    Może kup po prostu pudełko ze styropianu, wytnij w nim otwór na peltiera z
    radiatorami, i z niego zrób komorę termiczną? To miałoby nawet szansę się
    udać, może nawet bez wentylatora po stronie zimnej (po ciepłej dobrze,
    żeby był).

    --
    Raport z rosyjskiej wyprawy kosmicznej: "Na statku kosmicznym Sojuz w
    celach badawczych umieszczono psa, kota i mysz. Po tygodniu kosmos wywarł