  • 21. Data: 2016-06-05 09:19:13
    Temat: Re: Patrzcie w lusterka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-05 o 08:47, Shrek pisze:

    > Oj dyskutowałbym. Wiadomo, że jak 10 latek to inna sprawa (ale ci raczej
    > nie zapierdalają). W innich przypadkach - nawet jak legalnie jedziesz
    > chodnikiem to przez przejścia powinieneś prowadzić. Zdaje się, że
    > orzeczenia generalnie są takie, że jak nie ma świateł, to raczej winny
    > rowerzysta.
    >
    > BTW - też miałem taki przypadek, ale rowerzysta uznał swoją winę i
    > szybko się oddalił - znaczy na szczęście nie był poważnie uszkodzony;)

    Skup się. Jackow jechał przez chodnik, a nie przez przejście dla
    pieszych. No i twierdził, że może "nie spodziewać się rowerzysty". Nie
    ma co go bronić.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2016-06-05 09:37:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 05.06.2016 09:19, Liwiusz wrote:

    > Skup się. Jackow jechał przez chodnik, a nie przez przejście dla
    > pieszych.

    Ok - po prostu przez projekcję założyłem, że skręcał w prawo w
    osiedlówkę i jednak tam była jezdnia ciągła a nie chodnik.

    Shrek

  • 23. Data: 2016-06-05 11:29:05
    Temat: Re: Rowerzysta winny.
    Od: "Jackow" <n...@c...js>

    > A powinieneś się spodziewać. Nie istnieje taki chodnik, na którym jest
    > bezwzględny zakaz jazdy rowerem. Wina kolizji twoja.
    >
    > Liwiusz

    Na żadnym chodniku podrzędnej miejskiej ulicy rowerzysta nie ma prawa
    jechać podczas normalnych warunków pogodowych.
    Rowerzysta winny kolizji.

  • 24. Data: 2016-06-05 11:59:36
    Od: "Jackow" <n...@c...js>

    > Jackow jechał przez chodnik, a nie przez przejście dla pieszych. No i
    > twierdził, że może "nie spodziewać się rowerzysty". Nie ma co go bronić.
    >
    > Liwiusz

    Po tym konkretnym chodniku rowerzysta nie miał prawa jechać.

  • 25. Data: 2016-06-05 14:44:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-05 o 11:29, Jackow pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na żadnym chodniku podrzędnej miejskiej ulicy rowerzysta nie ma prawa
    > jechać podczas normalnych warunków pogodowych.

    Radzę wrócić do kursów na prawo jazdy, bo się mylisz.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2016-06-05 16:16:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 05.06.2016 11:29, Jackow wrote:

    > Na żadnym chodniku podrzędnej miejskiej ulicy rowerzysta nie ma prawa
    > jechać podczas normalnych warunków pogodowych.
    > Rowerzysta winny kolizji.

    Na wielu drogach TIRy (nie czepiać się definicji) nie mają prawa
    jeżdzić. Ale jak wymusisz na nim pierwszeństwo, to dalej twoja wina:P

    Shrek.

  • 27. Data: 2016-06-05 21:01:21
    Od: "Jackow" <g...@e...pc>

    > Na wielu drogach TIRy (nie czepiać się definicji) nie mają prawa jeżdzić.
    > Ale jak wymusisz na nim pierwszeństwo, to dalej twoja wina:P
    >
    > Shrek.

    PoRD nie daje pierwszeństwa rowerzyście jadącemu
    po chodniku. Ja jestem skłonny udzielić mu pierwszeństwa
    jeżeli będzie poruszał się z predkością pieszego.
    Nie zawsze będę mógł przewidzieć rowerzystę zap....acza
    na chodniku.

  • 28. Data: 2016-06-05 21:01:42
    Od: "Jackow" <g...@e...pc>

    > Radzę wrócić do kursów na prawo jazdy, bo się mylisz.
    >
    > Liwiusz

    To ty się mylisz. Zapoznaj się z PoRD, a kurs też może ci się
    przydać.

  • 29. Data: 2016-06-05 21:53:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 05.06.2016 21:01, Jackow wrote:

    > PoRD nie daje pierwszeństwa rowerzyście jadącemu
    > po chodniku.

    A co tobie daje pierwszeństwo samochodem przed kimkolwiek na chodniku?

    > Nie zawsze będę mógł przewidzieć rowerzystę zap....acza
    > na chodniku.

    No nie zawsze. Ale nie zmienia to twojej winy w niektórych przypadkach,
    a argument "bo on nie miał prawa tam jechać" jest dokładnie tyle samo
    wart co "bo on nie miał prawa w stosunku do tirów na zakazie,
    przekraczających prędkość, bez ważnych papierów, pijanych, etc"
    Wszystkim im nie wolno, a jednak jak masz im ustąpić, to masz im ustąpić
    i koniec. Więc argument z D4.

    Shrek

  • 30. Data: 2016-06-05 23:01:28
    Od: "Jackow" <b...@t...ed>

> [...]
    > prędkość, bez ważnych papierów, pijanych, etc" Wszystkim im nie wolno, a
    > jednak jak masz im ustąpić, to masz im ustąpić i koniec. Więc argument z

    Kierowca ma obowiązek ustąpienia pieszemu na chodniku.
    Nie ma obowiązku ustepowania rowerzyście jadącemu
    po chodniku.