  • 41. Data: 2013-12-27 13:18:52
    Temat: Re: Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > Mozna i tak, w zaleznosci jak cenisz sobie czas zwiazany z reinstalem
    > systemu. Moj XP przezyl juz ok. 6 lat bez reinstalu i dziala sprawnie.

    Czas faktycznie jest cenną wartością ale nie odczuwam jakiejś większej
    straty z powodu tego, że po zmianie platformy coś tam się instaluje w drugim
    kącie pomieszczenia, gdzie sporadycznie podchodziłem, żeby coś kliknąć i
    zezwolić na kontynuowanie instalacji.

    W zamian miałem szybszy sprzęt, który oszczędzał mój czas .

  • 42. Data: 2013-12-27 13:29:58
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-12-27 13:00, Mr. Misio pisze:

    Moj czas ma dla
    > mnie wymierna wartosc wyrazona w pieniadzach,

    To w wuj kasy tu tracisz :-)

  • 43. Data: 2013-12-27 14:14:45
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 27 Dec 2013 12:39:43 +0100, Mr. Misio napisał(a):

    > To przestań zgadywać ;)

    Dzieki, juz nie musze :-)

    > http://ark.intel.com/compare/65729,65719

    No i mialem racje. Te ficzery od Xeona sa malo istotne. A tego czego
    oczekiwalem, czyli tych 8 rdzeni brak :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 44. Data: 2013-12-27 14:48:02
    Od: j...@g...com

    On Friday, December 27, 2013 11:39:06 AM UTC+1, Mr. Misio wrote:

> [...]

    ponad 30, pasek boczny Windows - 25, Winword - 3, Excel - 6 (oba z pustymi
    dokumentami, bo jak otworzy�em jeden dokument i jeden arkusz, to liczba w�tk�w
    wzros�a odpowiednio do 8 i 10), Outlook - 57. Tak, �e ta Twoja teoria o
    bezw�tkowo�ci aplikacji biurowonormalnych co� si� za bardzo kupy nie trzyma.

    > OK, poddaje sie, udowodniles ze serwerowy procesor jest lepszy od
    > standardowego w pracy biurowej.

    Albo że nie za bardzo potrafisz zdefiniować wymagania. ;) Skoro procesor przez
    większość czasu nic nie robi, to KAŻDY procesor nic nie robiący będzie równie dobry i
    nie ma powodu, żeby jeden uważać za lepszy od drugiego tylko dlatego, że nic nie robi
    trochę szybciej.

    > Tylko dlaczego w takim ukladzie go nie stosuja masowo w rozwiazaniach
    > desktop dla biur?

    Nie wiem, ile kosztuje ten procek, o którym myślisz, ale te, które w innym poście
    ktoś dał do porównania kosztują ponad 1000 PLN sztuka. W moim pracowym laptopie do
    prac biurowych jest procek za niecałe 200 USD, czyli 600 PLN (Box - a w hurcie dla
    producentów pewnie połowę tego) - i jakoś specjalnie nie odczuwam, żeby był
    niewystarczający.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

  • 45. Data: 2013-12-27 14:49:59
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik zhbick napisał:

> [...]
    > kliknąć i zezwolić na kontynuowanie instalacji.
    >
    > W zamian miałem szybszy sprzęt, który oszczędzał mój czas .

    Racja.

    W moim przypadku blokuje mi to prace. A instalacja wszystkich uzywanych
    aplikacji od zera, wraz z ich konfiguracją zajmuje 2-3 dni. W tygodniu -
    odpada, bo musze pracowac. W weekend odpada, bo po tygodniu pracy to
    ostatnia rzecz o jakiej marze to zabawy z komputerami ;)

    Wiec jak pies jeza unikam sytuacji, gdzie musialbym to robic. Dlatego
    nawet kupujac platforme nowa stawiam na pozniejsze minimalne grzebanie w
    srodku z mozliwoscia upgarde hardware w miare bezbolesnie ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

    pl.rec.gry.komputerowe - thank you very much!
    http://www.youtube.com/watch?v=i1Cs5fPagno ;)

  • 46. Data: 2013-12-27 14:50:40
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Dawid napisał:
    > W dniu 2013-12-27 13:00, Mr. Misio pisze:
    >
    > Moj czas ma dla
    >
    > To w wuj kasy tu tracisz :-)

    Wymiana doswiadczen jest bezcenna :)

    Do tego co innego marnowac czas na cos co sie lubi, a co innego na cos
    co sie musi ;)

  • 47. Data: 2013-12-27 14:52:09
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > Dzieki, juz nie musze :-)

    > No i mialem racje. Te ficzery od Xeona sa malo istotne. A tego czego
    > oczekiwalem, czyli tych 8 rdzeni brak :-)

    Znow mam szukac za Ciebie?

    Poszukaj sobie najtanszy Xeon 8C (to seria chyba E5) i potem analogiczny
    i7 :]

  • 48. Data: 2013-12-27 14:58:58
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik j...@g...com napisał:

    > Albo że nie za bardzo potrafisz zdefiniować wymagania. ;)

    Albo kazdy z nas mysli troche o czyms innym. Bo praca w biurze to
    niekoniecznie praca biurowa.

> [...]

    Racja.

    > Nie wiem, ile kosztuje ten procek, o którym myślisz, ale te, które w innym poście

    ja :)

    > kosztują ponad 1000 PLN sztuka.

    ok. 800 zł :)

    > W moim pracowym laptopie do prac biurowych jest procek za niecałe 200 USD, czyli
    600 PLN

    +VAT, czyli ok 800 pln

    > (Box - a w hurcie dla producentów pewnie połowę tego) - i jakoś specjalnie nie
    odczuwam, żeby był niewystarczający.

    Procek nawet za 600PLN to juz moze byc i5. Skoro ja dawalem rade z
    renderingiem HD na c2d e8400, od ktorego i3 jest 50% szybszy, a i5 tak
    ze 2,5 raza szybszy w tych zadaniach, to do prac nie wymagajacych
    ciezkich obliczen (rendering, symulacje) procek za 600 stów jest jak
    ferrari. MA zapas mocy na polskiej autostradzie ;)

  • 49. Data: 2013-12-27 18:55:10
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 27 Dec 2013 14:52:09 +0100, Mr. Misio napisał(a):

    > Znow mam szukac za Ciebie?
    >
    > Poszukaj sobie najtanszy Xeon 8C (to seria chyba E5) i potem analogiczny
    > i7 :]

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Xeon_micr
    oprocessors

    Nie ma ani jednego 8 rdzeniowego na LGA 1155. I co teraz? :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 50. Data: 2013-12-27 19:49:31
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > W moim przypadku blokuje mi to prace. A instalacja wszystkich uzywanych
    > aplikacji od zera, wraz z ich konfiguracją zajmuje 2-3 dni.

    Jeśli tak, to faktycznie nieciekawie - ja się staram przechodzić na nowszy
    hardware w taki sposób, że stary wyłączam dopiero po doprowadzeniu nowego do
    poziomu pełnej funkcjonalności