    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pęd na duże
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 27 Apr 2019 13:59:47 GMT

    Użytkownik Pawel "O'Pajak" o...@g...pl ...

    > Nie za bardzo wiem, co ma do tego ekologia. Jeśli milion samochodów
    > stoi w korku, to można mówić o jakimś wpływie na ekologie, w
    > normalnym ruchu wpływ jest minimalny. Samochód Żony, silniczek 1,2,
    > waga ok. 800kg pali ok. 8 l. Mój, 2,4, waga 1600kg pali... 8 l.
    > Tyle, że tamten benzyny, a mój ON.

    No to problemem jest chyba silnik w tym malenstwie.
    Ja kiedys jezdziłem małym samochodem to palił 6,5 ale to stary grat był.
    A diesel mały to pewnie z 5-6 by mogł spalic.

> [...]
    > zużyciu materiałów. Do tego wymuszą kupowanie nowych, bo normy, bo
    > zony itp. Sami zaś Niemcy mają dosyc pieniędzy, żeby się nie
    > buntować, tylko posłusznie wspierać swoja gospodarkę.
    > My zaś samochodów nie produkujemy własnych, jesteśmy na dorobku
    > ciągle, mamy natomiast sporo wypadków, a coraz mniej ofiar
    > śmiertelnych, co niewątpliwie zawdzieczamy temu, że w dużych
    > samochodach ma się co giąć. Możemy więc sobie pozwolić na zdrowy
    > rozsądek i politykę niezależną od Niemiec. O ile oczywiście do
    > władzy nie wróci ekipa mająca odmienne zdanie na ten temat.

    Jezdzenie coraz wiekszymi samochodami tylko dlatego ze inni tez jezdza to
    tez nie jest chyba dobre rozwiazanie.
    Po pierwsze pala wiecej, po drugie miejsce w miescie nie jest z gumy.
    Wiec odejscie od małych samochodów to nie jest dobry pomysł. Tylko ze te
    małe trzeba robic z głowa.
    200KM do jezdzenia do sklepu to ekobzdura ale małe silniki ktore duzo
    pala i szybko sie zuzywaja to rowniez nic sensownego.
    Zabrakło zdrowego rozsadku?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona