  • 101. Data: 2012-06-18 20:01:46
    Temat: Re: Pecet składak dla laika?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "WiesłaW" napisał:

    > Teraz spróbujmy złożyć zestaw:
    > Procesor Intel Core i7-3770 3,4 GHz 8MB cache s. 1155. 1219,00
    > [...]
    > Proline ma przyzwoite ceny, ale oczywiście można porównać w innych
    > sklepach np. Agito. Dla porównania, w ulubionym sklepie niektórych
    > grupowiczów - Komputroniku, cena np procesora wynosi 1489zł :D.

    Tyle, że w Komputroniku są dostępne "z buta", a w Proline... będą. Jutro.
    Zobaczymy, po ile ;->

    JoteR

  • 102. Data: 2012-06-18 20:12:58
    Od: xixo <d...@y...pl>

    WiesłaW wrote:

    > Nie wiem dlaczego niektórzy próbują z Ciebie zrobić jakiegoś snoba.

    Ja też nie wiem, ale mniejsza o to. Dziękuję, że zechciałeś przeczytać
    moje bazgroły i się zastanowić.

    Naprawdę bardzo dziękuję :D

    > Według mnie 5k to nie jest jakaś oszołamiająca kwota

    DOKŁADNIE!

    > i w końcu można
    > złożyć jakiś dobry zestaw bez kwotowych ograniczeń i nawet powyżej
    > standardu (cokolwiek nie miałoby to oznaczać).

    Czytacie to panowie? Tak odpowiada normalny człowiek.

    > Dla mnie procesor i7 nie jest wart swojej ceny, ale przecież o cenie
    > nie rozmawiamy :).

    Super!

    > Z pamięciami powyżej 4GB jest problem, ponieważ są rzadkością, zresztą
    > 16GB to jest bardzo dużo dla domowego użytkownika. Płyty posiadają 4
    > sloty. Jak nietrudno policzyć zmieści się "tylko" 16GB.

    Mam to po starym, że wszystko robię na maksa.

    Nie chce mi się za 2 lata zastanawiać co znowu kupić. Kupię teraz i
    luz.

    Mają procesor EXTREME, no ale sam procesor kosztuje ponad 3 tysiące.

    Aż tego mi nie trzeba. Ale reszta? Pytam się o normalne rzeczy, a
    odpowiadają mi ludzie którzy siedzą na zegarkach 1G i 512k Ramu i
    którzy są zawistni o i7 ;D

    No cóż, takie życie :)

    W Polsce to nie po bożemu, żeby mieć i7 i mieć problem sprzętu z głowy
    przez parę dobrych lat.

> [...]
    > Zasilacz Be quiet! Straight Power E9-CM-480W BN197.                 399,00
    > Nagrywarka ASUS DVD Recorder DRW-24B3ST/BLK/B/AS Sata Black Oem.  75,00
    > System operacyjnyMS Windows 7 Home Premium OEM SP1 64-bit PL.    395,00
    > Cena zestawu:   4305,00  zł + ew SSD jakieś 500zł   Proline
    >
    > Proline ma przyzwoite ceny, ale oczywiście można porównać w innych
    > sklepach np. Agito. Dla porównania, w ulubionym sklepie niektórych
    > grupowiczów - Komputroniku, cena np procesora wynosi 1489zł :D.
    >
    > No i fajna maszynka by wyszła. Nie wiem do czego Tobie taka, ale fajna :)

    Jesteś naprawdę super inteligentnym i miłym człowiekiem. Dziękuję :D

    I ja też zawsze staram się taki być nawet dla tych, którzy zamiast o
    sprzęcie o który pytam zaczynają się kłócić czym się różni funkcja od
    makra, albo zaczynają macać mi wór żeby złapać za szydło ;D

    A Wy Panowie, patrzcie i uczcie się. Tak dużo trzeba było żeby
    odpowiedzieć na moje pytanie?

    Czwórak. To jest cena za mój zestaw. I tyle niechybnie zapłacę.

    Jedno słowo: czwórak.

    Wiem, że nie stać mnie na ultrabooka za 8-10 i dowiedziałem się tego
    tutaj. A teraz wiem nawet jaki zestaw jest FAJNY i że trzeba za niego
    zapłacić coś koło czwórki.

    Dziękuję wszystkim za pomoc, a szczególnie przemiłemu Panu WW :D

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich grupowiczów.

    Inteligencja i uprzejmość znowu górą!!!!

    Piotrek :D

    P.S. Jak Wam opadły szczęki i nie możecie ich podnieść, to mój stary
    jest ortopedą :D

  • 103. Data: 2012-06-18 20:13:54
    Od: xixo <d...@y...pl>

    On 18 Cze, 19:36, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:

    > Ty po prostu jeste g upi.

    Czy krowa to inny koń czy nie? ;D

  • 104. Data: 2012-06-18 20:16:15
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > zapłacić coś koło czwórki.

    > P.S. Jak Wam opadły szczęki i nie możecie ich podnieść, to mój stary

    Przydala by sie inna specjalizacja.

  • 105. Data: 2012-06-18 20:40:46
    Od: xixo <d...@y...pl>

    Panowie, nie chcę Was denerwować, ale chyba powiem ojcu, żeby mi to
    kupił:

    http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Superkomputer-Se
    quoia-najszybszy-na-swiecie,wid,14583863,wiadomosc.h
    tml

    "Sequoia jest 1,55 raza szybsza od japońskiego K. Korzysta z prawie
    100 tysięcy 18-rdzeniowych procesorów BlueGene/Q (do obliczeń
    wykorzystuje się w tych procesorach 16 rdzeni, jeden służy do kontroli
    wejścia/wyjścia, a jeden jest w rezerwie)."

    Wiem, że to do tego nie służy, ale będę na tym grał w Diablo ;D

    "Superkomputer Sequoia znajduje się w należącym do resortu energetyki
    Lawrence Livermore National Laboratory w Kalifornii. Będzie używany do
    symulacji, pomagających w określaniu okresu przydatności starzejącej
    się broni nuklearnej. Pozwoli to zrezygnować z podziemnych prób
    nuklearnych."

    Tylko nie pomyślcie, że jestem snobem ;D

    x.

  • 106. Data: 2012-06-18 20:49:14
    Od: xixo <d...@y...pl>

    On 18 Cze, 20:16, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > Przydala by sie inna specjalizacja.

    Kasa i wszystko masz. Nie myśl, że w medycynie jest inaczej niż na tej
    grupie.

    Jest tak samo.

    Przychodzisz i mówisz czego potrzebujesz. Ktoś traci Twój czas (biorąc
    jednocześnie Twoją kasę, raczej dużą), a na końcu daje Ci plonka bo
    niby nic nie rozumiesz i nie stosujesz się do terapii, albo Twój
    przypadek jest nietypowy i to jest Twoja wina.

    Dopiero anielska cierpliwość prowadzi Cię do lekarza, który Cię słucha
    i się stara. Ale tacy lekarze są tak bardzo oblegani, że nawet nie
    muszą się nigdzie ogłaszać i między innymi dlatego tak trudno ich
    znaleźć. Trzeba przez znajomych znajomych znajomych którzy mieli
    sukcesy w leczeniu i konkretnego lekarza.

    Większość lekarzy jest jak większość grupowiczów tutaj, bez obrazy.
    Tzn. gadają gadają i gadają i nic z tego nie wynika.

    Trzeba mieć dużo kasy i cierpliwości a także szacunku do samego
    siebie, żeby przebić się przez januszków i doczekać prawdziwej
    diagnozy od Pana WW.

    Pozdro dla kumatych :D

    x.

    P.S. Nie polecę Ci nikogo, to zbyt duża odpowiedzialność (a poza tym
    mój ojciec jest zwykłych lekarzem i nie zna osobiście
    superspecjalistów, niestety).

    Podobno najlepsi i tak wyjechali za granicę. Jedź do NY, Londynu,
    Paryża, Berlina, Pekinu. Właśnie tam sobie siedzą i klonują różne
    ciekawe rzeczy :(

  • 107. Data: 2012-06-18 21:18:20
    Od: xixo <d...@y...pl>

    > WiesłaW
    > Opera Mail

    Panie Wiesławie, jeżeli wolno mi jeszcze skorzystać z Pańskiej
    uprzejmości i fachowej rady, to chciałbym zapytać czy można byłoby
    podrasować mojego starego kompa i jak? Bo chcę go dać młodszej
    kuzynce, ale chcę, żeby jej jeszcze pobujał jak najdłużej.

    Teraz mam procesor 3GHz, 2G Ramu, dysk 250G, reszta standard.

    Czy warto coś rozszerzyć, dodać, zmienić, żeby jej to jak najdłużej
    popracowało? Ma dopiero 5 lat, ale Królik Bystrzak to już dla niej
    zamało :D

    http://merlin.pl/Krolik-Bystrzak/browse/search/8,,1.
    html?phrase=Kr%F3lik+Bystrzak&offer=O&gclid=CPOyr43A
    2LACFYrP3wodB3Bw0g

    Dziękuję i pozdrawiam,

    Piotrek

    P.S. Podaję linka do Bystrzaka, może niektórzy przynajmniej się
    zainteresują i zamiast pisać głupoty się poduczą ;D

  • 108. Data: 2012-06-18 22:26:33
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 18-06-2012 o 20:01 JoteR napisał na pl.comp.pecet:

    > Tyle, że w Komputroniku są dostępne "z buta", a w Proline... będą.
    > Jutro.
    > Zobaczymy, po ile ;->

    Możesz więc dostać w co najmniej 20 innych sklepach - taniej. Jeżeli nie
    zauważyłeś, to ceny z Proline podałem tylko dlatego, że ten sklep posiada
    również konfigurator.
    Już nie chcę się znęcać, ale nie dość, że ten procesor jest w Komputroniku
    najdroższy według Ceneo, to w samym sklepie jest jeszcze droższy o 30 zeta.
    http://www.ceneo.pl/16701174

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 109. Data: 2012-06-18 22:28:31
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 18-06-2012 o 21:18 xixo napisał na pl.comp.pecet:

    > Teraz mam procesor 3GHz, 2G Ramu, dysk 250G, reszta standard.

    Trochę za mało danych. Komputer można podrasować wkładając np
    najszybszy procesor na konkretną platformę (podstawkę), wymieniając
    dysk na większy, lepszą kartę graficzną i więcej pamięci.
    Dzisiejsze zestawy potrzebują przede wszystkim dużo RAMu (internet,
    gry). Te ostatnie także lepszej, o wiele lepszej grafiki. W wielu
    przypadkach to się po prostu nie opłaca.
    Podejrzewam, że to jakiś procesor Intela z wyższej ówczesnej półki.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 110. Data: 2012-06-18 22:58:24
    Od: xixo <d...@y...pl>

    On 18 Cze, 22:28, WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > przypadkach to się po prostu nie opłaca.
    > Podejrzewam, że to jakiś procesor Intela z wyższej ówczesnej półki.

    To jest Intel Pentium 4, zegarek 3 GHz. 10 lat temu cały ten zestawik
    nazywał się "full wypas" i kosztował 6 tysiaków. Komputer mojego ojca.
    On dość poważnie do wszystkiego podchodzi. Miał na tym masę wrażliwych
    danych pacjentów i to musiało hulać bez zarzutu. Teraz to jest mój
    złomik.

    Czyli radzi Pan, żeby odpuścić rozbudowywanie i dać dziecku w takim
    stanie w jakim jest, tak?

    Ewentualnie dorzucić Ramu? Ile by tak trzeba było minimum?

    I najważniejsze pytanie, jak Pan sądzi, co brakowało moim
    dotychczasowym wypowiedziom, że niektórzy się tak podenerwowali?

    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie,

    Piotrek