  • Data: 2012-06-20 10:04:48
    Temat: Re: Pecet składak dla laika?
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 19 Jun 2012 04:29:24 -0700 (PDT), neo napisał(a):

    > Właśnie. Dlatego pytam. Nie udaję, że się na tym znam, tylko pytam.
    >
    > Dochodzę powoli do wniosku, ze dam jej tego kompcia w takim stanie jak
    > jest. Może tylko wymienię twardziela na nowego, bo na tym było mnóstwo
    > danych mojego ojca. Ja go niby tam formatoweł i kasowałem specjalnymi
    > programami, ale nie wiem gdzie ten dysk ostatecznie trafi (nie chcę
    > się już o to martwić, ani tym interesować), więc włożę jej nowy czysty
    > dysk z systemem, a ten mechanicznie zniszczę.
    >
    > Ostatnio czytałem o takim patencie, że np. urzędy wyciepują twardziele
> [...]

    Było już o tym tysiące razy. Jednokrotne nadpisanie współczesnego dysku
    (czyli nie MFM, który jest już historią) całkowicie wystarcza. Można
    użyć do tego najprostszego programu zerującego albo nadpisującego dysk -
    byle spoza systemu operacyjnego, bo nie każdy daje sobie radę z
    nadpisaniem obszaru MFT. Nie zwracaj uwagi na bełkot marketingowy typu
    "30-krotne nadpisywanie algorytmem DoD, spełnia wymagania zgodne ze
    standardami US Army" ;->.

    Jak masz odrobinę czasu to przeczytaj ten wątek:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1981623.html.
    Szkoda byłoby wyrzucać dobry dysk przez swoją niewiedzę...
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/