  • 11. Data: 2016-06-02 19:27:24
    Temat: Re: Patrzcie w lusterka
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Moja tak zawsze staje, nawet nie pomagając, one widocznie już tak mają ;-))

    -----
    > moja kobieta bardzo chciała mi pomóc przy parkowaniu tyłem w ciasnym miejscu. więc
    stanęła dokładnie a tyłu, między zderzakiem a
    > przeszkodą.
    > na hasło "weź idź stamtąd, bo jak mi się noga ze sprzęgła omsknie, to będziesz o
    pół metra niższa" stwierdziła "no to niech ci się nie omsknie".

  • 12. Data: 2016-06-02 19:31:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.06.2016 19:21, J.F. wrote:

    > A wystarczylo spojrzec w lusterko.

    Ale ona nie miała lusterka;)

    > Dlatego puscilem posta - moze w przyszlosci ktos sie domysli.

    Nie domyśli się. Na tej zasadzie nie należy w ogóle z domu wychodzić.
    Przecież 50 metrów wcześniej będzie inna brama, 50 metrów dalej
    skrzyżowanie. Jakbyś zakładał, że jedziesz prosto swoim pasem, a ktoś
    się w ciebie wpierdala, to jaki masz sposób na unikniecie tego? Chyba że
    miałeś na myśli, że domyśli się kierownik dostawczaka;)

    > Zauwaz, ze jedzie jakby szybciej od samochodow na lewym pasie ...

    Właśnie w momencie uderzenia dokładnie tak samo szybko jak ten czarny. Z
    tym że wcześniej zwalniały, bo widać mistrzowie szybkiego wrzucania
    jedynki dopiero ruszyli na zielonym:) To nie jest rower na którym da się
    jeżdzić 40 bez pedałowania i z jedną ręką na kierownicy (przynajmniej
    przez amatorów, a wycinacy raczej na takich i w takich ciuchach nie jeżdzą).

    Shrek.

  • 13. Data: 2016-06-03 09:45:44
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > 6 zmysł, ale takiego manewru ze strony dostawczaka raczej bym się nie
    > spodziewał. Więc akurat w tym przypadku do rowerzystki nie można się
    > przyczepić nawet "moralnie". Jadąc moto na pewno zapaliłaby mi się
    > czerwona lampka z powodu kierunku ale też bym założył, że będzie skręcał
    > na skrzyżowaniu, tym bardziej, że tak to wyglądało. Nawet jakbym go
    > łykał z prawej strony (czego raczej nie robię motocyklem) to z
    > nastawieniem zdziebko paranoicznym (choć pewnie wiele by mi nie
    > pomogło). Ale rowerem po wydzielonym pasie?

    jak obejrzalem to karpika zrobilem - wpakowalbym się w tego busa tak
    samo jak i ona. jeszcze jak na złość porządna dziewczyna poprawnie
    sygnalizująca manewr (prawie nie widuję takich) co spowodowało wywrotkę

    > Po prostu kierowca dostawczaka średnio rozgarnięty był i tyle - jak

    co gorsza uważam, że mógłbym zrobić dokładnie ten sam błąd co on

    > zresztą w statystycznym wypadku/kolizji auto-cokolwiek innego. Dobrze że
    > się tak skończyło, bo mógł ją kołami skasować a i przydzwonić dynką to
    > cud że głowa i kręgosłup bez większych uszkodzeń...

    dziewczyna miała takiego farta, że już w totka nie ma co grać - limit
    farta wykorzystała na całe życie. Dobrze, że gość klepnął w hamulce
    szybko bo następny pojazd którym by się poruszała miałby też dwa koła,
    ale obok siebie.

  • 14. Data: 2016-06-03 10:13:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 03.06.2016 09:45, sirapacz wrote:

    > co gorsza uważam, że mógłbym zrobić dokładnie ten sam błąd co on

    Ja na szczęscie raczej nie - zawsze na skrętach w prawo, jak jest
    ścieżka (a często również jak nie ma) sprawdzam rowerzystów z tyłu przez
    obrócenie łba albo spytanie paxa. I obiektywnie - czasem jest ciężko ich
    dostrzec. Pytałem o to kiedyś znajomych przy piwie. Odpowiedź mnie
    rozwaliła - oni nie mają z tym problemów, po prostu rowerzyści w nich
    nie wjeżdzają...

    Shrek

  • 15. Data: 2016-06-03 11:20:37
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > dostrzec. Pytałem o to kiedyś znajomych przy piwie. Odpowiedź mnie
    > rozwaliła - oni nie mają z tym problemów, po prostu rowerzyści w nich
    > nie wjeżdzają...

    piękne:)
    u mnie problem wynika z innej przyczyny - w mojej okolicy i na trasach
    dzie jeżdżę nie występują takie pasy dla rowerów tylko są robione jak
    większość w małych miastach - kostką brukową.

  • 16. Data: 2016-06-03 13:08:37
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 02.06.2016 o 18:55 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Z drugiej strony wiekszość wypadków podobno zdarza się w domu;)

    Ale nie komunikacyjnych. Chociaż... takie też się zdarzają.

    --
    SW3
    ----

  • 17. Data: 2016-06-04 12:32:07
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2016-06-03 o 09:45, sirapacz pisze:

    > co gorsza uważam, że mógłbym zrobić dokładnie ten sam błąd co on

    Wydaje mi się że kierowca pizda nawet nie spojrzał w prawe lusterko, w
    dostawczakach lusterka są duże i nie chce mi się wierzyć że była w
    martwej strefie.
    Trochę też miała niefart że prawą rękę zajętą sygnalizowaniem skrętu, bo
    odruchowo lewą nacisnęła na hamulec przedniego koła i salto gotowe.
    Gdyby hamowała tylko tylnym to by się może po bocznej masce
    prześlizgnęła, i nie znalazła by się pod podwoziem. Najlepiej w rowerze
    tak ustawić przedni hamulec by nie dało się nim zblokować koła, skutki
    przelecenia przez przednie koło zazwyczaj nie są za wesołe.

  • 18. Data: 2016-06-04 22:05:58
    Od: "Jackow" <n...@c...js>

    > ... bo rowerzysci sa wszedzie
    >
    > http://www.gazetawroclawska.pl/wiadomosci/a/wypadek-
    rowerzystki-we-wroclawiu-wpadla-wprost-pod-busa-nagr
    anie-z-rejestratora,10058652/

    > brr.

    Kiedyś miałem podobnie. Rowerzysta o mało co nie wjechał mi
    w bok samochodu, zdążył wyhamować.

    Rowerzysta jechał po chodniku, w tym miejscu było to zabronione.
    Ja skręcałem w prawo przez chodnik na parking osiedlowy.
    Zwracałem uwagę na pieszych, a nie spodziewałem się rowerzysty
    jadącego po chodniku i wyprzedzającego mnie z prawej.

  • 19. Data: 2016-06-05 07:38:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-04 o 22:05, Jackow pisze:

> [...]
    > Zwracałem uwagę na pieszych, a nie spodziewałem się rowerzysty
    > jadącego po chodniku i wyprzedzającego mnie z prawej.

    A powinieneś się spodziewać. Nie istnieje taki chodnik, na którym jest
    bezwzględny zakaz jazdy rowerem. Wina kolizji twoja.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2016-06-05 08:47:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 05.06.2016 07:38, Liwiusz wrote:

    > A powinieneś się spodziewać. Nie istnieje taki chodnik, na którym jest
    > bezwzględny zakaz jazdy rowerem. Wina kolizji twoja.

    Oj dyskutowałbym. Wiadomo, że jak 10 latek to inna sprawa (ale ci raczej
    nie zapierdalają). W innich przypadkach - nawet jak legalnie jedziesz
    chodnikiem to przez przejścia powinieneś prowadzić. Zdaje się, że
    orzeczenia generalnie są takie, że jak nie ma świateł, to raczej winny
    rowerzysta.

    BTW - też miałem taki przypadek, ale rowerzysta uznał swoją winę i
    szybko się oddalił - znaczy na szczęście nie był poważnie uszkodzony;)

    Shrek