  • 81. Data: 2013-09-14 23:38:26
    Temat: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 22:56:54 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie musialo byc duzo szybciej aby doprowadzic do wypadku.
    > A moze srodkiem kapelusz jedzie 50/70 i zaslania widok na jadacego z
    > dopuszczalna predkoscia.

    > Nie widziales, a piszesz :-)

    > O tyle nie duzo, ze jakbys jechal tak aby jadacemu 70 ustapic
    > pierwszenstwa, to jadacy 100 powinien dac rade sie zatrzymac, a jadacy
    > 130 wyhamowac do tylu ze nie byloby zadnego trupa, albo nawet obrazen
    > w ludziach. I wymuszajacy powinien miec pretensje do siebie za swoj
    > styl jazdy
    >
    > No ale jesli obowiazuje 50, to juz przestaje byc "niecale 2x za

    Zasadniczo to właśnie różni miasto od niemiasta i dlatego w mieście
    obowiązuje 50, żeby właśnie taki (i różne inne) manerwy dało się wykonać.

    Bo zakładając że zewsząd może pojawić się ktoś lecący 200km/h, to
    faktycznie jazda w mieście w zasadzie byłaby niemożliwa.

    Do tego w mieście ruch jest tak gęsty że kolizje tak czy siak zdarzać się
    będą. I dlatego też trzeba jeździć z taką prędkością żeby te kolizje nie
    oznaczały pewnej śmierci dla wszystkich wokoło.

    A drogi dwujezdniowe o dwóch pasach ruchu, to już w ogóle są zdradliwe -
    wygląda to "prawie jak autostrada" kierowcy więc pędzą, a tak naprawdę na
    skrzyżowaniu łatwiej o dzwon niż na zwykłych dwukierunkowych o jednym
    pasie.

  • 82. Data: 2013-09-14 23:40:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 23:27:27 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    może dawać podstawę do wystąpienia z regresem.

    > No nie, decyzje mozna podjac widzac astre zajezdzajaca droge.
    > Merc sie sypie, a tu okazja przyjechala.

    Przy tych prędkościach to kierowcę należałoby uniewninnić z powodów
    psychiatrycznych i zamknąć w zakładzie lecznicznym ;)

  • 83. Data: 2013-09-14 23:47:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 23:36:20 +0200, J.F. napisał(a):

    > Trafil w miekka, ruchoma i lekka przeszkode, to sytuacja mniej wiecej
    > jak w tescie zderzeniowym - ma szanse.

    Przy 160? Raczej żadne.

    Realne wydaje się mi się właśnie uderzenie przy 70km/h.
    Boczne uderzenie to już ufiary śmiertelne, a przednie w dużym i mocnym
    samochodzie jeszcze do wyjścia z auta o własnych siłach.

    > Poza tym zalozmy ze biegly dobrze obliczyl i przy zderzeniu 130 bylo.

    Biegły to 130 obliczył przed 54m hamowania, gdzie zapewne zaczynały się
    ślady awaryjnego hamowania.
    Wcześniej to mógł hamować z dowolnie dużej prędkości - tego już pewnie nikt
    nie ustali bez monitoringu.

    > Potrafi ktos znalezc zdjecia z tego wypadku ?

    http://www.youtube.com/watch?v=FrkJKdj7bw8

    Pomimo że to już po strażakach, to auto nie wygląda na jakieś ogromne
    prędkości zderzenia.

  • 84. Data: 2013-09-14 23:49:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 23:38:11 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale ja o 100/50, albo 80/40, skoro juz kogutek napisal "dwukrotnie" .
    > Nie zdarza sie w Warszawie ? :-)

    Albo roboty drogowe na autostradzie i 30km/h na zwężeniu :)

  • 85. Data: 2013-09-14 23:50:51
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 14 września 2013 23:30:29 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > W tym wypadku chodzi wyłącznie o ważne prawo jazdy danej kategorii.
    >
    > Czyli co do kilograma sprawdzi się DMC pojazdu którym kierował, co do dnia
    >
    > ważność uprawnień i to określa czy miał czy nie miał w danym momencie
    >
    > uprawnienia do kierowania.

    > Tryb cofania uprawnień również opisany jest w ustawie.

    naruszenie obowiązujących przepisów, co doprowadziło do zdarzenia za które wypłacił
    kasę. To na dwoje babka wróżyła co zrobiły sędzia gdyby sprawca odwołał się od takiej
    decyzji.

    > Babka wróżyłaby na jedno.
    >
    > Ustawa wyraźnie mówi o umyślnym spowodowaniu szkody.
    >
    > Nie mówi nawet o żadnym rażącym zaniedbaniu.
    >

    > Jazda obojętnie jak nierozważnie, czymś takim nie będzie, dopóki rozbicie
    >
    > auta nie jest celem tej jazdy.
    >

    > Na tym polega obowiązkowe OC - w pełni i zawsze zdejmuje odpowiedzialność
    >
    > ze sprawcy.
    >
    > Osobiście nie uważam żeby to miało sens, ale tak właśnie jest.

    Ustawa ustawą ale sądy w Polsce na razie są niezależne i mogą ignorować ustawy. Na
    tym polega niezależność sądów w Polsce. Tak jest w tej sytuacji. Prawo mówi ze miał
    pierwszeństwo a sędzia stwierdził że nie miał. Bo pierwszeństwo miałby jak by jechał
    tyle ile tam było wolno jechać. To uczciwe podejście sędziego. Ktoś przekraczając
    prędkość sam pozbawił się ochrony prawnej jaką miał z tytułu posiadania
    pierwszeństwa.

  • 86. Data: 2013-09-14 23:59:51
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-09-14 22:46, jerzu pisze:
    > A co w tym dziwnego? ;)

    W obecnych czasach jakoś nie wyobrażam sobie pracownika zatrudnionego za
    najniższą krajową dysponującego służbówką :>

  • 87. Data: 2013-09-15 00:01:56
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 14 Sep 2013 23:59:51 +0200, DoQ <p...@d...gmail.com> wrote:

    >W obecnych czasach jakoś nie wyobrażam sobie pracownika zatrudnionego za
    >najniższą krajową dysponującego służbówką :>

    Własnie w obecnych czasach jest to możliwe...

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 88. Data: 2013-09-15 00:04:17
    Od: tá´Ź

    Czesław Wiśniak wrote:

    > Tam w ogole jest bardzo slaba widocznosc na lewoskrecie: barierki,
    > drzewa. Bardzo niebezpieczne miejsce:
    > http://goo.gl/maps/M5xoD

    Ty tak poważnie? Prosta, szeroka droga, ażurowe barierki.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 89. Data: 2013-09-15 00:05:05
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

    > Problem w tym że gdyby jechał z dozwoloną prędkością to do wypadku by
    > nie doszło.

    Gdyby jechał nie 130, a 230 to też by nie było i co z tego?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 90. Data: 2013-09-15 00:06:18
    Od: tá´Ź

    J.F. wrote:

    > No i to zeznanie wprowadza troche zamieszania, bo albo merc byl jeszcze
    > daleko i mial sporo czasu na hamowanie, albo byl juz obok nissana i
    > powinien byc dostrzezony przez kierowce opla, albo ten sie mercowi na
    > drodze zatrzymal ...

    Jeśli różnica prędkości była duża, to mógł być lekko zasłonięty przez
    Nissana tylko przez moment, więc jak dla mnie to wszystko to bełkot. Gość
    w Oplu albo nie patrzył albo patrzył i nie widział.

    --
    ss??q s? ??u??ou??