  • Data: 2012-06-16 11:04:24
    Temat: Re: Pecet składak dla laika?
    Od: "Robert Winkler" <n...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem co będę robił przez następne 10 lat.

    Planowanie zakupu komputera z myslą
    że ma on służyć przez następne 10 lat nie ma najmniejszego sensu.

    W marcu 2002 roku sam składałem PC-ta, całkiem dobrą maszyne jak na tamte
    czasy,
    procesor: Penyium III 1 GHz (pamieta ktoś jeszcze, były takie montowane w
    slotach
    podobnych do slotów używanych przez stare karty rozszerzeń typu ISA)
    pamień to było 256 megabajtów, ale już rok później musiałem dołozyć kolejne
    512,
    dysk 80GB z interfejsem PATA (ta stara szeroka taśma)
    oczywiście żadna płyta nie posiadała wówczas gniazd SATA,
    karta graficzna to był GeForce 2 MX400 z własną pamięcią chyba jakieś 16MB.
    O tym że klawiatura i myszka nie używały USB, ale specjalnych gniazg nie ma
    już co wspominać ;-)

    Zestaw nie był tani, ale konfiguracja jak na dzisiejsze standardy, to
    poprostu śmiech na sali.
    Pewnie gdybym poczyścił albo wymienił wentylatory to zadziałałbym i dziś,
    ale nie była by to wygodna praca.
    Za mało pamięci aby jednocześnie uruchomić jakiś komunikator
    (skype zżera mi ponad 140MB)
    oraz kilka zakładek w przeglądarce internetowej
    (400MB to standard przy moim sposobie używania FireFoxa),
    mocy obliczeniowej nie starczyło by też na pracujący w tle skaner
    antywirusowy,
    tysięce linii kodu w JavaScript uruchamianego w przeglądarce przy każdym
    przeładowaniu strony
    i dziesiatki tych wszystkich animacji Flashowych jakimi dziś zapchane są
    strony internetowe.

    Planując wieć zakup komputera myśl o 3, maksymalnie 4 latach do przodu,
    zakładając od razu że cześć elementów będziesz musiał w tym okresie
    wymienić.
    Wiedząc jak długo komputer będzie ci służył i co bedziesz w tym czasie
    robić,
    możesz właściwiej oszacować ile możesz na niego wydać.

    ___
    Robert