  • 141. Data: 2012-06-20 19:33:48
    Temat: Re: Pecet składak dla laika?
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 20 Jun 2012 12:21:46 +0200, Chris napisał(a):

    > Michal Kawecki nabazgrał(a):

    > Do tego najkrótszą bo tylko 1 rok ... hahahaha nie mowiąc o tym że

    1 rok - tak, to była przykra niespodzianka. Ale ZTCP dotyczy to tylko
    dysków niskobudżetowych. W pozostałych przypadkach chyba utrzymano
    standardową 3- i 5-letnią gwarancję. Choć pewności nie mam, bo ostatnio
    kupuję takie dyski wraz ze sprzętem np. od Della i tam mam gwarancję
    taką jak na cały zestaw.

    > wymieniając dysk na nowy/ponaprawowy gwarancja nie jest przedłużana.

    Zapłaciłeś za 5 lat gwarancji, nie za 10.

    > SSD nie jest na backupy tylko jako główny szybki dysk systemowy a kopie
    > ważnych danych trzyma się na dyskach spiętych w RAID-a

    Nie zauważyłem, aby ktokolwiek tutaj proponował już autorowi wątku zakup
    SSD i dwóch dysków pod RAID. Ale może nie czytałem wszystkich postów.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 142. Data: 2012-06-20 20:31:33
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 20 Cze, 11:59, Michal Kawecki <k...@o...px> wrote:
> [...]
    wątek:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1981623.
    html.

> [...]
    > ulicę.
    > Ale oczywiście to Twoja sprawa, co wybierzesz.

    Ok, ale jaka pojemność jest sensowna i jakie ceny? 500G ile kaski?

    Sorry, zakładam że wiem ZERO i dlatego się pytam.

    Jasne, że mam Google. Grupy też mam i dlatego się pytam.

    Co sądzisz? 500G będzie dla małej ok? Jaka jest teraz za to kaska?

  • 143. Data: 2012-06-21 01:18:37
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 20 Jun 2012 11:31:33 -0700 (PDT), neo napisał(a):

> [...]
    >
    > Jasne, że mam Google. Grupy też mam i dlatego się pytam.
    >
    > Co sądzisz? 500G będzie dla małej ok? Jaka jest teraz za to kaska?

    Ty chcesz dać to dziecku? Kup cokolwiek. Na przykład ten dysk:
    http://www.agito.pl/dysk-seagate-barracuda-st500dm00
    2-3-5-500gb-sata600-83-479823.html
    Dokupisz rozszerzenie gwarancji do 4 lat i masz święty spokój.

  • 144. Data: 2012-06-21 01:34:16
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Uczyć się C++ czy tylko Java? I od czego zacząć?

    pythona

  • 145. Data: 2012-06-21 02:00:50
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 21 Cze, 01:18, Michal Kawecki <k...@o...px> wrote:
    > Dnia Wed, 20 Jun 2012 11:31:33 -0700 (PDT), neo napisa (a):

    > Ty chcesz da to dziecku? Kup cokolwiek. Na przyk ad ten
    dysk:http://www.agito.pl/dysk-seagate-barracuda-st50
    0dm002-3-5-500gb-sata6...
    > Dokupisz rozszerzenie gwarancji do 4 lat i masz wi ty spok j.

    I następny problemik się rozwiązał. Dziękuję ślicznie :D

    Super. Jeszcze tylko ktoś może mi zechce podpowiedzieć gdzie dostanę
    najniższe marże na mojego składaka:

    i7, 32G Ramu, 2T twardy, 120G SSD, W7, reszta standard. Obudowa może
    być byle jaka, grafika i muzyka też, standardy.

    Gdzie to kupię NAJTANIEJ?

    Może ktoś z Was sprzedaje i zaproponuje mi jakąś okazyjną cenę? Nie
    wiem jak to się teraz odbywa. Są licencjonowani importerzy i lokalni
    dystrybutorzy czy jak? Tajemnica? Nie ma sprawy. Co najlepiej zrobić?

    Może być większy twardziel i więcej ramu, spoko.

  • 146. Data: 2012-06-21 07:14:23
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "WiesłaW" napisał:

    Ja sobie tak myślę, że urzędnicy nie znają programów do czyszczenia
    dysków i uważają, że format załatwi sprawę, albo im się nie chce.
    Nie wierzę, że studenci potrafią odzyskać dane z nadpisanego kilka razy
    jakimś Eraserem dysku. Chyba, że Twoich danych potrzebuje NASA :)

    Format X: /u załatwia sprawę. Cały obszar dysku zostanie nadpisany zerami.

    Remek

  • 147. Data: 2012-06-21 08:57:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-06-20, o godz. 19:33:48
    Michal Kawecki <k...@o...px> napisał(a):

> [...]
    > standardową 3- i 5-letnią gwarancję. Choć pewności nie mam, bo
    > ostatnio kupuję takie dyski wraz ze sprzętem np. od Della i tam mam

    I tu też jest pewan pułapka o której mało kto wie. Dyski serwerowe
    kupione w normalnej dystrybucji maja 5 lat gwarancji. A kupione w
    sprzęcie Della mają tylko tyle ile daje gwarancja Della - czyli
    najczęściej 3 lata o ile się jej dodatkowo nie przedłuży.

    Zdrówko

  • 148. Data: 2012-06-21 11:11:21
    Od: Neo <d...@y...pl>

    On 21 Cze, 01:34, Szymon von Ulezalka <s...@g...com>
    wrote:

    > pythona

    Pisałem już w Pascalu, jaką gierkę napisałem (mamba, chodzenie po
    tunelu i zjadanie czegoś tam, zapisywanie punktacji i graczy, takie
    tam) w C++ (jakieś podstawy, z jedną książkę przeczytałem na ten
    temat, może Stroustroup, nie pamiętam, to było 2 lata temu). No i
    Eckela "Thinking in Java" zacząłem, ale zwiesiłem się chyba po 2
    rozdzialach. Kombinowałem też w Lispie i Prologu różne proste rzeczy.

    Nie idzie mi to. Nie wiem, pewnie czegoś mi brakuje. Humanistykę łykam
    jak ciepłe bułeczki (filozofia, psychologia), ale programowanie to
    jest coś co zawsze chciałem robić, ale nie mogę się rozpędzić.
    Pythona nie dotykałem, generalnie programowanie sieciowe to dla mnie
    czarna magia.

    Dlatego własnie nie wiem co będę robić na tym kompie. Mam nadzieję, że
    trochę popiszę jakieś programy. Ale może nie dam w końcu rady.
    Poszedłbym na informę, ale to jest trochę za trudne (nie mogę się z
    tym rozpędzić). Raczej pójdę na filozofię albo socjologię, z tym
    będzie gładko i pisać mogę się uczyć sam, tak?

  • 149. Data: 2012-06-23 09:59:38
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 21 Jun 2012 08:57:14 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > sprzęcie Della mają tylko tyle ile daje gwarancja Della - czyli
    > najczęściej 3 lata o ile się jej dodatkowo nie przedłuży.

    Ha! Czułem, że mnie gdzieś rąbią, tylko nie wiedziałem z której strony.
    Thx ;-).
    A na poważnie, skoro na dyski z roczną gwarancją producenta dają 3 i 5
    lat NBD, to nie jest źle. Dysków serwerowych nie wkłada się do
    budżetowych notków Della.

  • 150. Data: 2012-06-23 10:09:55
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-21 08:57, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> [...]
    > sprzęcie Della mają tylko tyle ile daje gwarancja Della - czyli
    > najczęściej 3 lata o ile się jej dodatkowo nie przedłuży.

    To jest jak najbardziej OK

    Składający sprzęt (dell) kupuje te dyski po innej cenie, w cenie dysku
    (co chyba powinno być oczywiste) jest koszt produkcji, marza i ryzyka
    takie jak serwis gwarancyjny, im mniej tego serwisu tym cena może byc
    mniejsza.

    Dysku ze ze złożonego sprzętu nie naprawisz u producenta dysku, tylko u
    sprzedawcy całości zestawu OEM itd. Skoro więc Dell zajmuje się naprawą,
    ma jakiś powód by sugerować się gwarancją innej firmy?