  • 111. Data: 2012-06-18 23:10:33
    Temat: Re: Pecet składak dla laika?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-06-18 20:40, xixo pisze:
    > Panowie, nie chcę Was denerwować, ale chyba powiem ojcu, żeby mi to
    > kupił:
    >
    > http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Superkomputer-Se
    quoia-najszybszy-na-swiecie,wid,14583863,wiadomosc.h
    tml

    > "Sequoia jest 1,55 raza szybsza od japońskiego K. Korzysta z prawie
    > 100 tysięcy 18-rdzeniowych procesorów BlueGene/Q (do obliczeń
    > wykorzystuje się w tych procesorach 16 rdzeni, jeden służy do kontroli
    > wejścia/wyjścia, a jeden jest w rezerwie)."

    Ja bym na tym odpalił aplikacje BOINC-a (np. SETI@Home i pochodne) ;)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 112. Data: 2012-06-19 00:00:22
    Od: xixo <d...@y...pl>

    On 18 Cze, 23:10, Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

    equoia-najszybszy-...

    > Ja bym na tym odpali aplikacje BOINC-a (np. SETI@Home i pochodne) ;)

    Jak już stary mi to kupi, to dam cynk na grupę, zmontujemy ekipę i
    napiszemy applet-bot w javie do gadania z januszkami, żeby robić z
    nich miłych grupowiczów.

    Wchodzisz w to? ;D

    x.

    P.S. E sorry, januszek, nie chcesz się może pokłócić jaka jest różnica
    miedzy funkcją i procedurą? Dam Ci mój applet, spróbujesz się z nim?
    Tylko uważaj, to jest niebezpieczne, po takiej rozmowie możesz stać
    się miłą osobą, którą wszyscy będą lubić, nawet ty sam możesz zacząć
    siebie lubić ;D

  • 113. Data: 2012-06-19 07:23:50
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 18 Jun 2012 10:52:39 -0700 (PDT), xixo napisał(a):

    > Taki już ze mnie typ. Można podać orientacyjną cenę czy ciągle za mało
    > info?

    Od 2,5 kPLN do 20 kPLN.

    [ Ashby: How'd it turn out? Moody: Hard to say. You would know better ]
    [ than I. You lived the motherfucker. Ashby: Yeah, but living it right ]
    [ means you don't remember much of it at all. ]
    [ ("Californication 2x12 La Petite Mort") ]

  • 114. Data: 2012-06-19 09:52:04
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Jacek" napisał:

    > Skoro makro, to szerokie pojecie, to przeczytaj sobie definicję makra,
    oraz
    > Sub i Function.
    > Hmmm, co do mojej skromnej osoby, to programuje i pod Windows i PLC oraz
    > systemy dedykowane. Cóż, to, że programuję od prawie 30 lat, to pewnie nic
    > w porównaniu z Tobą.:)

    Skąd możesz wiedzieć? Ja mam wątpliwości co do Twojej wiedzy, bo wypisujesz
    rzeczy nieprzyzwoite wręcz. Nie mogę sobie jakoś wyobrazić programu, który
    używa jednocześnie miliardów procedur/funkcji i mało mu 32 GB RAMu. To
    jakieś brednie.

    Remek

  • 115. Data: 2012-06-19 09:53:12
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał:

    > Ty po prostu jesteś głupi.

    Jasne. A Ty mądry inaczej i agesywny. Co znamionuje buraka.

    Remek

  • 116. Data: 2012-06-19 11:48:41
    Od: xixo <d...@y...pl>

    On 19 Cze, 07:23, Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:
    > Dnia Mon, 18 Jun 2012 10:52:39 -0700 (PDT), xixo napisa (a):

    > Od 2,5 kPLN do 20 kPLN.

    MNIEJ WIĘCEJ o to mi chodziło. Kumam. Dziękuję :D

  • 117. Data: 2012-06-19 11:50:17
    Od: xixo <d...@y...pl>

    equoia-najszybszy-...

    > Ja bym na tym odpali aplikacje BOINC-a (np. SETI@Home i pochodne) ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=seNkjYyG3gI

    Takie rzeczy będzie się kiedyś robić na zaliczenie pracy domowej w
    liceum.

    :D

  • 118. Data: 2012-06-19 13:06:45
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 18-06-2012 o 22:58 xixo napisał na pl.comp.pecet:

    > Czyli radzi Pan, żeby odpuścić rozbudowywanie i dać dziecku w takim
    > stanie w jakim jest, tak?
    > Ewentualnie dorzucić Ramu? Ile by tak trzeba było minimum?

    Dokładnie. I prośba jeszcze - czy mógłbyś zwracać się do mnie bez
    tego "Pan"?

    Kiedyś miałem taki przypadek z rozbudową podobnego komputera.
    Jak wymieniłem procesor to się okazało, że chłodzenie nie wyrabia,
    wymiana grafiki natomiast wiązała się z wymianą zasilacza itd.
    Mam również wątpliwości czy da się dołożyć ponad 2GB pamięci do tej
    platformy (ograniczenia procesora, kontrolera). Trzeba znać model
    płyty i ew procesora.

    > I najważniejsze pytanie, jak Pan sądzi, co brakowało moim
    > dotychczasowym wypowiedziom, że niektórzy się tak podenerwowali?

    Przede wszystkim precyzji w określeniu wymagań. Każdy tutaj wie, że do
    zastosowań domowych, połowę tańszy komputer to jeszcze za mocny sprzęt.
    Z drugiej strony kupno na dziesięć lat też nie przemawia. Nikt nie jest
    w stanie przewidzieć jak szybko się zestarzeje w dzisiejszych czasach
    taki sprzęt. Jak sam możesz się przekonać Twój "dziesięciolatek" to dziś
    już rupieć. Ja jednak mam takie wrażenie, że tempo starzenia jakby
    zwolniło, ale zaraz mogą wymyślić jakieś nowe interfejsy i wszystko
    wróci do normy. Z moich doświadczeń wynika, że lepiej kupić 2 komputery
    za połowę kwoty w przeciągu 10 lat niż jeden drogi, ale właśnie niektórzy
    ludzie nie chcą sobie zawracać głowy zbyt częstą wymianą. No i właśnie ja
    jestem w stanie to zrozumieć.

    Trzeba było napisać, że potrzebujesz komputera do gier które ukażą się za
    dwa lata, wtedy podejrzewam nie byłoby problemu z konfiguracją :)

    Piszę o tych normalnych użytkownikach, bo jak zauważyłeś zdarzają się
    również "inteligentni inaczej" :) Zawsze mnie również zadziwiali ci, którzy
    znają się na wszystkim - od polityki przez fotografię po telewizję :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 119. Data: 2012-06-19 13:29:24
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 19 Cze, 13:06, WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> wrote:

    > Dokładnie. I prośba jeszcze - czy mógłbyś zwracać się do mnie bez
    > tego "Pan"?

    Wszystko czego sobie tylko życzysz, przyjacielu, oprócz jednej rzeczy.

    Żebym był niemily dla januszka. To takie kochane stworzonko, a takie
    zaniedbane ;D

> [...]
    > Mam również wątpliwości czy da się dołożyć ponad 2GB pamięci do tej
    > platformy (ograniczenia procesora, kontrolera). Trzeba znać model

    Właśnie. Dlatego pytam. Nie udaję, że się na tym znam, tylko pytam.

    Dochodzę powoli do wniosku, ze dam jej tego kompcia w takim stanie jak
    jest. Może tylko wymienię twardziela na nowego, bo na tym było mnóstwo
    danych mojego ojca. Ja go niby tam formatoweł i kasowałem specjalnymi
    programami, ale nie wiem gdzie ten dysk ostatecznie trafi (nie chcę
    się już o to martwić, ani tym interesować), więc włożę jej nowy czysty
    dysk z systemem, a ten mechanicznie zniszczę.

    Ostatnio czytałem o takim patencie, że np. urzędy wyciepują twardziele
    na śmietnik i np. jacyś studenci z polibudy którzy mają za dużo czasu,
    grzebią w tym i znajdują wrażliwe dane.

    No cóż, ten Matrix nie jest perfekcyjny. Muszę napisać lepszy ;D

    > Przede wszystkim precyzji w określeniu wymagań. Każdy tutaj wie, że do
    > zastosowań domowych, połowę tańszy komputer to jeszcze za mocny sprzęt.

    Ok.

> [...]
    > już rupieć. Ja jednak mam takie wrażenie, że tempo starzenia jakby
    > zwolniło, ale zaraz mogą wymyślić jakieś nowe interfejsy i wszystko

    Ok.

> [...]
    > ludzie nie chcą sobie zawracać głowy zbyt częstą wymianą. No i właśnie ja

    No tak, ale Ty jesteś inteligentny, więc możesz zrozumieć, a ktoś
    udaje że nie jest, bo jest tak wygodnie i mnie plonkuje ;D

    Tak jak powiedziałeś, nie chce mi się zawracać sobie głowy tymi
    sprawami. Mam masę innej ciekawszej roboty. Niech ten kompik sobie
    buja z maksymalnym zapasem, a się zajmę czymś ważniejszym.

    > Trzeba było napisać, że potrzebujesz komputera do gier które ukażą się za
    > dwa lata, wtedy podejrzewam nie byłoby problemu z konfiguracją :)

    Kurna, ale ja nie gram. Nudzi mnie to. Masz może na oku jakąś ciekawą
    gierkę, która nie jest nudna. Diablo jest nudne jak diabli ;D Nie
    dałbym za to nawet zeta, a ludzie tyle kasy na to bulą. Nie wiem za
    co, ale się z nich nie wyśmiewam i ich nie plonkuję.

    Co kto lubi, tak?

    > Piszę o tych normalnych użytkownikach, bo jak zauważyłeś zdarzają się
    > również "inteligentni inaczej" :) Zawsze mnie również zadziwiali ci, którzy
    > znają się na wszystkim - od polityki przez fotografię po telewizję :)

    Ja tam się nie znam na niczym i mam święty spokój ;D

    Trochę się znam na pannach, ale tylko trochę ;D

    Dziękuję i pozdrawiam,

    neo

    P.S. Mam jeszcze takie pytanie, masz jakieś doświadczenie z programami
    do nauki szybkiego pisania? Mogą być odpłatne tylko, żeby były
    naprawdę dobre. Ja pisze bezwzrokowo i jakoś tam niby szybko, ale
    chciałbym przejść do etapu większej szybkości. Mogę prosić o jakieś
    sugestie?

  • 120. Data: 2012-06-19 17:16:21
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 14 Cze, 16:32, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > Dnia Tue, 19 Jun 2012 09:52:04 +0200, Remek napisa (a):

    > Brawo! To w a nie brednie skierowane do autora w tku, kt ry chce 32GB RAM,
    > bo chce zacz uczy si pisania makr w Excelu.
    >
    > Czytaj wszystkie w tki, je eli chcesz uczestniczy w _dyskusji_!

    No dobra, niech Wam wszystkim będzie. Mam zamiar nauczyć się kilku
    języków programowania. Znam trochę Pascala i C++, ale sądzę, że
    ostatecznie to będzie Java, Assembler i może coś z ... Prologa albo
    Lispa.

    Gra? Po cholerę miałem to gadać? Zeby januszka jeszcze bardziej
    spienić.

    I tak jestem kułakiem, bo mój stary chce mi kupić kompa za 5 kafli.

    Pomyślałem że i od tego będę miał w cholerę wrogów i się nie
    pomyliłem.

    Spoko. Nie mam nikomu za złe. Taki jest ten Matrix. Możemy to zmienić,
    ale tylko razem i jeżeli wszyscy będą chcieli.

    http://www.youtube.com/watch?v=aqLoHu67jh4

    Teraz wszystko gra?

    neo :D